Eindelijk mijn eigen stippel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RiverHunter

Eindelijk mijn eigen stippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 11:13

Het begon ergens in 2016 toen ik een erg rijke fantasie had met een heel uitgestippeld plan wat nu sowieso niet meer gaat uitkomen (sloeg ook nergens op maar 13 jarige ik vond het een geniaal plan).
Dus ik allemaal topics op bokt plaatsen dat ik een eigen honden trimsalon wilde beginnen en dan een eigen paard wilde kopen, maar niemand daar nam het echt serieus en daar werd ik nogal boos van (nu ik terug kijk ben ik het helemaal met die mensen eens haha)

Toen in 2017 dacht ik toch weer "ik word binnenkort 14 dan mag ik kranten lopen misschien valt er toch iets te regelen" maar ik verdiende natuurlijk nooit genoeg daarmee dus dat idee had ik weer opgegeven.

Maar toen werd het 2018 en werd ik 15, dan komen er toch nog wat meer opties om geld te verdienen, na bij allemaal supermarkten te solliciteren en niet aangenomen te worden omdat de dagen niet uitkwamen ben ik bij een tuincentrum terecht gekomen waar ik nu al bijna 1.5 jaar super leuk werk heb! Ook liep ik nog steeds folders en dat verdiende lekker, dus toen kwam het idee toch weer een beetje terug.
Ik had het er met mijn beste vriendin over omdat die toch wat slimmer is dan ik en beter kan rekenen, dus wij alles uitzoeken en helemaal blij worden omdat het best een mogelijkheid zou zijn!
Ik had het een aantal keer met mijn ouders besproken maar die zagen het niet echt gebeuren helaas. Maar ik gaf de hoop niet op en in de zomervakantie had ik 1500 euro gespaard, en toen dachten mijn ouders er alweer anders over, maar nog steeds niet heel serieus.
Totdat ik ineens bij 2 paardjes wilde kijken! En ik dacht als ik nou gewoon met die mensen afspreek kunnen mijn ouders moeilijk nee zeggen om alleen te kijken "natuurlijk niet helemaal de bedoeling" maar het heeft gewerkt want bij het 2e paard was het gelijk besloten, dit werd hem! Mijn ouders waren ook opslag verliefd, het enige probleem: Ik had pas 3/4 van het geld, maar gelukkig de eigenaren vonden ons zo'n goede klik dat ze hem daar hielden tot ik hem afbetaald had.

En toen was het zover :D , afgelopen vrijdag is mijn grote vriend Jay na lang wachten eindelijk naar Nederland gekomen! Ik heb echt nog nooit zo'n lief paard ontmoet! Echt een ontzettende knuffel en ik ben nu al gek op hem :D

Dit is Jay, een 3 jarige appaloosa ruin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ik nog vele jaren met Jay mag doorbrengen waarin we lekker veel naar buiten gaan en te andere super toffe dingen mogen beleven!

Indi_Vito

Re: Eindelijk mijn eigen stippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:16

Wat een leuk verhaal! En wat goed dat je er zelf voor heb gespaard. Hoe ga je hem nu onderhouden? Helpen je ouders daar mee?

Leuk paardje nog vele jaren plezier <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:36

Omdat TS nog geen 16 jaar is verplaats ik dit topic naar JITP.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:42

Wat een leuk verhaal en wat fijn dat de vorige eigenaren hem nog hebben aangehouden tot je het bedrag bij elkaar had. En helemaal goed dat je werkt voor zijn onderhoud en je je ouders kunt laten zien dat het allemaal lukt. Veel plezier met je nieuwe vriendje!

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 17:25

Indi_Vito schreef:
Wat een leuk verhaal! En wat goed dat je er zelf voor heb gespaard. Hoe ga je hem nu onderhouden? Helpen je ouders daar mee?

Leuk paardje nog vele jaren plezier <3

Yes, ik betaal het grootste deel zelf en mijn ouders springen bij als het moet! Dankje!

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 17:26

Witchcraft schreef:
Wat een leuk verhaal en wat fijn dat de vorige eigenaren hem nog hebben aangehouden tot je het bedrag bij elkaar had. En helemaal goed dat je werkt voor zijn onderhoud en je je ouders kunt laten zien dat het allemaal lukt. Veel plezier met je nieuwe vriendje!

Dankje! Het is echt een schatje

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:31

Wat een knapperd zeg! Veel plezier van elkaar.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 10:04

Chabby schreef:
Wat een knapperd zeg! Veel plezier van elkaar.

Thank youu

IsaDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:32

Leuk hoor heel veel plezier saampjes

Lisanne_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:21

Wat leuk zeg! Mooi verhaal, wie dromen heeft.. die wint!
Fijn dat je ouders ook bijspringen.
Gaat hij goed onder het zadel ?

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:37

Wat goed dat je zelf bent gaan sparen en aan het werk bent! Maakt het voor je ouders ook makkelijker om bij te springen als het nodig is, wanneer ze jou er hard voor bezig zien! Super!

En wat een knap dier heb je zeg! Geniet van hem komende jaren! Is hij al onder het zadel of nog niet?