De afgelopen periode heb ik 2 topics geopend over Duke en hierin is duidelijk geworden dat Duke in zijn afval proces zat. Nu is hij al flink wat kwijt. Nu brengt dit proces ook veel vragen met zich mee en heel veel uitzoekwerk. Hij moet zeker nog wel een aantal kilo kwijt.
Graag wil ik jullie meenemen in dit proces en lijkt het me erg leuk om in dit topic de ups en downs te bespreken. Daarnaast de progressie van training en dergelijke te bespreken, doelen te stellen maar bovenal ook vragen aan elkaar te kunnen stellen. Zoals mijn paard wordt, nu hij is afgevallen, heel explosief, hoe kan ik hiermee omgaan? Of, ik blijf steken terwijl de voeding geoptimaliseerd is, hoe kan ik het beste trainen?
Ik weet dat er topics zijn over afvallen, topics over Trainingsprogressie maar deze combi ben ik helaas nog niet tegengekomen. Dit is een topic om lekker te kletsen en tips en trucs over onze dikkies uit te wisselen.
Ik zal aftrappen om daarbij ook gelijk een voorbeeld te geven om jezelf te introduceren:
Naam paard: Duke
Ras: Haflinger x Fries
Stokmaat: 1.60m ongeveer
Gewicht: toen ik net met hem bezig ging 815 kilo, nu 730 kilo.
Voer: 1x 3 handjes muesli 0gr suiker, 4x per dag normale portie hooi + overdag buiten in een paddock.
Doel gewicht: nog meer van zijn buikje af.
Trainingsdoel: duke kon niks toen ik met hem begon, inmiddels kunnen we redelijk een rondje rijden. De galop moet nog geleerd worden.
Waar loop ik tegenaan: duke is sinds hij is afgevallen erg explosief. Hij vindt veel eng en is erg schrikachtig. Hij kan onder het rijden soms erg vreemd uit de hoek komen. Ik heb hier zijn voer op aangepast, en het gaat beter sinds we een andere stal hebben gevonden.
Duke voor het afvallen op 814 kilo. Hier knapt hij bijna uit zijn vel:

Duke dit weekend:

Ik hoor graag jullie verhalen, ervaringen, doelen. Noem maar op.
Ik hoop dat we een leuke groep kunnen vormen en updates kunnen geven over afvallen, training, gedrag etc!