[VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 20:21

Hi iedereen die dit topic volgt/heeft gevolgd. Ik ben niet meer actief op bokt, maar wilde nog wel in dit topic mededelen dat ik anderhalve maand geleden er voor gekozen heb om Zara te verkopen. Aankomende vrijdag wordt ze opgehaald door haar nieuwe eigenaren.

Ondanks dat Zara enorm gegroeid is bleef ik met haar tegen dezelfde problemen aanlopen. Na 5,5 jaar heb ik besloten om voor mezelf en mijn paardenplezier te kiezen en voor Zara een baasje te zoeken die beter met haar om kan gaan en steviger in zijn schoenen staat. Zara blijft te dominant voor me en dat is gewoon haar karakter en iets waar ik niet mee om kan gaan. En daar tegenover staat dat ik dus haar ook niet de zekerheid kan geven die zij nodig heeft, omdat ik de leiding niet over kan nemen. Ik geef altijd de leiding aan haar.

Het is een onwijs moeilijke keuze geweest die ik heb gemaakt met enorm veel tranen. Ze zal voor altijd een heel speciaal plekje in mijn hart hebben. Ik heb onwijs veel van haar geleerd en ben een compleet andere paardeneigenaar geworden door haar. Ik ben haar voor eeuwig dankbaar daarvoor.

Toulouse blijft wel van mij. Zo heb ik een stukje van Zara nog bij me. Daarnaast ben ik sinds een paar weken eigenaar van een nieuwe pony. Een 5-jarige ruin. Enorm braaf en totaal niet dominant. Moet nog wel veel leren, maar zijn karakter is geweldig, dus dat is niet erg. Hij kwam wat sneller op mijn pad dan ik had gepland, dus ik heb nu eventjes drie paarden. Maar Zara gaat dus vrijdag weg en Toulouse gaat over 2 weken naar de opfok en dan kan ik me de komende jaren even op mijn nieuwe pony focussen en mijn paardenplezier terugvinden.

Dit topic gaat dus niet meer verder. Bedankt voor het lezen, het meedenken en de lieve en wijze woorden! Ik heb tijdens mijn moeilijkheden met Zara veel aan dit topic gehad.

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:22

Leuk dat je nog een update geeft. Dankje.
Fijn dat je zoveel van Zara hebt geleerd en hopelijk een heel fijn nieuw baasje voor haar hebt gevonden.
Veel succes met je nieuwe pony en uiteraard met Toulouse.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:49

Wat een mooie afsluiter van je tijd met Zara zo. Je hebt van haar geleerd wat je wilde leren en gaat nu verder met andere paarden waarmee je het geleerde in praktijk kunt brengen op een manier die meer bij jouw karakter past.

Top dat je deze keuze hebt gemaakt, zowel voor Zara als voor jezelf.

Veel plezier met Toulouse en je nieuwe pony!

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:51

Dank je wel voor je update, Ik ga verder helemaal mee met Maflinger!

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Re: [VOLG] Sensibel paard: opnieuw vanaf nul beginnen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:01

Dankjulliewel voor de lieve reacties hierop! <3