Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 16:39

Hoi bokkers :wave:

Voor mezelf ben ik op zoek naar een grote NWR (vanaf 1.50m). Nu weet ik dat ze schaars zijn, maar ik vroeg me af of iemand nog adressen/fokkers weet? Via via begreep ik al dat ze niet allemaal op internet te vinden zijn en ik zit er helemaal niet in.

Ik zoek het liefst een 3 of 4 jarige, hoeft niet zadelmak te zijn. De reden dat ik naar een NWR kijk is omdat ze vaak wat chiquer zijn dan andere pony’s. Ik pin me dus niet alleen hier op vast, opties voor andere chique pony’s zijn ook welkom!!

Dank jullie :)

Ps. Geen idee of dit het goede subforum is....

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:23

Waarom een NWR, alleen omdat ze chiquer zijn! Heb je je ook al eens in het karakter verdiept?
Het zijn pony's die hoog in het bloed staan en vaak niet de gemakkelijkste in de omgang zijn of om te rijden. ik spreek uit ervaring

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:27

Ik zie op Facebook vaak leuke pony's voorbij komen via VW Horses. Ik ken ze zelf niet, maar vind de dieren over het algemeen erg aansprekend.

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:30

Simbaa schreef:
Hoi bokkers :wave:

Voor mezelf ben ik op zoek naar een grote NWR (vanaf 1.50m). Nu weet ik dat ze schaars zijn, maar ik vroeg me af of iemand nog adressen/fokkers weet? Via via begreep ik al dat ze niet allemaal op internet te vinden zijn en ik zit er helemaal niet in.

Ik zoek het liefst een 3 of 4 jarige, hoeft niet zadelmak te zijn. De reden dat ik naar een NWR kijk is omdat ze vaak wat chiquer zijn dan andere pony’s. Ik pin me dus niet alleen hier op vast, opties voor andere chique pony’s zijn ook welkom!!

Dank jullie :)

Ps. Geen idee of dit het goede subforum is....


Vraag elfje hier op bokt.Ze heeft mooie dieren en ik geloof ook een e maat welsh nwr

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:31

Je kan een hengstenhouder benaderen. Die weten vaak wel waar afstamelingen van hun hengsten te koop zijn.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:31

Ik had een superfijne NWR merrie. Echt een topdier. Super werkwillig en ging echt door het vuur voor je! Ik had haar bij hippisch centrum groesbeek vandaan! Daar hebben ze haar moeder nog staan en daar fokken ze ook nog steeds mee. En anders denk ik dat je met een berichtje aan hun heel ver kunt komen. Ze hebben een Facebook. :D

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 20:08

Safierz: ik ben geen 14-jarige Penny die alleen op een knap koppie valt ;) Met chique bedoel ik juist ook alle eigenschappen die daar bij horen. Uiteindelijk wil ik de pony tussen de paarden starten en daarvoor wil ik kwaliteit, en daar hoort dan soms een bepaald karakter bij. Dus dat komt wel goed :) Hengstenhouders benaderen is een goede tip!

VW horses ken ik inderdaad. Of tenminste, ik wist niet dat hun stal zo heet, maar ik zie haar wel eens adverteren. Ik ga haar een bericht sturen!

Ik ga sowieso een ieder die hier genoemd wordt benaderen. Die manege is Groesbeek heeft een hele gave staan zie ik! Maar daar moet ik misschien nog even voor sparen ;)

Dank in ieder geval voor het meedenken!

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:32

SafierZ schreef:
Waarom een NWR, alleen omdat ze chiquer zijn! Heb je je ook al eens in het karakter verdiept?
Het zijn pony's die hoog in het bloed staan en vaak niet de gemakkelijkste in de omgang zijn of om te rijden. ik spreek uit ervaring


Nou ik heb anders een top diertje aan mijn NWR.. :D Erg gevoelig is hij wel. Nu is die natuurlijk niet representatief voor alle NWR's maar ze zijn zeker niet allemaal 'extreem moeilijk'.

Ik heb die van mij van marktplaats vandaan bij een kleinschalige handelaar, maar hij komt oorspronkelijk van een grote fokkerij (W.ester A.ikema, maar die bestaat volgens mij niet meer). Misschien stoeterijen opzoeken/bellen? Stal Du Bois heeft ook altijd mooie pony's. Of waar je ook nog naar kan kijken zijn Duitse rijpony's (al dan niet in Duitsland). Dat zijn ook vaak mooie dieren.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 21:15

Stal Du Bois is ook nog een goede om te benaderen inderdaad. Zie zo op de website niets staan, maar ik ga sowieso het lijntje uitgooien!

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:19

Kijk ook eens naar de Duitse rijpony.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:20

Een NRPS of duitse rijpony zijn mss ook nog opties?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Waar NWR pony’s of andere chique dieren te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:49

Ik wilde 't net zeggen: is NRPS iets voor jou? Chique sportpony's met een fijn en werklustig karakter. Een goed gereden NRPS'er kun je uitstekend uitbrengen tussen de paarden.

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:00

overzee2 schreef:
Simbaa schreef:
Hoi bokkers :wave:

Voor mezelf ben ik op zoek naar een grote NWR (vanaf 1.50m). Nu weet ik dat ze schaars zijn, maar ik vroeg me af of iemand nog adressen/fokkers weet? Via via begreep ik al dat ze niet allemaal op internet te vinden zijn en ik zit er helemaal niet in.

Ik zoek het liefst een 3 of 4 jarige, hoeft niet zadelmak te zijn. De reden dat ik naar een NWR kijk is omdat ze vaak wat chiquer zijn dan andere pony’s. Ik pin me dus niet alleen hier op vast, opties voor andere chique pony’s zijn ook welkom!!

Dank jullie :)

Ps. Geen idee of dit het goede subforum is....


Vraag elfje hier op bokt.Ze heeft mooie dieren en ik geloof ook een e maat welsh nwr

Ja, dan moet je bij mij zijn. :)