[VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boclaire84
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-05-19

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:37

Super fijn. En lekker dat tie gaat zakken en dus mooi over z’n rug gaat bewegen. Als ze dat eenmaal doorhebben ga je met sprongen vooruit

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 16:18

Vandaag er weer op gereden ipv grondwerk. Dat ging heel erg goed! We doen nog rustig aan omdat hij nog balans mist met een ruiter op zijn rug maar stapje voor stapje komen we er. Voer hem iets bij voor spieropbouw en begin nu te merken dat het hem helpt. Blije ruiter en blij paard!

boclaire84
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-05-19

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:28

Super fijn zeg dat jullie zo lekker vooruit gaan samen.
Ik heb zondag weer wedstrijd, is kijken of we weer 2 winstpunten binnen kunnen slepen. Op naar het L1

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 16:44

Vandaag wel les gehad maar alles in stap gedaan (grondwerk) en maximaal een half uur omdat het veel te warm is. Morgen lekker vrije dag, ja dan ga ik z'n staart even wassen.

Boclaire, hoe is het gegaan?

boclaire84
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-05-19

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:20

Ja tis me heet het he.
Ging goed. Hij had hier en daar wel wat spanning, dat konden we er goed uit rijden. 1ste en 2de geworden met 186 en 189 punten. Zitten nu op 5 winstpunten. We gaan dus lekker

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 18:23

Goed hoor!

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 13:14

Grrr nu al de 2e keer dat het zadel te krap is! Op zich natuurlijk een heel goed teken dat hij lekker goed bespierd wordt maar mijn portemonnee vind dat iets minder leuk. 2 juni is de zadelmaker geweest en afgelopen woensdag weer. Zadelmaker gaat contact opnemen met de fabrikant of de boom van het zadel te verbeden is. Ik hoop dat het kan want dit zadel zit voor mij erg fijn. Heb nog geen antwoord en kan momenteel echt niet meer rijden met dit zadel want zodra je wil aandraven gaat ie gelijk weer terug naar de stap dus het zadel zit hem niet erg lekker. Nu maar alleen grondwerk doen totdat ik een passend zadel heb.

boclaire84
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-05-19

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:30

Balen is dat als je zadel niet meer goed ligt. Hopen dat ze iets voor je kunnen betekenen.
Wel positief dat tie zo goed in z’n spieren komt

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 20:59

Vandaag is het 3 jaar geleden dat ik eigenaresse werd van Yonker Fanatic!

Het gaat op het moment erg goed, het zadel is aangepast dus kan weer vooruit. Momenteel les ik vooral met dubbele lijnen en laatst weer eens de galop geoefend aan de enkele lijn en die was een heel stuk verbeterd! Dubbele longe werkt ontzettend goed bij Yonker.

Nog steeds blij met hem!

boclaire84
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-05-19

Re: [VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:53

Gefeliciteerd met jullie jubileum
Super fijn dat je zadel weer goed past en je weer lekker vooruit kan. En voor Cool werkt de dubbele lijnen ook altijd fijn.
Veel plezier weer de komende tijd

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 15:33

We gaan de laatste 2 weken met sprongen vooruit!!

De tandarts is geweest, gelukkig weinig bijzonderheden, beetje geveild. Hoefsmid weer geweest en hij is behandeld door een holistische behandelaar. Stond er eerst best sceptisch tegenover maar sinds die tijd loopt die echt een stuk beter! Er zaten wat blokkades rondom het SI gewricht en die zijn nu al een stuk verbeterd. Hij maakt zijn passen in de draf beter af en het zit een stuk losser en zakt nu nog sneller met z'n hals naar de ontspanning.

Verder nog wat mooie foto's laten maken van hem want die heb ik nog niet genoeg.


Afbeelding


Afbeelding