Paard aankopen, bedragen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:19

Anoniem schreef:
Voor jou budget moet je een beetje geluk hebben. of een concessie doen in leeftijd of een kleine bemerking

En snel zijn, "komende week gaan kijken" weet je zeker dat je achter het net vist. Vanavond iets leuks tegenkomen is morgenochtend om 8 uur bij verkoper op de stoep staan!

Autumnn

Berichten: 8072
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Paard aankopen, bedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:02

Heb je wel eens op marktplaats gekeken? Zag toevallig net een leuke merrie staan, €5500, springgefokt. Geen idee hoe ik de link kan kopiëren alleen

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:22

Misschien zeg ik nu iets raars TS, maar wellicht is een flinke E pony een idee? Scheelt in prijs echt flink en kun je ook veel kanten mee op.

Liever een paard natuurlijk, maar die prijzen van tegenwoordig zijn al extreem, als je voor een maatje kleiner gaat ben je waarschijnlijk wel gewoon voor een euro of 6/7 duizend klaar.

Maar jemig, ik schrik er wel van hoor, van die prijzen. :o

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Paard aankopen, bedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:28

Tja, is natuurlijk ook kwestie van wat je wilt.

Mijn tuiger is goedgekeurd, kerngezond, grote maat, kan leuk springen, dressuren en buitenrijden (en ook nog voor de kar). En tuigpaarden zijn vaak toch een stuk goedkoper dan rijpaarden. :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:31

DreamGuide schreef:
Tja, is natuurlijk ook kwestie van wat je wilt.

Mijn tuiger is goedgekeurd, kerngezond, grote maat, kan leuk springen, dressuren en buitenrijden (en ook nog voor de kar). En tuigpaarden zijn vaak toch een stuk goedkoper dan rijpaarden. :)


Maar echt springwedstrijden gaan rijden met een tuiger is toch niet ideaal.

TS heeft geen ambities voor de hogere sport maar als je toch graag 'm uitbrengt in de middenklasses...

Charmaine
Berichten: 1417
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:38

Degenen die in dit topic zeggen dat wat ts zoekt echt wel onder de 10 te vinden is, of die dat zelf gekocht hebbn, hebben zich niet het afgelopen jaar in het aanbod verdiept. De kans dat ts onder de 10 een correct gezond en volledig goedgekeurd paard gaat vinden wat aan al haar eisen voldoet, is niet zo groot. Tuurlijk zijn ze er wel, maar die komen niet online en heb je die mazzel wèl dan moet je letterlijk direct in de auto stappen . Er zijn ontzettend veel handelsstallen en semi-prof paardenmeisjes die dit soort paarden 'opkopen' en voor 2 of 3 keer zoveel weer aanbieden.

In de hoop dat de prijzen ooit toch weer iets zullen zakken, heb ik mijn zoektocht na 1 miskoop, 3 betaalde keuringen en langer dan 1 jaar zoeken in de ijskast gezet...En ik hoor het steeds vaker om mee heen. Neem je tijd ts, je zult er veel tijd in moeten steken en hopelijk ben jij dan 1 van de mazzelaars die het wel lukt ;-)

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paard aankopen, bedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:44

Is ook geluk hebben met de prijs. Ik hen 4 jaar geleden een 3 jarige e pony gekocht die meette 156 voor 2200. 2 jaar later zelf voorgebracht en die had gewoon zon talent voor springen en dat liet ze zien op de keuring. Paar weken later gebeld en ik kreeg een bod van 25000 euro. Helaas is ze toen vroegtijdig overleden. Maar een jonge grote maar e pony kan dus ook super fijn zijn en alles goed kunnen. Geluk had ik wel dat ze uitgroeide tot precies 160

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:09

Shaggy09 schreef:
DreamGuide schreef:
Tja, is natuurlijk ook kwestie van wat je wilt.

Mijn tuiger is goedgekeurd, kerngezond, grote maat, kan leuk springen, dressuren en buitenrijden (en ook nog voor de kar). En tuigpaarden zijn vaak toch een stuk goedkoper dan rijpaarden. :)


Maar echt springwedstrijden gaan rijden met een tuiger is toch niet ideaal.


Want? In de B en L komen de meeste tuigers zat mee hoor.

Maar ontopic, het viel mij ook al op dat de prijzen echt weer flink omhoog zijn geschoten. Goed rondkijken en de tijd nemen. En zoals ze hier zeggen kijk goed op fb.

XFILE

Berichten: 86
Geregistreerd: 18-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:13

Ik weet een stoere ruin van 6 jaar die zowel kan springen als een rondje dressuur kan doen. Is nog wat groen en niet echt mee doorgepakt aangezien hij zijn ruiter eraf heeft gegooit waardoor de klik nu erg ver te zoeken is onder het zadel. Lief dier, mooie kleur, groot, volgens mij ook nog een papier erbij. Ze behoudt hem voor nu maar wil op termijn iets anders waar ze wel mee kan rijden.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paard aankopen, bedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:46

Ils_k, ik vind persoonlijk een tuiger geen makkelijke allrounder. En ik denk dat als je hoger gaat dan de B met springen het toch lastig word.

melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:57

Ik heb sinds september een leuke merrie aangekocht bij Laurien van der Meer. Zij verkoopt leuke en correcte allrounders. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op haar Facebook.

Edit: ook in een goede prijscategorie.

Farjen

Berichten: 8021
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 08:03

Iedereen bedankt voor de goede tips!

Helaas is een e-pony voor mij geen optie. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor reuzen :+ en met mijn lange benen vind ik een paard van 1m60 al klein :o

Qua papieren geef ik dan weer weinig, ik heb al genoeg matige paarden gezien met super papieren en ook al uitblinkers zonder papieren. Ik let amper op de afstamming bij advertenties..

Jo86

Berichten: 21
Geregistreerd: 29-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:09

Hallo TS,

Ik weet niet hoe groot je precies in gedachten hebt voor een paard. Ik heb een leuke 5 jarige ruin te koop van tussen de 1.63 en 1.65. Zijn vader is Corragio van het Bloememhof. Hij wordt op dit moment dressuurmatig getraind en laat een leuke sprong zien aan de longeerlijn. Hij is mee naar buiten geweest in een groep en was toen heel braaf.

https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC

Nico12
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:38

Onder de 10k dat lukt niet, daarom rij ik voor iemand, en ik weet waar hij voor verkoopt en koopt. Facebook advertenties, vergeet het, soms staat er een leuk paard op E-horses maar als je er komt ...
Een paard volgens jou omschrijving, waar ik voor rij, die komt niet te koop voor dat geld omdat ie dan al in de kenniskring verkocht is. Als ik bij goede kennissen vraag, handel, voor een eigen paard dan is het antwoordt: ik verkoop liever naar het buitenland, geen gezeur, dat zegt genoeg.

laraxXxemmaJarig

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:16


Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:29

Farjen schreef:
Iedereen bedankt voor de goede tips!

Helaas is een e-pony voor mij geen optie. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor reuzen :+ en met mijn lange benen vind ik een paard van 1m60 al klein :o

Qua papieren geef ik dan weer weinig, ik heb al genoeg matige paarden gezien met super papieren en ook al uitblinkers zonder papieren. Ik let amper op de afstamming bij advertenties..

Ik heb ook extreem lange benen.
Lengtemaat 36 en die zitten soms nog te kort. Op een klein breder paard kan dit prima!
Afbeelding dit is Mn oude paardje van 1,60

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:37


Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard aankopen, bedragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:13

Dat valt toch heel erg mee.