[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 20:00

Daphara schreef:
Ohhh, heerlijk die buitenritten die je maakt!

Ga je snel keertje mee met duke?
Wij zitten niet zo gek ver bij elkaar vandaan :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:45

Nadiine__x schreef:
Daphara schreef:
Ohhh, heerlijk die buitenritten die je maakt!

Ga je snel keertje mee met duke?
Wij zitten niet zo gek ver bij elkaar vandaan :j


Ik begin eind deze maand met rijlessen BE, als ik dat rijbewijs heb, ben ik eindelijk zelfstandig mobiel met hem en moeten we maar eens afspreken! Lijkt me super leuk!

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 08:01

Date! :j

Afbeelding
Afgelopen zaterdag beide paarden de trailer opgedrukt en even lekker naar het spijkbos geweest vlakbij, hier ligt ook een strandje en het was zulk mooi weer, konden ze even lekker spetteren! <3

Wat een duo. Ik kwam op stal stonden ze beide lekker te chille in de zon. Mijn trailer staat naast de paddock dus die ging ik aankoppelen.
De paddock was nog blubber omdat de zon net 2 dagen scheen (ondertussen is hij bijna helemaal droog) en tijdens het aankoppelen worden ze opeens helemaal gek.. Lente kriebels? _O-
Rennen, bokken, spelen, gillen, nog meer rennen :=
Alle andere paarden ook op tilt :+

Afijn, mijn "schone" paarden zaten toen van top tot teen onder de blubber +:)+
Dit hebben ze sirieus een 20min volgehouden tot ik alle spullen klaar had staan..
Vervolgens hoor ik een dik spetter kabaal.
Staat mevrouw pluis met haar voorbenen en hoofd uitgebreid in de waterbak te spetteren en roeren.. HELEMAAL NAT! :wow:
En blubber.. _O-

Ik de halsters maar opgehaald, paddock open en bij de ingang beide halsters voor houden (zo doe ik dat altijd) beukt pluis zo om me heen het gangpad van de weides in en trekt nog een sprint, akkie nog een sprint door de paddock heen.. En ik stond er like; :roll:...

Goed, altijd braaf en lief duz vooruit, we gooien het maar op lente kriebels.

Ik 2 bezweten, smerige modder varkens snel poetsen en zadelen en de trailer op en was nog optijd in het bos :)F

Pluis haar batterij was helemaal leeg, die heeft de hele rit lopen slenteren 8)7 wel lekker rustig overigens, ook wel eens fijn haha! Maar die had zich thuis veel te druk gemaakt, aapie!

Akkie die kon op einde nog wel een rondje, maar die heeft lekker aqua training gehad en stukken kunnen draven en galoperen zonder pluis (echt gouden duo!!) dus die heeft ook genoten en wij ook, het was prachtig weer!! <3 <3

Maar toen naar huis besloot pluis dat ze de trailer niet meer op wou.. Oooo ik was kwaad op haar!! Stoom kwam uit mijn oren ~~}> ben 15 a 20 min bezig geweest, uiteindelijk samen met Marjolein haar met de longeerlijn erop gedrukt (letterlijk want ze ging erop zitten en wou echt niet.. Spierballennnn) haar eveb 2min laten staan en beloond voor het erop lopen en haar er weer uitgehaald. (moe of niet dit eeuwige diva gedrag ben ik zo donders zat!!) haar even lekker gras laten eten als beloning en opnieuw opnde trailer gezet
Weer alleen, 1x stem verheft en een ram met de zweep gegeven en toen ging ze er toch snel maar weer op :)F
Gelukkig dus goed afgesloten, zonder hulp:j

Even weekje geen trailer en dan volgende week maar eens kijken of ze er weer normaal op loopt.. Zeekoe }:0

Eennnnn woensdag en zaterdag wedstrijd met Akkie *\%/*
Vanmiddag even hem longeren en spullen mee naar huis en oppoetsen en dan eens kijken of we weer wat punten bij elkaar kunnen sprokkelen en dat B door kunnen :=

Donderdag gaan we ook scheren.
Deze winter voor eerst zonder scheren door gekomen, best fijn!
Maar nu de temperatuur oploopt heeft akkie het warm onder zijn deken (zonder deken is nog geen optie ivm ze zere rug, dan heeft hij het weer koud) dus akkie gaat lekker helemaal kaal! :))

Pluis kan in de ritten haar warmte ook niet meer kwijt met haar teddyvacht, dus die krijgt een jacht model (oooo ik vind dat zo lelijk :')) voor het goede doel, kan ze lekker zonder deken blijven. :)F

Ennnnn we mogen een slowfeeder aanschaffen :):) dus ben nu opzoek naar een mooie grote stevige met hard rooster erin, mocht iemand iets weten, let me know! :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:17

Leuke lentekriebels!

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 08:51

Zo ik heb weer even tijd om te typen, ik gooi mijn dagen te vol.. Herkenbaar? :')

Anyway, woensdag avond had ik wedstrijd, akkie liep mega goed in de lesrijdbaan, dit werd hem ik voelde het! :D

Echter stond er een auto achter witte hekjes in de wedstrijd ring.. (jury zat daarin)

Afbeelding

Ik kreeg akkie er niet langs _O-
Ik heb dat paard echt zitten uitlachen, zijn hart begaf het bijna.. Een auto in de rijbak, baas wtf dat hoort niet!! 8)7

Het was dus een hele uitdaging om de ontspanning erin te houden, maar elke x zodra we wegreden bij de hekjes herstelde hij erg goed en zocht weer ontspanning op dus daar was ik echt heel erg blij mee!
Helaas bleef hij beide proefen wel met zijn koppie bij die auto en niet bij mij en als wij een goedr galop willen neerzetten moet hij zich echt 100% op mij en zichzelf focussen dus dat was erg jammer!

Maar de jury had heel. Prettig gejureerd, echt per onderdeel en echt hoe het ook voelde!
We kregen de 1e proef een 190 punten en de 2e proef een 177 punten en dat klopt ook want hij had zich zo druk gemaakt dat bij de 2e proef zijn achterhand niet meer fijn mee kwam en hij slordig werd.

Maar ondanks een "ongehoorzaam" paard dus toch nog 1x winst gereden! +:)+

En even voor de goede orde, we waren 5e van de 16!!
Als hij dus niet bang was geweest, ik ben toch wel zo trots op mijn draver ventje! +:)+

Hierbij weer de protocollen;

Afbeelding
Proef 1

Afbeelding
Proef 2



Ennnn akkie is geschoren en pluis heeft een jacht model. :Y)
Ik vind een jachtmodel het lelijkste wat er is, maar het is hoop ik wel functioneel want ze had het echt warm met rijden..

En akkie word zo lelijk bruin als hij geschoren is.. Ze mooie rode gloed is weg.. En we waren 3u bezig, dat paard heeft zoveel. Kruinen en boten.. Niet grappig.. :oo


Ohhh ennn.. Ik had een reactie gekregen op pluis via de lease advertentie van iemand die haar wou kopen.. Ohmy, die kwam even hard aan nadat ik besloten had haar zelf te houden.. Heb een week wakker gelegen, maar besloten dat ze niet weg gaat, ik kan geen afscheid nemen.. <3

Ook momenteel contact met een hele leuke vrouw voor lease, zij komt dinsdag kennismaken als het goed is! Zou fijn zijn voor pluis als ze wat meer regelmaat heeft in haar training :j (bosritten _O-)

Ook laat ik Jantine Busscher weer komen, (paarden dierenarts, fysio, chiropactor, dryneedling, alle erop en eraan) zij behandeld pluis al vanaf dat ze 1 jaar is en houd altijd contact men wapenveld over haar medische dossier. Maar ik vertrouw pluis momenteel niet lichamelijk.. Sinds ze kreupel geweest is is ze wel. Heel erg scheef onder het zadel, Wil moeizaam over de rug (moet haar eerst dwingen en daarna ontspant ze volledig met briezen en alles) heeft met lopen hele erge krampbenen en rechtsachter kan bijna niet bekapt worden, ik houd het been omhoog, dan heeft de smid max 1 minuut om. Te bekappen en dan slaat de kramp erin. We zijn vaak. 15 tot 30 min bezig met dat been.. :(:)

Dus wil haar even laten nakijken of ze Zichzelf niet vast gezet heeft met haar zere voorvoeten afgelopen zomer.


Afbeelding
Pluis ook broodje baaass <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:58

Gefeliciteerd met de punten. Er waren er woensdag meer die er echt niet langs wilden :')

Die van mij zette in de galop dinsdagavond zn kop dr op en bleef daar in galop op vasthouden :')

De indoor is geloof ik niet mijn wedstrijd _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:00

Mooie punten! :D Wat raar ook een auto in de ring, dat heb ik nog nooit gehoord >;)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:05

Granoek schreef:
Mooie punten! :D Wat raar ook een auto in de ring, dat heb ik nog nooit gehoord >;)


Outdoor zie je het veel vaker. Zijn veel verenigingen die geen los juryhol hebben..


Vanuit de manege zit bij ons de jury boven, vanuit de flevoruiters zit t secretariaat boven en de jury in een auto...

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:07

Ik vind het echt heel raar _O-
Maar ja ik denk niet dat ik ooit op een wedstrijd ben geweest :+ Jawel, 1 keer als fotograaf en toen zaten ze in trailers

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:47

Fijn dat er toch nog een winstpunt gehaald is!
Ik ben wel benieuwd naar foto’s van je geschoren paarden!

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:53

Welkom in de wereld van enge voorwerpen }:) Hopelijk is meters maken voldoende om Akkie zo ver te krijgen dat ie het allemaal ok vindt maar garanties zijn daar helaas niet op te geven.

Zegt wel iets over de jury dat ze daar doorheen kunnen kijken. Dit zijn juryleden waar je wat aan hebt.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:53

Dat klinkt als een heel oprechte jury, heel fijn!

Ik ben nu ook wel benieuwd naar de paarden nu ze geschoren zijn.

De manege waar ik voorheen reed in Zwolle had ook altijd een auto in de bak staan tijdens indoor wedstrijden. Volgens mij inmiddels niet meer maar dat was destijds heel normaal, daar. Ruiters die daar vaker startten wisten ook niet beter. Je zag ook precies welke paarden er al bekend mee waren. :=

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 20:56

Haha ja ik heb het ook vaker gezien inderdaad! Ik heb wel vertrouwen in Akkie op einde kreeg ik. Hem er langs met klein beetje spanning maar zonder wegdraaien ofzo. Volgende keer is hij weer braaf! +:)+

Morgen weer wedstrijd.. Ik rijd vast geen 5 punten helaasss B nog niet door := #DoelNietBehaald

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:13

Achja, je hebt in elk geval weer genoeg "huiswerk" :D

Bij ons hebben ze zelfs een busje staan ipv auto :+

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 08:12

Haha dat is vast ook een hele uitdaging voor sommige! _O-
Stomme is, ik kan met akkie langs een snelweg zonder dat hij ervan opkijkt := maargoed. :+

Op maar de volgende! :=

Enne foto van geschoren poowns, word vervolgd!

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 16:06

Afbeelding
2x 189! *\o/*
Nog 3 punten te gaan :j


Afbeelding

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:53

Gefeliciteerd met je punten. Waar was je heen vandaag?

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:10

Gefeliciteerd. Jullie gaan lekker!

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 19:28

ynskek schreef:
Gefeliciteerd met je punten. Waar was je heen vandaag?

Op Urk :j


Afbeelding
Geschoren pluis met haar nieuwe slowfeeder. <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:18

Vind urk een mooie baan alleen t losrijden wat krap :j

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 06:22

ynskek schreef:
Vind urk een mooie baan alleen t losrijden wat krap :j

Klopt hele fijne bodem en aardige mensen :j
We mochten ook losrijden in de springtuin, maar die bodem was echt mega slecht dus ben na kwartiertje toch maar naar binnen gegaan haha!

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:42

Feliciteerd!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:09

Wanneer mag je weer op pad?

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 17:22

Zaterdag 9 maart!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:27

Ach, zo verschrikkelijk ziet Pluis er toch niet uit?