Vertel je grootste winterirritatie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HemoJarig

Berichten: 25
Geregistreerd: 01-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:29

Een natte pony die gerold heeft in het zand + in het vlas is gaan liggen :roll: , ik haat de winter (tenzij Er sneeuw is) dus ik heb te veel irritaties om op te noemem :z

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:33

Met voorsprong op 1 : dat het zo vroeg donker is.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:38

De kou, absoluut. Mijn vingers en tenen houden niet zo van winter. Verder het snel/lang donker zijn...

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:40

Hooi en water brengen in een kruiwagen door meters enkeldiepe drek, waarbij je natuurlijk of omvalt of halverwege een laars kwijtraakt..

Dat vind ik echt echt heel erg stom, dan voel ik me heel heel erg zielig..

Whahaha gelukkig vind paardlief het heerlijk 24/7 buiten in zijn kudde! En zijn de grootste delen van hun winterweiland wel altijd droog

NoGo

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:44

statisch haar en de schokken die je op alles krijgt -O-

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:46

wittepit schreef:
Dat het donker is als je naar je werk gaat... en donker is als je weer naar huis gaat... en wat dit met je energieniveau, humeur en incasseringsvermogen doet...


Precies dit is echt mijn grootste ergernis. Die korte donkere (koude, natte :+ ) dagen.
Kou kan ik nog wel aan (bevroren tenen bij de paarden is ook wel vervelend), regen vind ik al veel erger (zeker in combinatie met deze donkere dagen)

Wat ik voorheen ook vervelend vond was mest ruimen in de paddock (pony 24/7 buiten) die zó blubberig was dat jijzelf en kruiwagen echt niet vooruit kwamen. Dat heb ik niet meer, maar dat is iets wat ik totaal niet mis ook

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:50

1- Het gezeur over de kou
1- De modder waardoor de paarden niet naar buiten kunnen

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:52

Door de modder ploegen.
Winterhanden.
Vroeg donker

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:52

Absoluut het gebrek aan licht, ik heb zonlicht nodig voor het trainen en mesten van de wei dus de winter is een doorlopende race tegen de klok. Daarnaast dendert mijn energieniveau omlaag zodra de dagen kort zijn.

Punt 2 de nattigheid, omdat ik train op de wei. En ik heb een hekel aan kou, maar met mijn outfit vol met thermokleding, skibroek en sneeuw-wandelschoenen komt dat pas op plek 3.

Ik hoef niet te zeggen dat ik geen wintermens ben denk ik :+ :+

EDIT: oooh die schokken inderdaad. Heb 1 winter mijn pony een trauma aangedaan omdat ik maar schokken bleef geven als ik haar aanraakte

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:53

Afstappen wanneer je koude tenen hebt

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:54

Alles wat uit de lucht valt, zorgt voor drab en bijna niks met je paard kunnen doen als de boel ook nog opvriest.
De kou kun je je op kleden maar regen en sneeuw vind ik vreselijk.
Droog vriezend weer met bij voorkeur de bak op tijd gesleept daar kan ik mee leven.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:59

Een natte buitenbak die daardoor glad is...

En een enorme hagelbui op je kop! Wij zijn blijkbaar wel echt van suiker want zowel paard als ik waren er zwaar sjaggie van... en laat ik niet vergeten dat ik doorweekt was tot op mijn onderbroek!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:59

De kou

Molly1230

Berichten: 419
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 20:02

amoebje schreef:
Een natte buitenbak die daardoor glad is...

En een enorme hagelbui op je kop! Wij zijn blijkbaar wel echt van suiker want zowel paard als ik waren er zwaar sjaggie van... en laat ik niet vergeten dat ik doorweekt was tot op mijn onderbroek!

Mijn paard is niet van suiker. Die staat ook buiten met harde regen. Ik daarentegen vind een regenbui toch wat minder!

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:14

Koude handen en voeten. (en zeker dat helse gevoel als je ergens vanaf springt en het voelt alsof je voeten breken)

En die loopneus is echt vreselijk irritant.

Ik werk buiten dus wen steeds wel aan de kou (tot een bepaald niveau.)
Oh en geloof het of niet maar die vreselijk warme winkels dat ik me half moet uitkleden elke keer omdat ik gek word van de warmte. Zeker die klap die je krijgt als je in en uit de winkel loopt. (al ik het wel heel even lekker als je het koud hebt en je loopt naqr binnen maar het word me al snel te warm.)


Al begrijp ik natuurlijk wel als je hele dagen binnen werkt je mss toch minder went aan de kou. (en zeker als je in de winkel werkt eet toch wel fijn is als je niet de hele tijd kou moet lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:15

Gladheid waar je het niet (of juist wel) verwacht. Iets met een fiets...
Vooral in het donker onderuit gaan is naar :=

(Doe je volume omlaag... De muziek is verschrikkelijk :') maaruhm... Dit idee!: )

Gini
Berichten: 17929
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:38

Dat het zo snel donker is en wat dat doet met je tijdsbesef. Waar ik in de zomer gerust tot 22 uur op stal kan rondhangen, lijkt het in de winter al om acht uur alsof je midden in de nacht op stal bent en dan ga je natuurlijk niet meer rijden. :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:48

Oooooookkkeeeeeeee waar zullen we beginnen?


In random order:
Te vroeg donker
Te nat
Te modderig
Te koud
Te grijs
Te veel files
Door bovenstaande:
Te veel vertraging
Te glibberig
Te veel gedoe
Te koud hebben

Bijkomende ongemakken
Te weinig kunnen sporten
De griep
Verkoudheid
Te laat komen
Ruiten krabben
Iedere 3 dagen auto door de wasstraat
Vies modderig paard.

Los daarvan
Kat in het donker zoeken

Ik ben meer een zomer mens denk ik.

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:49

Absoluut met stip op 1 dat het zo vroeg donker is...
Buitenrijden is er dan na het werk niet meer bij ( is gewoon te gevaarlijk in het donker, te veel verkeer)

Ik moet wel glimlachen om het bericht hierboven om s’avonds na 20 uur niet meer rijden vanwege het donker zijn. Ik rij juist regelmatig na 20 uur s’avonds in de winter juist omdat het dan wat rustiger is op stal ( meestal)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:54

Hoewel ik de winter echt geweldig vind, zijn er ook wel wat ergernissen hier :j

Vieze paarden en modder staan op 1 :=
Tinkers kunnen er wat van, maar mijn shet doet ook aardig haar best (normaal hebben poes en pony dezelfde kleur :x )
Afbeelding

En volwassenen die het plezier van sneeuw en ijs niet meer inzien, da's niet echt een ergernis, maar ik vind het wel bijzonder jammer! Ik kan nog steeds zo heerlijk verwonderd zijn als het sneeuwt, terwijl de mensen rondom mij klagen en zeuren, dat vind ik zo'n zonde... Natuurlijk is het niet handig als je de baan op moet, maar dat maakt het voor mij niet minder leuk :) :brr:

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:00

Ik ben echt anti winter...
Weinig licht, regen, kou, blubber, natte bak, blubberpaddock, niets normaal kunnen pakken omdat je je handschoenen niet uit kan doen omdat je vingers anders bevriezen, haasten omdat je alles wilt doen voor het donker wordt, vies paard, dekens die niet drogen omdat het te vochtig is, gladde wegen, sneeuw, hond die het koud heeft etc etc.

Mijn pony heeft jaren 24/7 buiten gestaan maar houdt nog steeds niet van winter en helemaal niet van regen. Die is ongv net zo zuur als ik als het hard regent :D

Mooi in de winter vind ik de winter sport. Zon en mooie sneeuw en de hele dag lekker warm je ski pak aan *\o/*

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:01

Molly1230 schreef:
Esaqar schreef:
Modder waar je tot je knieën in weg zakt... + een tinker met in de zomer witte sokken, maar nu zwarte sokken...
De kou en regen vind ik niet zo heel erg.


[ [url=m/59qkjO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ken het... Tinkers.. 8)7

Holycrap. :7
Heb de mijne met een deken opstaan (om deze grapjes te voorkomen). :')

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:02

Ik vind sneeuw wel mooi om te zien, Maarja het is dan zo glad buiten... aangezien ik niet zo’n best evenwicht heb vind ik het dan letterlijk echt eng om door heen te gaan...
Dus nee sneeuw mag van mij fijn hier wegblijven :brr:

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:18

Wanneer het regend en de mouwen van je trui of de mouwen van je jas nat worden en dit owh zo lang koud en nat blijft...
En gewrichten en spieren die meteen ‘nee’ schreeuwen en je je zo stijf als een oude plank voelt.

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:24

Mijn winter irritatie. Het gehele weer, kou, regen alles. Kom maar op met de zomer, dan begint het leven tenminste weer.