Inmiddels ben ik bezig met de afronding van mijn studie en woon ik samen met mijn vriend. En die wens, die is er nog steeds! Ik weet hoeveel tijd en geld er in kan gaan zitten, dus in 2019 zal er hier nog geen paard komen. Maar in 2020, of 21... Dan hoop ik zo ver te zijn dat ik die wens uit kan laten komen.
En hoewel ik natuurlijk nog tijd zat heb om alles uit te zoeken, vind ik het best een spannend idee. Een eigen paard, heb ik daar wel genoeg ervaring voor?
Daar ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen. Wanneer was jij er klaar voor om een eigen paard aan te schaffen? Heb je hem op pensioen of aan huis gestald? Wat had je van tevoren willen weten waar je later achter kwam?

ik wilde niet meer zonder. Op deze manier op een makkelijke maniere gewend aan de verantwoordelijkheid en dat ging prima. Financieel hard gespaard en nu dolgelukkig met m'n eigen vriendinnetje.
In het begin bij een fokkerij, daar werkte mijn moeder, paard stond daar. Daarna bij een manege waar ook m'n moeder weer privé lessen gaf. En sinds een om en nabij 6 jaar sta ik op een pensionstal. 
En heb daar wel heel veel van geleerd want was heel onzeker met rijden. Toen ik uiteindelijk ontzettend veel durfde met die arabier en in het weekend ging werken kwam het idee van een eigen paard kopen maar wij hebben in de buurt heel veel stallen en weilanden en bijna niets online te vinden dus het was een beetje een wild idee.
. Ik zou me nu geen leven meer kunnen voorstellen, zonder die 4 voeters waar ik m'n verhalen aan kwijt kan.
. Ik vind het fijn om m'n paarden dagelijks een schone omgeving(weide) te geven en onbeperkt ( en dan ook daadwerkelijk ) onb. hooi. Dus als je de kans hebt om aan huis te zette; Ik zeg doen.
. Verder tja, genieten! Uiteindelijk is een paardje précies waarvan je hebt gedroomt.