[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:11

+:)+ zoiets vermoede ik al, maar het viel me gewoon op :o .

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:00

Beste wensen.

Hij loopt echt lekker!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:02

Wat ziet akkie er goed uit!

De beste wensen voor 2019!

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 08:36

Zal de complimenten doorgevebmn zometeen <3

Gisteren is de smid geweest, pluis staat weer op. Blote voetjes na ruim 4 maanden! :)F
Afbeelding

Ook heb ik. Gisteren de startpas gekocht en ons ingeschreven voor de 1e 2 wedstrijden!
Akkie heeft 19 jan zijn debuut! En weekend erna gaan we meteen nog een keer! :):)
Geen weg terug meer, spannend! :oo

En vandaag gaan we ook wat leuks doen! Ga samen met Marjolein en beide paarden even lekker naar de zand verstuiving! :wow:

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:16

Oh de startkaart is er! Ben zo benieuwd hoe het gaat, maak maar veel foto's voor ons

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:41

Ohh die voetjes, zo anders als die van mijn gevederde vrienden :')
Bij Pluis is het net zo'n elegant, smal been en dan een mega hoef hahaha!

Hier is het gewoon een been met de omvang van een oude eikenboom en de hoef net van hetzelfde

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:26

Spannennnnnd, jullie eerste wedstrijd :D Veel plezier en succes alvast!

En ook veel plezier op de zandverstuiving vandaag!

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 16:53

Granoek schreef:
Ohh die voetjes, zo anders als die van mijn gevederde vrienden :')
Bij Pluis is het net zo'n elegant, smal been en dan een mega hoef hahaha!

Hier is het gewoon een been met de omvang van een oude eikenboom en de hoef net van hetzelfde


Whuhahaha :')

Nou de zandverstuiving was weer heeeeeerlijk! :j

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:11

Nou, dat ziet er heerlijk uit!

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 10:10

Mijn vriend heeft gisteren zijn leaseauto opgehaald wat betekende dat de paarden auto nu echt van mij is! *\o/*

Afbeelding
Natuurlijk meteen akkie meegenomen naar de club, vanaf nu kunnen we daar elke dag trainen, zo fijn! Hij loopt daar echt 10x beter dan thuis omdat de bak gewoon stabiel en goed is. :j

Gisteren ook echt weer met een rose wolk afgestapt, hij gaat momenteel echt fantastisch, ongelofelijk dat hij in mei nog bevangen stond en niet wou lopen..

Daarna gisteren op stal nog even 3 stap balken in de bak gelegd en pluis opgezadeld, de bak is zwaar ongelijk maar voor wat basis training is hij prima!
Ik zou pluis weer graag wat meer gedragen zien, vooral in haar lenderen en achterhand, dus heb er een los elastiek aangehangen en ben gewoon wat balken gaan hobbelen met haar. Ze vond het volgens mij wel leuk, was fijn aan de hulpen en lekker aan het briezen <3
Denk dat dit een goede afwisseling is op longeren, zo kan ze ook rechtuit en onder het zadel kan ik haar nog beter begeleiden dat ze wel recht loopt :j

Zit er aan te denken om Voorlopig dat elastiek er lekker aan te laten, in het bos verzet ze veel op bit omdat ze wil lanterfanten en dan vervolgens struikeld ze weer over haar eigen benen :+ en ze kan haar neus gewoon eruit en naar voren doen, alleen geen sterren kijken. En hij veert mee als er wel wat is voor haar hals natuurlijk!
Misschien wel even fijn tot haar lijf weer wat sterker is :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:50

Fijn dat je zoveel plezier beleefd aan beide paarden! Voor pluis zou Freestyle inderdaad goed zijn om wel de spieren te behouden. Met Duke heb ik met Freestyle flink wat spieren kunnen bouwen. Dat in combinatie met 1-2x per week lange lijnen om wat meer lengte over de rug te krijgen. Ik heb Duke bijna niet gelongeerd, vind dat niet gezond voor een groot onbespierd paard, ook aan de dubbele lijnen veel gewerkt in het rechtdoor gaan. Je moet zelf dan wel flink aan de wandel, op de volte is het natuurlijk makkelijker voor jezelf met dubbele lijnen.

Afijn, door het freestyle te beginnen in een kleine paddock en daar de basis er in te krijgen, kan ik nu met gemak werken met hem in de buitenbak en reageert hij zo goed op mijn lichaamstaal dat ik me niet een ongeluk ren om hem uit de hoeken te houden. Ik denk dat het ook wel iets voor Pluis kan zijn.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 16:22

Daphara schreef:
Fijn dat je zoveel plezier beleefd aan beide paarden! Voor pluis zou Freestyle inderdaad goed zijn om wel de spieren te behouden. Met Duke heb ik met Freestyle flink wat spieren kunnen bouwen. Dat in combinatie met 1-2x per week lange lijnen om wat meer lengte over de rug te krijgen. Ik heb Duke bijna niet gelongeerd, vind dat niet gezond voor een groot onbespierd paard, ook aan de dubbele lijnen veel gewerkt in het rechtdoor gaan. Je moet zelf dan wel flink aan de wandel, op de volte is het natuurlijk makkelijker voor jezelf met dubbele lijnen.

Afijn, door het freestyle te beginnen in een kleine paddock en daar de basis er in te krijgen, kan ik nu met gemak werken met hem in de buitenbak en reageert hij zo goed op mijn lichaamstaal dat ik me niet een ongeluk ren om hem uit de hoeken te houden. Ik denk dat het ook wel iets voor Pluis kan zijn.


Ik ken freestyle helemaal niet, zou je daar in pb/messenger wat meer over kunnen vertellen? :j

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:00

Freestyle is leuk. Dat doe ik met mijn bijrijdpaardjes ook. Net als lange lijnen. Google op Emile Voest en je vindt allerlei youtube uitleg filmpjes.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 09:15


ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:39

Nadiine__x schreef:
Nadiine__x @ [RIJ-ITP] Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Nou, hij is er.. Akkie zijn rij itp.. zouden we bokt overleven? :Y)

Nee. Akkie is een draver en daarmee wordt je door "het dressuurvolkje" al niet meer serieus genomen.

Maar verder ziet het er netjes uit. Ik kan me vinden in de opmerking dat z'n neus er meer uit mag (aan de loodlijn) maar verder zie ik niet in waarom hij niet gewoon z'n punten bij elkaar kan lopen.

Je bent een van de weinige waar ik foto's van zie die zadel NIET op de nek van het paard heeft liggen. Voor de azijnpisserrs zou het nog iets verder naar achteren mogen, maar als het hier stabiel ligt, laat ze lekker pissen.

simpel testje (als je dat verantwoordt vindt): na het rijden de singel twee gaatjes losser doen en een paar rondjes stappen. Blijft het zadel liggen waar het ligt, ligt het goed en zit jij goed :D

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:52

Mijn commentaar heb je alvast overleefd :) ik vind het er heel fijn uitzien, en de rest van het commentaar staat in je topic :)

@ikke: ik was ook altijd zo :o ik schaam me naar, dacht dat dravers geen dressuur konden lopen...... You've proven me completely wrong.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 06:53

ikke schreef:
Nadiine__x schreef:
Nadiine__x @ [RIJ-ITP] Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Nou, hij is er.. Akkie zijn rij itp.. zouden we bokt overleven? :Y)

Nee. Akkie is een draver en daarmee wordt je door "het dressuurvolkje" al niet meer serieus genomen.

Maar verder ziet het er netjes uit. Ik kan me vinden in de opmerking dat z'n neus er meer uit mag (aan de loodlijn) maar verder zie ik niet in waarom hij niet gewoon z'n punten bij elkaar kan lopen.

Je bent een van de weinige waar ik foto's van zie die zadel NIET op de nek van het paard heeft liggen. Voor de azijnpisserrs zou het nog iets verder naar achteren mogen, maar als het hier stabiel ligt, laat ze lekker pissen.

simpel testje (als je dat verantwoordt vindt): na het rijden de singel twee gaatjes losser doen en een paar rondjes stappen. Blijft het zadel liggen waar het ligt, ligt het goed en zit jij goed :D



Akkie ze rug is zo lang dat met een losse singel het zadel. Op ze lenderen eindigd :+
Maar hier ligt hij goed, een goede zadelpasser is het halve werk die hoort je ook te vertellen waar hij moet liggen, dat gebeurt helaas niet altijd..


Avalanche81 schreef:
Mijn commentaar heb je alvast overleefd :) ik vind het er heel fijn uitzien, en de rest van het commentaar staat in je topic :)

@ikke: ik was ook altijd zo :o ik schaam me naar, dacht dat dravers geen dressuur konden lopen...... You've proven me completely wrong.


Bedankt hahaha!
Ik zei gisteren tegen mijn beste vriendin, (zij is echt van de sportpaarden maar 100% akkie fan) Akkie kan alles en die dressuurflippos niks! Hahaha _O-

Training ging weer super fijn en voelde me even Ankie, heb je soms :+

Akkie heeft een nieuwe deken :):)
Hij liep al 2 jaar in pluis haar oude dekens en nu ze zoveel buiten staan werd dat echt ellende met inregenen en gedonder, dus hij heeft een mooie bucas gekregen! <3

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:14

Zeker mooie deken! Is dat zo'n all weather deken? Die gaan geloof ik tot verschillende temperaturen.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:10

Knappe deken, lijkt een smartex?
Ben benieuwd hoe hij bevalt.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 16:40

Ja klopt is een bucas smartex medium!
Gaat van - 10 tot 12 graden.

Akkie is echt een dramaqueen met dekens.. Hij heeft het of koud, of warm, vaak nog bezweet na goed uitstappen, dus deze leek mij ideaal!

Ben echt heel benieuwd hoe hij bevalt, zal jullie op de hoogte houden +:)+

xMyrnavG

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:39

Wauw wat schrijf jij ontzettend leuk over je paardjes!
Wat ziet Pluis er ontzettend lief uit en Akkie ook zo leuk, ik ga volgen!

Veel plezier met de wedstrijden die je gaat rijden *\o/*

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:40

Nadiine__x schreef:
Ja klopt is een bucas smartex medium!
Gaat van - 10 tot 12 graden.

Akkie is echt een dramaqueen met dekens.. Hij heeft het of koud, of warm, vaak nog bezweet na goed uitstappen, dus deze leek mij ideaal!

Ben echt heel benieuwd hoe hij bevalt, zal jullie op de hoogte houden +:)+

Daar ben ik ook erg benieuwd naar.... ik heb echt de pest aan continu dekens wisselen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:45

Staat hem goed die deken!

Hier ook de bucas smartex medium. Ik vind het echt ideaal! Maar als het 12 graden is, staat Dex er vaak toch net te warm onder. Met sneeuw en kou blijft hij wel lekker warm!

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 11:53

Ik ben niet zo goed in mezelf voorbereiden op wedstrijden :+

Ik had mezelf voorgenomen;
Woensdag trainen op de club
Donderdag longeren
Vrijdag trainen op de club
Zaterdag wedstrijd

Nou.. Kijk, dat ging zo :=
Woensdag, trainen op de club.
Akkie liep sterren van de hemel en na 15min was ik aan het bedenken dat we eigenlijk al klaar waren en heb ik alles nog maar een x herhaald voor het idee +:)+

Donderdag, had ik 0.0 zin om te longeren, ben ik er met bareback pad en touwhalster opgeklommen en i. De blubber gaan stampen na 1x dacht akkie bij alles, "meehhh geen zin meer" en ging hij de andere kant op en toen ik hem losklikte en overzette op neckrobe liep hij gewoon de bak uit :roll: ~~}>
Dus heb ik nog maar even laten draven aan halstertje, niet echt de beste training ever, maar wel lol met je knol _O-

Vrijdag, ja nu moesten we echt weer sirieus trainen, want morgen wedstrijd!
Nou dat eindigde zo;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
10KM door een prachtige zonnig maar bevroren bos met mijn beste vriendinnetje op Pluis, oeps.. :oo


Dusss.. Op naar wedstrijd? :=

ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:04

Ehm, je kunt in het bos prima je oefeningen rijden. Het is een goede training voor de bloemetjes langs de rand, concentratie behouden als er iets ritselt of beweegt in de achtergrond en lukt iets niet, kun je het gelijk weer bij elkaar vegen en opnieuw doen. Hoef je niet eerst de hoek door of zoiets stoms.....

Kortom: het bos is de beste plek voor je oefening :j