[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 21:09

Mooi bruin is niet lelijk! :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:28

Mooi bruin niet, inderdaad :+

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:48

Ik ben zo trots en blij, pluie liep gisteren zonder discussie 3x de trailer op en af!! *\o/* *\o/* *\o/*

Eindelijk :D (bewijs staat op film, maaar ik Snap Bokt niet, sorry)

Daarna had ik les met Akkie en hij ging weer zoooo fijn! Veel goed huiswerk ook, leuk we kunnen weer lekker verder puzzelen!

Akkie vind ze huiswerk wat minder leuk denk ik, namelijk; onder zijn eigen tempo stappen :=

Ik hoor hem denken: "onder tempo? Hoezo onder tempo? GASSSSS D'R OP!" _O-

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:56

Nadiine__x schreef:
Ik ben zo trots en blij, pluie liep gisteren zonder discussie 3x de trailer op en af!! *\o/* *\o/* *\o/*

Eindelijk :D (bewijs staat op film, maaar ik Snap Bokt niet, sorry)

Daarna had ik les met Akkie en hij ging weer zoooo fijn! Veel goed huiswerk ook, leuk we kunnen weer lekker verder puzzelen!

Akkie vind ze huiswerk wat minder leuk denk ik, namelijk; onder zijn eigen tempo stappen :=

Ik hoor hem denken: "onder tempo? Hoezo onder tempo? GASSSSS D'R OP!" _O-

Ja, hallo, het blijft natuurlijk wel een draver! Je kunt het doel wel veranderen maar de genen niet....

}:) }:) }:) :D :D

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 20:00

Precies! _O-

Ik moest a afwenden, wijken, en dan op de lange zijde middendraf. Dat kan hij keurigggg
Maar.. }:) het is natuurlijk veeeeel leuker om. Gewoon gas te geven na een moeilijke oefening :))
Dus dat deed ik ook := en zei ze; zo rijd je geen punten he! _O-

Neeee weet ik. Op wedstrijd doen we het zooooo, ohh zegt ze, dat is beter ja := :))

Wij geven de dressuur een AkkieTwist ipv AnkieTwist <<)

Dagele

Berichten: 342
Geregistreerd: 04-07-09

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:17

Akkietwist is ook veel leuker dan een ankietwist!!!
EN wat knap van pluisje die zomaar de trailer op ging!!!
Ik heb alle vertrouwen er in dat jullie met zn drietjes er helemaal gaan komen!
:D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:00

Ik heb het filmpje gezien hoor! Wil hier best onder ede getuigen dat Pluis zelf de trailer op liep op het filmpje en dat jij erbij stond te juigen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:12

Hahaha ja vooral dat juichen is me bijgebleven, erg hé :D

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 16:49

Hahaha, maar dat was ook echt oprecht! _O- *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:12

Granoek schreef:
Hahaha ja vooral dat juichen is me bijgebleven, erg hé :D


Mij ook! :j


Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 09:51

Omg.. _O- _O- _O-

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:01

Jaaaaa vandaag beide paarden opnde trailer, naar het bos, en weer op de trailer naar huis, en ik was helemaal alleeeeeen! *\o/*
Geen zweep meer nodig ze loopt er zo op!! *\o/* *\o/*

Dus was een lekker maar vlug ritje voor het donker, pluis gezellig mee als handpaard, brave aapjes <3

(foto's helaas allemaal. Bewogen en mislukt, stommmm)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:35

Wat gaaf!!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:12

Nadiine__x schreef:
Jaaaaa vandaag beide paarden opnde trailer, naar het bos, en weer op de trailer naar huis, en ik was helemaal alleeeeeen! *\o/*
Geen zweep meer nodig ze loopt er zo op!! *\o/* *\o/*

Dus was een lekker maar vlug ritje voor het donker, pluis gezellig mee als handpaard, brave aapjes <3

(foto's helaas allemaal. Bewogen en mislukt, stommmm)


Oh fijn, mag je nu twee paarden laden en trekken?
Ik ben net begonnen met rijles voor mijn BE, maar trailers waar twee Shires in kunnen/mogen staan zijn DUUR! Om nog maar niet te spreken van auto’s die dat gewicht mogen trekken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:17

Welkom bij de club :') ik ben aan het denken toch voor een hb511 te gaan nu Duke niet echt aan een ik-haal-Dexter-in move bezig lijkt te zijn en dan mag onze auto het ook gewoon trekken met zijn 2700kg. Maar ik ben voor de zekerheid toch ook mijn vriend aan het zachtjes pushen een zware jeep te zoeken als volgende auto :') ik kan zelf geen afscheid nemen van mijn mini hahahaha

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:21

Granoek schreef:
Welkom bij de club :') ik ben aan het denken toch voor een hb511 te gaan nu Duke niet echt aan een ik-haal-Dexter-in move bezig lijkt te zijn en dan mag onze auto het ook gewoon trekken met zijn 2700kg. Maar ik ben voor de zekerheid toch ook mijn vriend aan het zachtjes pushen een zware jeep te zoeken als volgende auto :') ik kan zelf geen afscheid nemen van mijn mini hahahaha

Watje.... }:)

https://link.marktplaats.nl/m1360730170

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 08:48

Ik mag 2000 trekken, en dan ben ik mer beide paarden 250 kilo overladen, maar naar het bos is 5min en zowel trailer als auto lijken er weinig moeite mee te hebben, dus soms ben ik gewoon even stout..
Maar verder weg, altijd maar 1 erop, of iedergeval, pluis alleen! Akkie kan wel samen met een andere warmbloed ;)
En absoluut de snelweg niet op :)

2 shire's is helemaal ellende ja, maar dat red je echt wel met je 2700 hoor anouk!
900 x 2 = 1800 kilo paard
Nou dat weegt dexter wel, maar vermoed dat duke dat niet eens haalt.. En mijn 2 paards weegt 850 kilo leeg, en daar passen 2 shire's in, pluis heeft zelfs nog ruimte over ;)
Nou, dan houd je nog 50 kilo voor je hooinet over *\%/*

Waarschijnlijk moet je dan een trailer van 2800,maar zolang je hem niet zwaarder dan 2700kg van je auto belast, mag je daar gewoon mee rijden :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:35

Ja maar de trailer die ik nu mag lenen weegt 1000kg leeg, zonder tussenschot.. dat is 850 per paard wat over blijft en tot voor kort had ik nog goede hoop dat Duke daar los over ging gaan hahahaha. Nu heb ik die hoop niet meer, maar is mijn hele trailer spaarpot ook op gegaan aan de dierenarts dus die trailer is sowieso toekomstdromen :')

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 10:45

Granoek schreef:
Ja maar de trailer die ik nu mag lenen weegt 1000kg leeg, zonder tussenschot.. dat is 850 per paard wat over blijft en tot voor kort had ik nog goede hoop dat Duke daar los over ging gaan hahahaha. Nu heb ik die hoop niet meer, maar is mijn hele trailer spaarpot ook op gegaan aan de dierenarts dus die trailer is sowieso toekomstdromen :')


Ohmy, die is zwaar! En wat mag hij max wegen volgeladen dan?
Pluis weegt 800kilo en is rond de 1.85,iets kleiner. Dus het zou wel kunnen afhankelijk hoe fors hij word, want dexter zit wel rond de 900kg toch?

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:51

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:
Ja maar de trailer die ik nu mag lenen weegt 1000kg leeg, zonder tussenschot.. dat is 850 per paard wat over blijft en tot voor kort had ik nog goede hoop dat Duke daar los over ging gaan hahahaha. Nu heb ik die hoop niet meer, maar is mijn hele trailer spaarpot ook op gegaan aan de dierenarts dus die trailer is sowieso toekomstdromen :')


Ohmy, die is zwaar! En wat mag hij max wegen volgeladen dan?
Pluis weegt 800kilo en is rond de 1.85,iets kleiner. Dus het zou wel kunnen afhankelijk hoe fors hij word, want dexter zit wel rond de 900kg toch?


Deze mag 3500kg maar ik kan nu heel slecht gewichten inschatten omdat ik nu altijd rond de 1000kg schat voor een lege trailer, terwijl de meeste zo zwaar helemaal niet zijn.

Dexter is 180 en weegt in de winter 950 :') dus ik houd gemiddeld 900 aan ja zomer/winter.
Maar Duke is écht nog een stuk kleiner, ik ontken het zo veel mogelijk maar feiten liegen niet hahaha

Hier denk je ooooh wat een joekel

Afbeelding

En dan BAM - de realiteit _O-

Afbeelding

Dus ik denk dat Duke max 800kg gaat wegen... jammer voor mij (want hoe groter hoe beter haha)
Maar full tuig bleek de helft goedkoper dan extra full, en het is niet héél onhandig als je een trailer moet hebben :+ elk nadeel heb z’n voordeel dus haha

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:32

Oh, dat is een flinke dan ja, hahaha! Maar dan moet hij ook wel 1000 leeg wegen, wil dat gewicht erin kunnen natuurlijk.

Nou daar heb je helemaal gelijk in! Ik baal ook, ik ou eigenlijk een shire rond de 1.90 of groter, maar ik zit hoog en droog, mijn benen komen niet onder haar buik uit, (was echt een harde eis) ze past in mijn verhoogde 2paards trailer van 2000kg, past een xl hoofdstel en halster uit de normale ruitersportzaken en ze past de normale Boomzadels, dus ik klaar zeker niet!!
Dan maar iets kleiner haha!

Maar duke is nu 2,5?
Vergis je niet hoor, hij gaat nog flink groeien! Pluis was toen 10cm kleiner dan nu, ze word in maart 6 jaar en iedereen om mij heen zegt elke x als ze mee zijn "wow ze is weer gegroeid!" dat is ze niet, maar ze word wel flink breed nu :):)

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:41

Ja iedereen zegt dat idd maar ik ga er mijn hoop niet op zetten, dan kan het enkel maar meevallen :')
Het breder worden gaat voor het oog ook veel verschil maken ja, het is echt een smal ding met een buik nu :P

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:19

Granoek schreef:
Ja iedereen zegt dat idd maar ik ga er mijn hoop niet op zetten, dan kan het enkel maar meevallen :')
Het breder worden gaat voor het oog ook veel verschil maken ja, het is echt een smal ding met een buik nu :P


Mijn nu 7-jarige was met 3 jaar nog ruim 8 cm kleiner en veeel smaller dan nu :P

Gaaf zeg Nadine dat je zo op pad kunt met 2 paarden!!

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 23:57

Afbeelding

Pluis ging vandaag voor het eerst helemaal alleen met baasje op pad met de trailer naar een nieuw bos zonder andere paarden.

Ohhh wat vond ze het spannend, 1 brok opgepompte adrenaline onder me, veel hinniken/brullen maar zoooo braaf! Geen stap verkeerd, goed aan de hulpen, heerlijke stukken kunnen draven!

We hebben hertjes gezien en ze vloog niet eens de bosjes in!
We kwamen een bosman tegen in fel oranje kleding die bomen aan het zagen was naast zijn auto, best spannend, maar stoer deed ze toch wat ik vroeg <3

Afbeelding

En toen de meeste spanning eruit was hebben ze nog een fijn galopje meegepakt, leuk!

Afbeelding

En opweg naar huis ook weer braaf de trailer op! *\o/*

Daarna akkie gelongeerd, dat was alweer even geleden en dat was tr merken. Akkie moest even heropvoed curcus "hoe te longeren" maar daarna was hij weer bij mij en heeft hij goed zijn best gedaan! :')
Toch maar wat vaker longeren.. :j

Woensdag les, en daarna zaterdag weer wedstrijd! Ben benieuwd. {:}

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:48

Ik heb de afgelopen twee dagen niets anders gedaan dan je vorige topics doorgelezen en nu ben ik eindelijk bij, ik volg!
Wat is Akkie knap geworden zeg! <3
Weet je nog dat je hem zo “lelijk” vond vroeger? Hihi.