Vertel je grootste paardenblunder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Korat

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:53

Molly1230 schreef:
Kirrietje schreef:
ik weet er nog wel een :')

Afgelopen zomer waren we in de les carrousel aan het oefenen.
3 paarden aan de ene kant van de baan 3 paarden aan de andere kant. Ik reed voorop en uit het niets besluit mijn paard te schrikken en springt hij zo opzij.
Dit was zo onverwachts dat ik er mooi afvloog :+
Toen ik weer rechtop zat zag ik tot mijn verbazing dat die andere twee meiden die achter mij reden ook lekker aan het zandhappen waren! _O- Bleek dat we met zijn drieën synchroon er van af gedonderd waren :')
Zo zo jammer dat dit niet op film staat -O-

Haha dat had echt op film moeten staan!


Heb nu altijd een filmer mee :')

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:18

Om sommige acties ga ik helemaal stuk haha. Geniaal!!

Pony lief onder een draadje door en zelf niet komt me bekend voor, net zoals niet goed aansingelen (1e keer met bontje eronder is even wennen haha).
En de meest recente is met een jong paard. Had ik net een paar weekjes onder het zadel en was zó braaf. Had nog vol trots gezegd dat hij het zo goed deed en dat hij zo koel was in het hoofd. Schikt die }:0 van een veer in de bak waar die met een noodsprong overheen ging tijdens het uitstappen waar ik totaal niet op bedacht was, vloog zo onder het draad door. Niks aan overgehouden behalve een gedeukt ego en zere buikspieren van het lachen haha. Heeft even geduurd voor ik dat heb verteld thuis :')

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:29

Van het makste paard vallen. En dat paardlief me ook echt banketstaaf aankeek.
En zwaaien naar de jury na m’n proef

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:31

Ik zelf niet, maar een keer in mijn les was iemand opgestegen, paard stond rustig stil en opeens lag dat meisje aan de andere kant op de grond. Paard keek echt van, wat doe jij daar nou? Was geniaal om te zien.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:48

ClauH schreef:
Op een stal waar ik gestaan heb hadden de boxen een horizontale stang aan de deur om je deken overheen te hangen.

Na het rijden paard bij de box gezet, en deken om gedaan.

Daarna wilde ik paardlief op stal zetten. Maar hij wilde maar niet mee lopen?

Had ik allebei de dekensingels over de stang heen gegooid en toen vastgemaakt!

Paardlief stond dus aan de box vast met deken en al :')



hahahahahaha ben blij dat ik niet de enige ben, want ook ik heb iets soortgelijks gedaan.
Of ik even 2 kleine meisjes wilde helpen de shet op te zadelen en hoofdstelletje in. diertje was, mwa wat zal het geweest zijn..denk rond de 90 cm....man wat een ellende zo'n kleintje opzadelen zeg; alles is hartstikke laag waardoor je net niet lekker overal fatsoenlijk bij kan...anyway; haar boxdeur was zo'n stalen koeienhek (je weet wel; zo'n stalen hek wat je wel bij koeienweilanden ziet, maar dan de helft kleiner en stuk lager), yup; ook buizenwerk dus.
Die ging naar binnen open en had de deur open met shet ernaast. Zadeltje erop, met krakende knieien hurken en singel onder haar door grijpen.
Kreeg met moeite de singel op het eerste gaatje en dacht nog; zo hey, die is dikker dan ik dacht (zoals vele shetten was ze een aardig vetpropje). Afijn, singel dan toch eindelijk met veel moeite op het eerste gaatje en doe hoofdstelletje om. Vervolgens loop ik om dr heen naar dr rechterkant om daar een gaatje aan te singelen en wil dr omduwen. Pony verzet geen stap, kijk nog eens...en zie dat ik die arme shet aan het hek heb vast gesingeld :o Wist ik ook gelijk waarom ik zoveel moeite had met de singel op het eerste gaatje te krijgen, want waren best dikke buizen, zal zeker zo'n 10 cm aan ruimte gescheeld hebben.

Diezelfde shet heeft me ook eens het halve stalpad doorgesleurd om me vervolgens een grote merriebox, die toevallig open stond, in te trekken. Ze was uit dr weiland ontsnapt, geen halster meer om en die dacht binnen even wat krachtvoer te stelen. Naar buiten jagen liet ze zich niet, dus ik greep dr bij dr dikke volle bos manen en draaide dr om..eerste paar meters ging prima en toen dacht ze; ja dikke doei, zal je krijgen...om vervolgens mij mee te sleuren en hop een box in. Die 90 cm aan pony is dan een flinke handvol zeg maar :D

Een andere blunder is jaren terug, toen ik nog een klein pennymeisje van 12/13 was. Ging toen altijd mee naar wedstrijden met mensen uit ons dorp die paarden hadden. We hadden 2 mee die dag. De man van het stel was zijn paard aan het inrijden en moest naar de ring, die helemaal aan de andere kant van het terrein was. Maar kwam eerst nog even snel terug bij de trailer. Daar hadden we net de merrie uit de trailer gehaald om op te zadelen.
Afijn; hij rijd in stap weer terug naar het terrein om naar zijn ring te gaan. Hij was zo'n 15 meter weg en die merrie dacht; ja ho eens even, mijn stalgenoot gaat zonder mij weg, maar dat gebeurt niet...dus die gaat er achteraan.
Ik had dr vast aan het halstertouw en probeerde dr tegen te houden, maar ja; 12 jaar met de lengte van iemand van 10 met dito gewicht...geen partij voor een fitte kwpn'er van 1.65 die besloten heeft dat ze dr stalmaatje niet alleen weg laat gaan.
Dus daar ging ik, meegesleurd over het parkeerterrein tussen alle trailers door, langs alle ringen (stuk of 6) om eindelijk te mogen stoppen bij de laatste want daar was dr stalmaatje. Iedereen lag dubbel...nee, niemand hielp, simpelweg omdat die merrie niet gemeen was; ze stapte gewoon in een flink tempo door, maar niet zo hard dat ik dat niet kon bijhouden. Ze hield wel rekening met me, want reken maar dat ze een flinke draf had ingezet als ik losgelaten had....anyway; flinke stap dus met daaraan een 12 jarige die wanhopig probeerd al die kilo's tegen te houden; te grappig om niet tot het einde uit te kijken.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 01:09

Druppie7711 schreef:
Ik en 2 nichtjes gingen bij een pensionstal rijden. Mijn nichtjes hadden hun eigen pony en ik had er een gehuurd zodat ik ook mee kon springen. Dus wij leuk gereden met z'n drieën en daarna gingen we uitstappen. Van de eigenaar mocht ik niet met die pony op buitenrit dus ik bleef braaf achter in de buitenbak terwijl mijn nichtjes wel samen een rondje buiten maakte. Pony was al de hele tijd hartstikke braaf dus ik zat lekker rustig voetjes uit de beugels lang teugeltje wat om me heen te kijken. In eens moest ik een scheetje laten ( heel menselijk) maar die pony schrok daar zo hard van dat ze gelijk aan de kletter ging, ik heb geloof ik nog nooit zo hard gelachen _/-\o_


Ik zie het helemaal voor me _O-

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:22

Ik zat van de zomer op een fjord zonder zadel.
Het was einde van de les, dus ik was achterstevoren gaan zitten.
Toen kreeg ik het fantastische plan dat ik vast ook wel achterstevoren zonder zadel kon draven "want dat laat ik de kinderen op ponykamp ook altijd doen". Dus ik spoor aan, en twee tellen later lag ik op de grond :+
Ik was even vergeten dat we dat inderdaad op ponykamp de kinderen laten doen, maar dat ponylief dan wel een Voltigesingel met handvaten om heeft, en ik iemand mee laat lopen...

Instructrice riep ook nog heel leuk "werd je overmoedig?" :')

Pony stond verbazingwekkend genoeg wel meteen stil, terwijl dat echt een draak eerste klas kon zijn

piquers3
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-05-17

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:42

Ik nieste een keer toen ik op een pony zat tijdens een groepsles (was iets van 10 jaar geleden ofzo). Alle andere pony's schrokken zo erg dat er wel 5 ruiters op de grond lagen behalve die van mij die bleef braaf staan. := Ik voelde me wel schuldig

Molly1230

Berichten: 417
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 18:31

piquers3 schreef:
Ik nieste een keer toen ik op een pony zat tijdens een groepsles (was iets van 10 jaar geleden ofzo). Alle andere pony's schrokken zo erg dat er wel 5 ruiters op de grond lagen behalve die van mij die bleef braaf staan. := Ik voelde me wel schuldig

Haha _/-\o_ Je zal het maar meemaken. :=
Druppie7711 schreef:
Ik en 2 nichtjes gingen bij een pensionstal rijden. Mijn nichtjes hadden hun eigen pony en ik had er een gehuurd zodat ik ook mee kon springen. Dus wij leuk gereden met z'n drieën en daarna gingen we uitstappen. Van de eigenaar mocht ik niet met die pony op buitenrit dus ik bleef braaf achter in de buitenbak terwijl mijn nichtjes wel samen een rondje buiten maakte. Pony was al de hele tijd hartstikke braaf dus ik zat lekker rustig voetjes uit de beugels lang teugeltje wat om me heen te kijken. In eens moest ik een scheetje laten ( heel menselijk) maar die pony schrok daar zo hard van dat ze gelijk aan de kletter ging, ik heb geloof ik nog nooit zo hard gelachen _/-\o_

Hahaha geweldig! := _/-\o_

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:36

Kijken of het klassieke "broodje aan een hengel en voor het paard houden terwijl je erop zit" ook echt werkt....


En ja, dat werkte iets te goed :D %)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:25

Paardenblunders.. kan er een boek over schrijven..

-Van heel stoer op buiten rit samen met een vriendin achter een leuke jongen aangaan op de terugweg totdat onze paarden echt vol aan de kletter naar huis gingen.
-Paard wat in de staak ging bij een ander een klap op z'n reet geven met een zweepje terwijl ik in de bak liep, maar even vergeten dat paardlief's achterbenen langer en harder zijn dan mijn zweepje.
-Paard beleren in een binnenbak, schrok van iets wat ze niet kon zien dus tijdens z'n schrikmoment breken m'n beide singelsstoten en stort ik ter aarde met zadel nog tussen m'n benen.
-Zelfde paard stond in de 1e box rechts de gang in, links moesten we naar buiten. Was druk op stal en ging longeren dus dacht ik doe de singel met pessoatuig wel in de stal op. Ik loop met paardlief de box uit om meteen links de stal uit te kunnen en dacht wat kijkt m'n stalhouder raar met grote ogen.. kijk ik achterom,bleef de staldeur (schuifdeur) aan m'n pessoatuig hangen..duurde langer om de deur terug te plaatsen dan dat paardlief het eruit had.
- Met stalgenoot buiten gaan rijden, heel stoer in de regen juist omdat het kan, dan onder de 1e de beste boom staan schuilen om vervolgens met de slappe lach terug naar stal te rijden. Paarden wilde niet langs een bepaald punt dus ik dacht ik stap wel af, bijna in m'n broek plassend van het lachen paardlief erlangs geleid en toen moest ik weer opstappen, was even vergeten dat ik geen krukje bij had dus m'n been een zwiep gegeven (paard ruim 1.68 en ik krap aan 1.62)om in de beugel te komen en mijzelf omhoog te hijsen (nog steeds met slappe lach). Paard kon alleen niet stilstaan tijdens opstappen dus die stapte verder..harder... draafde aan..harder.. toen dacht ik kansloos, ik kom er niet meer op, ik laat me eraf glijden. hing nog steeds met slappe lach op m'n buik op het zadel. Dat afglijden ging minder soepel dan verwacht. Kon het losse grind uit m'n knieën pulken.
-Pony hebben met droes verschijnselen dus 2 maal daags tempen. Pony was not amused en schopte mij vol in mijn doos, toen zong ik heel even opera.

Laten we het erop houden dat ik niet altijd even scherp ben en nogal eens wat nonchalant kan handelen :Y)

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:57

haal jij Dorien even uit de weide? Ik reed het paard al maanden, maar zag echt het verschil niet tussen bruin en bruin toen...durfde ik niet te zeggen, dus ik pak een paard waarvan ik dacht dat het Dorien was...
opgezadeld en al...zo, en haal je dan nu Dorien??

en een shetveulen...nooit aan gedacht dat die beesten konden klimmen...ik kom thuis van mijn werk, loop naar de weide, geen shet...hek nakijken, nergens kapot...de paniek begon langzaam toe te nemen, tot ik ineens boven mijn hoofd een hinnik hoorde...meneer was de wenteltrap opgeklommen en stond op de zolder met rot hout mooi naar beneden te kijken...snel pony vastgezet op een betonstuk en buren gehaald...die dachten dat ze de GGZ moesten bellen volgens mij...enfin..buurman van toen 70 trok aan zijn halster naar beneden, wij stonden aan de achterkant druk uit te oefenen...beestje was bij de hoek, en...neemt een sprong naar vaste bodem..buurman stond er echter nog, en flikkerde zo achterover tegen de muur….ik in paniek: heeft hij zijn benen gebroken? heeft hij zijn benen gebroken? Buurman: nee hoor, alles is in orde met me. Ik: ik bedoelde mijn pony!!!
heb ik jarenlang te horen gekregen...zelfs in een dorp verderop reageerden ze als ik zei waar ik woonde: ow, met die pony op zolder?? :+

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:12

Mn paard aan de zijkant van n houten stal vastgezet. Vervolgens ging ze hangen en rende daarna met n plank aan het halstertouw de wei door #) gelukkig goed afgelopen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:18

ik heb er ook nog 1: haal jij Liesa even binnen, die is uitgerekend en moet een veulen krijgen... maar... we hadden 2 Liesa's, 2 volle zussen, allebei vos met precies dezelfde aftekeningen en ... allebei drachtig.....
Ik haal Liesa dus binnen, volgende ochtend geen veulen uiteraard....
De rest van de merries wordt binnen gehaald om te eten en voila: zus Liesa met veulen aan de voet :') :D

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:24

Opstappen en er aan de andere kant weer afglijden heb ik ook gehad. Helaas voor mij stond m’n moeder ernaast en ondanks dat het al zeker tien jaar geleden is, wordt ik er nog steeds aan herinnert ;(

Ooit reed ik in de les op een Shetlander, m’n lievelingspony, het ging heel goed tot de pony het lekkere, groene gras aan de bakrand zag en besloot om vanuit draf stil te gaan staan en te gaan eten. Ik gleed er via de nek vanaf, heel zachtjes, de pony bleef ook netjes stilstaan en at lekker verder. Ik was bang dat als iemand zou zien dat ik eraf gevallen was, ik niet meer op m’n lievelingspony zou mogen (de logica van een klein kind), dus heel snel ben ik weer opgestapt en verder gereden. M’n instructrice had het inderdaad niet gezien :)* Helaas was wederom m’n moeder erbij, die het toch maar aan m’n instructrice heeft vertelt. Gelukkig mocht ik de week erna weer gewoon op m’n lievelingspony rijden :D

Vorig jaar hadden we droes op stal, waardoor vrije beweging helaas voor een tijdje niet mogelijk was. Met de eigenaresse en andere bijrijdster van m’n bijrijdpaard besproken dat we elke dag, voor het rijden, even moesten longeren zodat paard alsnog haar ei kwijt kon. Tijdens het longeren sukkelde mevrouw in slakkentempo de bak door terwijl ze me aankeek van; MOET dit nou echt?? Alle andere paarden op stal waren erg fris en energiek (logisch natuurlijk) en ik nog roepen: nou die van mij niet hoor!! Drie seconde nadat ik was opgestapt, had ik alle hoeken van de bak gezien en had paard haar mooiste en hoogste bokken geshowd. Rennen en bokken is natuurlijk alleen maar leuk als er iemand op zit :')

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:26

Toen ik net opgestapt was op mijn paard, ze stond toen op een manege, stond iemand mij heel raar aan te kijken. Ik snapte het niet, maar dacht dat hij mijn paard wel erg mooi zou vinden. Toen begon hij te gebaren en ik keek nog steeds zo :o?
Tot ik ineens merkte dat ik mijn cap vergeten was! Voor mijn gevoel duurde die hele situatie zo lang, en ik vergeet mijn cap normaal ook nooit!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:27

Boompje1985 schreef:
Het 5de been vastpakken in plaats van de deken singel. :+


Ook eens gehad! Echt mega schrikken is dat, je verwacht het niet...

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:30

Op de manege een nieuwe pony die mocht ik rijden voor het eerst, ik haal de pony, zadel hem op en kom de bak in, blijk ik de verkeerde pony te hebben ( was een prive pony) oeps...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:34

jorika1986 schreef:
Boompje1985 schreef:
Het 5de been vastpakken in plaats van de deken singel. :+


Ook eens gehad! Echt mega schrikken is dat, je verwacht het niet...


Denk dat dat voor beide partijen geldt :P

SoOk
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:42

Wat een grappige blunders staan hiertussen!

Zelf heb ik eigenlijk veel te veel blunders :') .
Inmiddels al een aantal jaren geleden, toen ik nog op de manege reed had mijn lesgeefster me gevraagd of ik de deken van een paard even op wilde doen. Op de manege hadden ze op 1 plek een stal waar je alleen in kon komen als je door de stal die ervoor zat heen liep. Het paard waar ik de deken van op ging doen stond in de achterste stal, dus ik pakte de deken, liep door de voorste stal heen, volgende open. Klein detail, ik had de staldeur van de voorste stal net niet helemaal dicht gedaan. Er kwam altijd stro tussen die deuren waardoor ze lastig dicht gingen en ik had het idee dat dat vast wel goed zou gaan. Niet dus. Ik had nog niet eens de deken opgelegd en het paard in de voorste stal duwde de schuifdeur al open en rende z'n stal uit :+ .
Goed, ik als 12-jarige er niet bij nadenken en direct achter dat paard aan. Helaas bedacht ik nét iets te laat dat ik de staldeur van het achterste paard niet dicht had gedaan in m'n haast. Dus, toen renden er ineens 2 paarden over het manege-terrein heen _O- .

Eentje waar ik ook heel veel nog om heb gelachen is met m'n vorige verzorgpaard. Dat beest was echt geweldig en kreeg je altijd weer op een andere gekke manier aan het lachen. Ik kon ondanks dat er best een behoorlijke gebruiksaanwijzing bij zat redelijk snel heel veel met hem, al kon ik hem soms ook echt wel achter het behang plakken door bepaalde acties :Y) .
Maar goed, ik had privé-les en al een aantal keer wat moeite met m'n buitenbeen er goed bijhouden. Toen gingen we een stukje galop doen en aangezien er een paard voor ons op de hoefslag was stuurde ik hem op de volte. Echter was paardlief het niet helemaal met dat plan eens en een paard van bijna 1.80m hoog met een hele sterke eigen wil krijg je dan niet zo gemakkelijk goed de volte op. Het lukte wel, echter viel hij deze keer letterlijk over z'n buitenschouder. Zo'n fantastisch beest als hij was ging hij op z'n gemakje liggen, waardoor ik heel makkelijk kon afstappen :') . Hij bleef er ook echt heerlijk relaxed bij liggen, vond dit een beter plan dan hard werken := _O- .
Ach, en zo nog wel meer dingen meegemaakt met hem. Ook dat ik achter hem aan moest omdat ik hem bij het in de wei zetten al had losgeklikt maar meneer vond dat ik iets te lang bezig was met het draad openen en had besloten maar het land ernaast (was net ingezaaid) op te rennen om zo bij z'n vrienden te komen.
Oh en natuurlijk dat hij liever niet wilde lopen (stond het allerliefste stil :')), behalve de keer dat ik zonder zadel en hoofdstel ging draven (met alleen touwtje om de nek). Toen bedacht meneer dat draven nu toch wel leuk was *\%/* , en duurde het wel wat rondjes tot hij weer stil stond (al heb ik er toen alleen maar lachen op gezeten, geen moment bang geweest, ookal zat hij echt verschrikkelijk).


Tja, en de standaard dingen zoals er af stuiteren zonder zadel of dat paard ineens bedenkt dat ze met een reuze sprong veel beter over die plas heen kan dan er doorheen heb ik ook wel meegemaakt.
Het is eigenlijk veel te veel om op te noemen := .

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:05

Hilarisch dit!

8 jaar was ik toen ik op de manege ponylessen kreeg. Ik viel standaard iedere les er drie keer af: een keer in stap, een keer in draf en een keer in galop. Geen idee waarom.

Toen ik een jaar of 10 was ging ik op de manege een parcourtje springen tijdens een onderlinge wedstrijd. Al bij de eerste sprong scheurde ik uit mijn witte rijbroekje. Not grappig, ik schaamde me helemaal dood! Maar wel gewoon doorspringen, dat dan weer wel.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:09

Ik was trots dat mijn zelfstandige zit verbeterd was. Op westernpaard aangegaloppeerd, en ik dacht dat het zadel wat schoof. Kan. Dus ik probeer tegendruk te geven, maar red het niet. Heb bijna een rondje galop
op een schuivend zadel gedacht 'neee, neeeee... neeee...neeeeee' toen lag ik eraf, recht in de brandnetels :')

Niet goed aangesingeld

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:20

Ik wilde mijn pony aan de hand mee het water in nemen, maar ze vond het nogal eng. Toen ze erin stond draaide ik me om naar mam: "kijk mam! ze staat erin :D". En toen schrok ze sprong weg en ik val zo voorover het water in, maar liet natuurlijk niet los dus dat werd surfen. Was niet in de zomer, dus was behoorlijk bevroren :brr: maar grappig was t wel

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:33

Ik was sinds een half jaar in het 'bezit' van mijn lieve paard Kacharell. Zij was 'groen' en ik nog veel groener in paardenland. Een ding was voor mij zeker, wij hoorden bij elkaar. Herenigd door het leven. 'Mijn' paard uit duizenden, totaal verliefd. Alleen, ...in voorbereiding van een van onze toenmalige lessen kwam ik doodleuk met Jeu aan lopen. Ervan overtuigd dat ik Kacharell uit de wei had geplukt... _-:(
Het is allemaal goed gekomen. Het is nog steeds 'mijn' paard uit duizenden, ik herken haar inmiddels ook uit duizenden <3

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:25

Ik denk dat mijn grootste blunder tot nu toe toch wel de volgende is. Ik had niet genoeg tijd om m'n bijrijdpaard te rijden, dus besloot ik om even zonder zadel te stappen. Het was lekker warm buiten en het zonnetje scheen dus ik dacht, ik laat hem zelf wat rondstappen met een los teugeltje. Op een bepaald moment begon hij al stappend met zijn neus heel dicht bij de grond te lopen, toen hij even later abrupt stil stond en er lekker bij ging liggen.. Hij was alleen even vergeten dat ik nog op zijn rug zat _O- . Mijn instructrice liep toevallig ook net langs om een paard van de wei te halen en riep al lachend: productiefoutje? :')