Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Cowgirl schreef:Als jullie enkel een paard willen om maar 3 uurtjes in de week te kunnen rijden dan zou ik op de manege blijven.
Een paard is zoveel meer dan alleen maar die 3 uurtjes rijden.
Is er niet de mogelijkheid een manege paard voor een tijdje te huren(2 maanden ofzo) zodat je kunt zien wat het inhoud. Niet alleen kwa tijd maar ook het financiele plaatje
Poortland schreef:Paarden staan met elkaar (als dat goed gaat) hele dag en zomers dag en nacht buiten
Ik snap dat meer altijd "beter" is maar die 3 keer les per week is standaard. Uiteraard gaan we ieder vrij uur die we hebben er heen. En misschien wel een bijrijder.
Mijn dochters zijn nu nog te jong om er alleen heen te gaan, maar als ze wat ouder zijn kunnen we het paardje echt delen dat lijkt me fantastisch.
De kosten realiseer ik me ook heel goed, en dat is ook een groot overdenk-punt!
Cinnepin schreef:Cowgirl schreef:Als jullie enkel een paard willen om maar 3 uurtjes in de week te kunnen rijden dan zou ik op de manege blijven.
Een paard is zoveel meer dan alleen maar die 3 uurtjes rijden.
Is er niet de mogelijkheid een manege paard voor een tijdje te huren(2 maanden ofzo) zodat je kunt zien wat het inhoud. Niet alleen kwa tijd maar ook het financiele plaatje
Zolang het paard genoeg buiten komt hoef je echt niet vaker te rijden hoor. Ik heb ivb met verhuizing, weer etc al een aantal weken niet gereden. Paard ondervindt er geen hinder van hoor.
Cinnepin schreef:Ik denk dat de volwassene de eigenaar is van het paard? En dus alles in overleg gaat met pa/ma?
Gini schreef:Cinnepin schreef:Ik denk dat de volwassene de eigenaar is van het paard? En dus alles in overleg gaat met pa/ma?
Zoals ik het lees, wordt het paard aangekocht zodat alledrie een eigen paard hebben. Daarom dat ik uitging van de 3 eigenaars, ongeacht wie de kosten draagt. Maar ok, stel dat de moeder inderdaad de "baas" is, dan komt binnen een aantal jaar dochter 1 zeuren om op kamp te mogen net in de week dat dochter 2 een kampioenschap wilt rijden. Ik heb het over dat soort dingen waar TS echt heel goed over moet nadenken en op voorhand echt een goed setje regels opstellen.
Poortland schreef:Paarden staan met elkaar (als dat goed gaat) hele dag en zomers dag en nacht buiten
Ik snap dat meer altijd "beter" is maar die 3 keer les per week is standaard. Uiteraard gaan we ieder vrij uur die we hebben er heen. En misschien wel een bijrijder.
Mijn dochters zijn nu nog te jong om er alleen heen te gaan, maar als ze wat ouder zijn kunnen we het paardje echt delen dat lijkt me fantastisch.
De kosten realiseer ik me ook heel goed, en dat is ook een groot overdenk-punt!