Hoi allemaal!
Het leek me leuk om een volg-topic te maken over mijn draver Titane.
Titane is een draver, geboren in 2007 en heeft van zijn 3e tot zijn 10e in de drafsport (voor de sulky) gelopen.

Zijn vorige eigenaresse vond het wel mooi geweest en besloot hem zijn pensioen te geven op een weiland met schuilstal en een paardenvriendje.
Hier was Titane het echter niet mee eens, hij wilde nog helemaal niet met pensioen!
Daarom werd besloten om een nieuw mensenmaatje te zoeken, waardoor hij bij mij terecht kwam.

Mijn vorige paard is in september verkocht. De reden? Ik was (en ben) een behoorlijk onzekere ruiter. Mijn paard, een KWPN, die in de bak heel erg braaf is, deed buiten voornamelijk staken, schrikken en/of bokken. Dus na heel lang twijfelen besloot ik te zoeken naar een paard om mee naar buiten te gaan. Zo kwam ik bij Titane terecht.

In oktober 2018 kwam hij naar mij toe.

We begonnen met kennismaken en wat rijden.

In november eigenlijk hetzelfde. Ook gingen we stukjes buiten stappen met mijn vriend erbij.

In december hebben wij onze eerste les targettraining gehad.

Ook werkten we voor het eerst met balkjes.

Eind december heb ik besloten om Titane te verhuizen. Ik wilde hem 24/7 buiten hebben met een ander paardje erbij. En in Rucphen vonden wij de ideale stal!

En dat bos is nou net wat ik nodig had! Eerst wil ik weer vertrouwen opbouwen op buitenrit. En daarna wil ik o.a. naar een Ride & Bike toe werken met mijn vriend. En als dit goed gaat, wil ik mijn droom om endurance te starten gaan waar maken.

Het zal nog even duren voordat we echt op elkaar ingespeeld zijn en er voldoende vertrouwen in elkaar is. Titane kan nog wat schrikkerig zijn en ik te onzeker. Maar met veel geduld, oefening en kilometers gaat dit vast goedkomen.

In dit topic kun je volgen hoe Titane en ik naar de endurance toe gaan werken.