Het verhaal:
In 2015 mijn vorige paard verkocht wegens omstandigheden, en tot januari 2016 wilde ik even niks meer met paarden doen tot het weer begon te kriebelen. Op een manege rijden wilde ik niet meer dus was ik op zoek gegaan naar een lease paard. En zo geschiedde dat ik een kwpn ruin kon leasen voor 3 dagen in de week. Toen deze verhuisd moest worden in 2017 kwam het ter sprake dat ik hem graag wou overkopen en ik daarin overlegd met mijn partner en die was nogal moeilijk aan het doen

Tot ik het zo zat was dat ik voor een ander paard ben gaan kijken (ook omdat er een veel te dure prijs werd gevraagd voor de kwpn)en zo stuitte ik op de dravers op facebook. Daar mijn oproepje geplaats dat ik op zoek was naar een draver, ruin, tussen de 8 en 10 jaar, niet kleiner dan 1.65. Ik kreeg verschillende reacties en daar zat er 1 tussen waar ik interesse in had. Wat over en weer gechat en deze zou naar NL komen. Via via kreeg ik een waarschuwing van iemand en die zei dat ik beter die niet kon kopen en zij raadde me aan om contact op te nemen met ruitje hier op bokt. Ik dat dus gedaan en ik kreeg een berichtje van haar dat ze misschien nog wel iets had. En natuurlijk was het net 1 die niet aan mijn eisen voldeed, hij was 1.58 en 12 jaar maar verder wel enorm lief en verkeersmak. Iets wat wel in mijn eisen voorkwam!
Ik nog gezegd tegen m'n partner dat ik daar ging kijken en als het me beviel ik hem kocht. Samen met mijn vader ben ik wezen kijken bij dit paard en ik mocht alles proberen met hem en ruitje vertelde vanalles over hem! Hij heeft tot z'n 11e gekoerst, heeft vele 1e prijzen gewonnen, geloof iets van 50 keer en is een heel bekend paard in de draverswereld.
Dus naar huis gegaan met een euforisch gevoel en een paar dagen erover nagedacht, geappt naar ruitje dat hij deze kant op mocht komen!
2 november 2017 werd hij 's avonds gebracht en had ik weer een eigen paard!
Naam: Yonker Fanatic
Ras: Draver
Geslacht: Ruin
Grootte: 1.58
In het begin geprobeerd te longeren en dit was lastig, ik dacht laat ik eens een lesje nemen bij een oude instructrice. Dit gedaan maar ik was niet zo van die manier van rijden en longeren dus ik zocht wat anders. Helaas begon het weer ook steeds slechter te worden met veel sneeuw dat ik weinig heb kunnen doen met hem.
Een kennis van me gaf ook les, op de manier van natural horsemanship en dat bevalt me veel beter dus zodoende heb ik sinds 15 januari '18 bijna wekelijks les van haar en we hebben enorm veel vooruitgang geboekt!
We zijn inmiddels bij het galopperen beland aan de lijn wat hij linksom goed doet, rechtsom heeft hij er meer moeite mee.

Eerste keer kijken bij hem

Hij glimt lekker! Je ziet ook al goed dat z'n bespiering begint te veranderen

Op de nieuwe stal, hier sta ik sinds 30 september

Mooie flappers!