Ik zit met een dilemma

Ik heb nu 5 jaar een haflingermerrie van ruim 12. Ik heb destijds heel veel moeite gedaan om haar te kopen en stond hier dus ook 10000% achter.
Omdat ik qua werk niet elke dag kon, had ik een verzorgster. Ze was vrij onervaren (kwam vers van de manege). Mijn haf is echt geen makkelijk dier, maar ik had het gevoel dat dit wel goed zat. Helaas was dit niet het geval en viel ze er steeds vaker af. Daarna ging mijn haf ook bij mij maf doen met als gevolg dat ik er ook vaker af lag. Dit heeft zo lang geduurd dat ik op een gegeven moment nachtmerries kreeg als ik de volgende dag les had. En het was al zo dat ik alleen nog maar met een instructie reed. En de dag zelf stond ik haar dan jankend op te zadelen.
Gelukkig zijn we hier uiteindelijk overheen gekomen en heb ik een hele lange tijd haar zelf gereden.
Ik heb inmiddels een dochtertje gekregen en ik merk dat ik weer niet "blanco" opstap. Ik ben er nog niet van afgevallen maar ik merk dat ik weer begin met uitstellen om te rijden, vaak geen zin heb om heen te gaan of mijn huidige bijrijdster vraag.
Ik merk dat mijn beeld van het paard dat ik wil, veranderd is ten opzichte van toen ik haar kocht.
Ik wil veel liever een braaf paard waarmee ik alleen naar buiten kan en af en toe een relaxt mee kan hobbelen in de bak.
Mijn haf is totaal niet zo. Ze is vrij heet en als je niet geconcentreerd rijdt dan gaat ze met je aan de haal. Ook ziet ze overal spoken in de bak, en dit maakt mij weer onzeker en dat heeft natuurlijk weer werking op mijn haf.
verder kan ik niet makkelijk met haar alleen op stap. ik moet hier echt voor in een goede bui zijn en dan nog stopt ze wel eens en loopt ze dan achterwaarts. dan krijg ik haar ook echt niet verder en moet dan afstappen.
Ik twijfel zo sterk of ik weer moet doorzetten zoals ik al een keer heb gedaan of toch moet kiezen om haar te verkopen.
wie o wie kan mij verder helpen?