Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 22:34

Wauwie! Wat een heerlijke gangen zitten erop! Alsof je zweeft! <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:23

Okéééé ik ben ook weer onder de levenden. Wat heb ik gemist? :D

Joy die haar mooiste glimlach laat zien blijkbaar :=

Leuk nieuws voor Lily, fijn dat het goed gaat op haar nieuwe plekje! Je kijkt er zelf ook helemaal vrolijk bij :D

Isabel ik had die foto van jou gezien toen je met Joep ging wandelen, soms las ik tussendoor even bij maar heb geen tijd gehad om te reageren. Ben woensdag lekker vroeg opgestaan om hetzelfde te proberen met Duke! Die had ongeveer dezelfde reactie als Joep haha

Haha linda, het staat haar wel goed! Maar ik snap wel wat je zegt, dat je blij bent met de kleinste dingetjes, volgens mij wordt dat bij mij ook nog wel een dingetje want Duke is helaas slim genoeg om er van te profiteren :+
Jammer dat het maandag weer minder ging, maar die dagen zijn er ook. Je leert er van en samen vinden jullie en oplossing. Is er door die staakmomenten helemaal niet doorheen te komen zonder zweep? Of iemand die langs je loopt met een longeerzweep voor die momenten misschien? Dan hoef je zelf geen zweep vast te houden

Welkom Mariekeoo!

Duplo, wel een knappe lover heeft ze gekregen hé :D

Welkom Dominique! Die van mij loopt ook minder soepel op de rechterhand, veel oefenen! Ik moest Dexter dan ook niks vragen wat hij niet kon want dan ging hij stilstaan, gewoon beginnen in stap, voltes, slangenvoltes etc.. en pas als dat ging in draf weer vanaf 0 opbouwen. Hij loopt nu aardig recht maar verkiest nog steeds links.

Hele leuke foto paint girl, jullie glimlachen precies allebei!

Malik van zijn beste kant _O-

Nog een late gefeliciteerd aan Aliaa, ze verjaart op dezelfde dag als mijn zus en een dag later dan Duke :)

De foto's van Joy had ik al gezien, super knap <3

Wauww nicky super gaaf filmpje, die gaat echt al lekker rustig zeg!

----

Oké fieuw ik ben bij :D
Duke is maandag 3 jaar geworden, yay!
Hij krijgt nogal een karakterkopke, zoals wij dat zeggen :+ Als hij het in zich heeft straalt de ondeugd uit zijn ogen :=

Afbeelding

Begint eindelijk wat uit te zetten, helaas ook in buikvolume maar dat valt nog op te lossen

Afbeelding
vs 2017

Afbeelding



Ik had hem gisteren weer een beetje proberen longeren, ben daar echt geen held in maar het gaat wel steeds beter! Paar miscommunicaties maar daar kan hij niks aan doen, ik kreeg eigenlijk gewoon wat ik vroeg maar kon er niet goed mee om :')
Hij gaat vaak stilstaan en dan kijkt hij me aan alsof hij zegt "loop lekker zelf". Dus dan denk ik jaag hem maar terug vooruit, maar dat is nog niet zo gemakkelijk met 10km longeerlijn in je handen. Dat ziet er dan een beetje debiel uit vaak := En als hij dan de hint snapt dat hij vooruit moet, dan gaat hij ineens bokken en rennen :o? Dus in principe doet hij wel wat ik vraag want hij gaat vooruit :+
Maar ook dat komt vast goed, daar heb ik niet zo'n schrik voor. Dat zijn dingen die hij niet kent en moet leren, is wat anders dan al 2 jaar prima de trailer op gaan en dan ineens niet meer _O-

En dan dacht ik hier een week of 3 voor nodig te hebben maar eh.. ja.. Dat kent hij dan dus wel? Blijkbaar.



Ik kan maar alleen op woensdag echt wat met ze doen omdat ik dan vrij ben, de rest van de dagen zit ik eigenlijk ergens in de wei in het gras gewoon te kijken hoe ze eten :+ Maar dat vind ik ook gewoon super leuk, beetje aaien, beetje praten met ze haha. Even een rustmomentje na een drukke werkdag :)

Dus nu heb ik weer 2 woensdagen niks te doen :')

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:49

Dankjewel Gimme_joy en Granoek.

Granoek wat een verschil met 2017. Op de foto van 2017 lijkt het echt nog een baby'tje. Longeer issues had ik vroeg ook echt. Stond altijd te hannese met die lange longeerlijn en zweep. Ik werd er echt helemaal gek van. Maar sind ik tussen de paarden heb gewerkt moest ik zoveel paarden longeren dat ik dat deel wel geleerd heb. Ook heb ik verschillende grondwerk lessen gehad, en hierbij heb ik veel meer om leren gaan met jonge en moeilijke paarden. Ik heb met mijn jonge paard nog geen 1 sec problemen gehad met het longeren maar je moet wel de juiste hulpen geven.
Maar volgensmij moet jij niet zo veel longeren maar gewoon gaan rijden, je paard ziet er echt mega braaf uit. :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:26

Haha braaf zeker maar ik vind het nog wat vroeg. Hij is maandag 3 geworden en heeft nu weer zijn kont hoog staan.

Heb een nieuw doel gesteld: als ik er op kan springen, mag ik er pas op :+

No luck so far _O-
Afbeelding

Maar hij is wel lief! Meestal
Afbeelding

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:35

Hoe groot is Duke? Lijkt mij namelijk niet echt makkelijk om er op te springen, kwa hoogte dan.

Misschien kun je hem eerst leren liggen of knielen zodat hij iets lager wordt :+

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:47

Malik lekker aan het chillen!

Mooie foto's van Joy!

Wat een mooie vos Nicky en ziet er goed uit, ontspannen!

Hoe Joya op geiten reageert weet ik niet maar varkens, schapen, koeien, honden en katten zijn nooit een probleem.

Nog gefeliciteerd Granoek! Moest lachen om je geluiden op het filmpje :D Wat een verschil ook sinds 2017 :oo Ze veranderen allemaal erg maar bij zulke flinke paarden is het verschil nog opvallender!
Hij lijkt mij echt een lieverd!

Ik heb mij weer op de zoektocht naar een zadel gestort. Tot nu er zo een 15-20 zadels op gehad maar die passen allemaal echt niet. Joya is te breed,, rond en heeft te weinig schoft.
Wilde al starten op een bbp maar uiteindelijk toch wel een zadel.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:41

Haha Anoek, die kontfoto van Dex en Duke is briljant! Inderdaad een lekker verschil, maar verlang je af en toe niet terug naar die puppie van 2017?

Gimme_Joy, mooie mooie foto’s en onwijs gaaf hoofdstel!

Duke en ik hebben wat opstapproblemen gehad, Duke raakt erg gespannen voor het opstapmoment, zodra je een voet in de beugel zet, begint het feest, hij schiet naar voren of naar achteren, loopt iedereen omver, dus echt vasthouden is ook geen optie met een paard van 800 kilo. Geregeld wilde hij al niet stilstaan als ik alleen al de kruk neer zette, rechts ging dat beter, dus ik ben ook regelmatig rechts opgestapt (met hulp die hem vast hield). Gekke is na ongeveer 10 minuten rijden kun je net zo vaak op en afstappen als je wil en is er niets meer aan de hand. Ook met een barebackpad en een extra hoog trapje (70 cm) was het opstappen nooit een probleem, omdat we het “voet in de beugel” gedeelte dan niet hadden, maar ik een been over zijn rug haakte en mezelf omhoog hees op zijn rug. Met een zadel zou ik een trapje nodig hebben van minstens 85 cm om hetzelfde te kunnen doen, dat zag ik niet zitten. Vooral omdat het bij Duke een probleem met spanning was, hij werd al zenuwachtig zodra ik de beugels naar beneden deed en bleef dan drentelen, het leek mij slimmer het probleem van die opstapstress aan te pakken, dan een nog hoger trapje te kopen.

Dus ik heb hem gisteren geleerd om in te parkeren voor de kruk, na een uurtje oefenen kon ik zowaar zonder hulp en zonder spanning bij Duke zo opstappen!

Nu blijven oefenen zodat het telkens simpeler wordt!

Een insta filmpje ervan in high speed:


En het filmpje op YouTube op normale snelheid:

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:17

Nee want puppy Duke heeft me meer gekost aan DA dan Dexter op 5 jaar tijd _O- geen veulens meer voor mij, te fragiel hahahahah

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:15

Wat leuk!

Dat heb ik Joep ook geleerd met precies dezelfde reden. Hij vind het fantastisch en het is zijn favoriete 'kunstje' ooit. Hij kan ook inparkeren van 20 meter afstand en in draf. _O-

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:49

Daphara: wat fijn dat je nu wel normaal op kunt stappen. Ik heb het mijn paarden ook geleerd. Maar mijn jonkie vind het nog niet zo stof als die van jou. Die moet vaak nog 1 pasje bij zetten en als ik dan vraag dan staat hij echt heel neidig dat hij het niet wil. Dus daar ben ik nog een oplossing voor aan het verzinnen.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:03

Granoek, wat een verschil met 2017 :wow:

Daphara, fijn dat je het opstapprobleem zo kunt aanpakken :j waar een beetje geduld al niet goed voor is :)

Ik heb gister mijn eerste eigen lesje gehad met Raika en het ging super goed :D we weten nu dat ze toch echt meer voorwaarts moet en dat ik even moet letten op een stom knikje in mijn linkerpols := maar echt kei trots! Alleen inladen, uitladen, vreemd terrein opzadelen, losstappen, zonder vooraf longeren (anders is de les van een half uur te zwaar) op vreemde plek even onder de douche, weer alleen in kunnen laden, echt mega mega trots :D <3

Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:12

Wat is iedereen al snel gegaan hier! Ik zie hele grote vorderingen. Wat leuk! Ik heb mij een tijdje afzijdig gehouden.
Mijn pup word al weer bijna 4 jaar oud. De verbetering zit er in.
Je kunt nu zeggen dat je op kan stappen en weg kan rijden.
Longeren voor het rijden hoeft al niet meer, koele kikker is ze :D
We trainen ook nog vooral aan de longe, ze begint meer vorm te krijgen.

Paar weken terug is ze gemeten op 1.59, viel mij tegen ik dacht echt dat ze groter was (of dat straalt ze in ieder geval uit)
Maar in ieder geval komt dat er nog wel goed, ze is nog lekker overbouwd en ze mag lekker rustig groeien. Niks met haast hier, maar dit is gewoon een hele snelle leerling.. :+

Wat er nu allemaal op zit: Stap, draf, galop, rem en vooruit. Voor de rest komt de nagevelijkheid al iets meer van toepassing. Alleen is ze nog erg zoekende en gaat ze iets te veel in de krul, Vanaf hier gaan we uitbouwen naar een lagere instelling.

Ben benieuwd hoe jullie er over denken :):)


Afbeelding

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:59

Grappig die time Lapse, Daphara! Ook goed aangepakt zo :j
Joya leert ook om ingeparkeerd te worden bij het krukje om op te stappen.

Wat fijn dat je les en alles erom heen, reis/vreemd terrein, zo goed ging, linda2008! Zijn goede leermomenten en als het zo goed gaat geeft dat ook veel vertrouwen.

Ziet er op de foto al heel netjes uit, Deempjexxx. Rustig aan doen bij een paard die het zo makkelijk aanbied en oppakt is misschien wel extra lastig.

Wij hebben vandaag bijna anderhalf uur gewandeld en dan merk ik toch echt dat ze mentaal zo gegroeid is het afgelopen jaar. Ze was er echt niet van onder de indruk of vermoeid.

Longeren in stap en draf gaat ook goed nu. Reageert goed op mijn stem, haar reactie mag allemaal nog wat vlotter maar dat komt wel. Ze is ook lekker ontspannen en laat haar hals ook zakken.
Binnenkort met les maar eens kijken naar de "galop-knop".

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 05:41

Deempje, hoe lang is ze nu onder het zadel? Is je tempocontrole en haar balans in orde? Dat zijn de eerste stapjes, en kennelijk zit daar (bij ons in ieder geval ;) ) al heeeeeel veel werk in. verder vind ik het er wel relaxt uit zien hoor :j

Fransje, :wow: anderhalf uur durende wandeling? Dat je het volhoudt :P hahaha! Die vlugge reactie word vast met de keer beter :j
Laat je weten hoe je galop-knop-les is gegaan? Zo ver zijn wij nog niet maar ik ben dus heel benieuwd hoe dat stapje bij andere verloopt/is verlopen.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:33

Hey allemaal,

Weer fantastische filmpjes, foto’s en verhalen iedereen!! Echt blijf posten. Is heel inspirerend.

Verder ben ik soms wat onzeker of gespannen. Weet niet echt hoe je dat noemt. Lily gaat mega goed op haar zadelmakmaakadres. In de weekenden werk ik met haar en dan is ze heerlijk ontspannen en blij. Doordeweeks werken ze daar met haar en ondanks dat ze dan wat voorzichtiger is doet ze het ook zo mega mega braaf.

Zaterdag ging voor het eerst het zadel er op. En niks. Geen bokje, geen gekkigheid niets. Ook op en afzadelen kon ik gewoon in mijn eentje doen. Geen rare passen of gesnuif. Alleen maar pure ontspanning. Buiten rondstappen, aan de longeerlijn in stap, draf en galop. Alleen maar braaf, geen angst of spanning. Gewoon haar manier van lekker lopen. Vervolgens zondag beugels er aan en weer zo mega mega braaf. Schudde alle kanten op en niet harder lopen of gek doen. Even kijken en oren wat naar achteren houden om te kijken wat daar gebeurd, maar verder niks. Ze doet het zo braaf en zo goed, dat ze daar aan mij vroegen of het goed is om volgend weekend er op te gaan. Ze geeft zo veel vertrouwen dat ze denken dat ze er aan toe is.

Maar nu. Wanneer is een paard er aan toe? We doen dit allemaal voor mijn plezier. Ik wil graag rijden, omdat het mijn hobby is. Zo’n paard maakt het geen donder uit. Is het raar dat ik mij daarom onzeker voel, misschien zelfs egoïstisch? Hoe was dat voor jullie. Ben ik nu gewoon zo’n emo, of herkennen jullie het wel een beetje? Het voelt heel natuurlijk om het nu gewoon door te zetten, maar is het gek dat ik misschien bang ben dat het wel mis gaat. Of dat ze het vervelend vindt.

Nouja nu ik het terug lees, voel ik mij ook opeens een aansteller ofzo. Maar ergens is het ook wel fijn om het eens op te schrijven. Misschien gewoon wat geruststellende woorden nodig...

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:49

Ik ben voor het eerst op Aliaa gestapt toen ik een keer of 3 het gevoel had dat ze klaar was om een stapje verder te gaan dan enkel zadeltje op, longeren ermee, springen naast haar, been erover,...
Het is denk ik niet raar dat je je zo voelt hoor. Ik was ook wat onzeker, met toch wat stress, want het is de eerste keer natuurlijk!

Wat ik deed was beloningen geven na het opstappen, ik kan je verzekeren dat paardlief het niet erg vond om een ruiter te hebben die lekkers uitdeelt. :D Dit doe ik nog steeds trouwens. :))
Aliaa is een paard die heel duidelijk aangeeft wanneer ze iets niet leuk vindt. Ik vraag haar om in te parkeren, dus ze weet wat er daarna volgt (al vraag ik soms ook om in te parkeren zonder dat ik opstap). Tot nu toe heb ik nog geen vorm van 'protest' ondervonden omdat zij het niet leuk zou vinden. Integendeel, volgens mij vindt ze het zelfs best leuk om mij te laten meeliften. Normaal beweegt ze uit zichzelf niet zoveel in de bak, met mij erop gaat ze wandelen. _O-

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:01

Retjethorse schreef:
Ik ben voor het eerst op Aliaa gestapt toen ik een keer of 3 het gevoel had dat ze klaar was om een stapje verder te gaan dan enkel zadeltje op, longeren ermee, springen naast haar, been erover,...
Het is denk ik niet raar dat je je zo voelt hoor. Ik was ook wat onzeker, met toch wat stress, want het is de eerste keer natuurlijk!

Wat ik deed was beloningen geven na het opstappen, ik kan je verzekeren dat paardlief het niet erg vond om een ruiter te hebben die lekkers uitdeelt. :D Dit doe ik nog steeds trouwens. :))
Aliaa is een paard die heel duidelijk aangeeft wanneer ze iets niet leuk vindt. Ik vraag haar om in te parkeren, dus ze weet wat er daarna volgt (al vraag ik soms ook om in te parkeren zonder dat ik opstap). Tot nu toe heb ik nog geen vorm van 'protest' ondervonden omdat zij het niet leuk zou vinden. Integendeel, volgens mij vindt ze het zelfs best leuk om mij te laten meeliften. Normaal beweegt ze uit zichzelf niet zoveel in de bak, met mij erop gaat ze wandelen. _O-


Ben heel blij om te lezen dat het niet helemaal onbekend is gelukkig. Ja ik denk ook echt dat Lily het leuk vindt om te doen. Anders zou het allemaal niet zo makkelijk gaan. En Lily krijg ook regelmatig lekker brokjes tijdens het werk en dat vindt ze helemaal niet erg. Haha. Maar soms vind ik het zo spannend en dan heb ik dit soort momentjes. Dan hou ik mijzelf eigenlijk tegen. Misschien helemaal niet nodig en is het spanning. Toch in ieder geval fijn om jullie succesvolle verhalen te lezen! Dat geeft goede moed!

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:14

Zeker niet onbekend hoor ;) hier ook zo getwijfeld; wanneer is het moment? Ik had een gelukje dat Raika 4 werd, dus was het echt wel tijd om voorzichtig wat te gaan doen. Maar de eerste keer opstappen blijft “een dingetje”.
Hier heb ik iemand gevraagd om te gaan hangen, die overdonderde mij eigenlijk door te zeggen; “ze is zo ontspannen, ik gooi mijn been er nu over”
Ik denk dat dat heel goed voor mij is geweest, anders was ik nu waarschijnlijk nog met zadeltje aan het longeren geweest :o
En toen kreeg ik zo de gelukskriebels dat ik zelf natuurlijk ook wilde :P
Als het ervaren mensen zijn die denken dat ze er klaar voor is, dan denk ik wel dat je daar op moet kunnen vertrouwen :j

Hihi leuk Retjet, Ik ben iets zuiniger met snoep (het blijft een fjord, die heeft iets sneller de neiging om drammerig te worden :o ) maar ik beloon wel extreem!! Veel met mijn stem, enorm uitgebreid, en soms vraag ik me af of ik dit voor haar doe, of misschien stiekem ook wel voor mezelf.... doet er niet toe, we worden er beide gelukkig van ;) hihi

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:44

Aliaa is gelukkig meestal heel netjes met beloningen aannemen. :D Soms probeert ze te schooien, maar een tikje op haar neus is dan vaak voldoende. :P Kriebelen, vooral in de zomer is ook een heerlijke beloning. :P
Maar iedereen heeft zijn manier om met beloningen te werken natuurlijk. Bij Aliaa werkte enkel op stem niet voldoende. Voer zorgt voor extra motivatie. :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 22:42

Het feit alleen al dat jullie erbij stilstaan en erover nadenken is helemaal top. +:)+

En ja ik heb dit met Joy natuurlijk ook. 3 jaar pas (en daar krijg ik toch weleens commentaar op). Maar ik merk dat Joy werkjes doen heel erg leuk vindt. Niet alleen met mij ernaast. Als we bezig zijn is ze super geconcentreerd en wil ze het goed doen. Alle miscommunicatie die er is, komt door mij, of door het feit dat ze nog zo groen is als gras.

Maar werken wil ze. Welk paard gaat er tijdens een fotoshoot nou bijna zelf de brug over en staat er vervolgens bij van: "ja wat? Ik doe dit gewoon zelf wel hoor!" :=
Afbeelding

Ze verveeld zich erg snel ("gewoon" grondwerken is al niet meer leuk) dus ik moet snel met nieuwe dingen komen. Joy is zo'n paard waarbij wegzetten eigenlijk amper een optie is.

Betekent niet dat we het niet rustig aan doen. We zijn nu bijna twee maanden bezig met zadelmak maken, en ik heb er 9 keer opgezeten. Daarvoor was het van longeren met dubbele lijnen/zadel/hangen 6 weken.

Helaas heeft ze zich verstapt in het land waarschijnlijk en liep ze vrijdag niet zo lekker met rechts achter (ik kon het niet zien overigens). Gister was al wat beter, maar ze liep nog steeds niet helemaal als normaal. Morgen gaat de trainster weer even kijken en dan gaan we beslissen of het nodig is er een DA bij te halen. Ze staat sinds vorige week zondag 24/7, en het weer heeft ook niet echt meegeholpen. Duimen dus voor morgen. Mocht ze goed zijn, ga ik er sowieso niet gelijk op weer. Nog maar even een week grondwerken. En misschien een osteo erbij.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:22

Lily_Fee schreef:
Maar nu. Wanneer is een paard er aan toe? We doen dit allemaal voor mijn plezier. Ik wil graag rijden, omdat het mijn hobby is. Zo’n paard maakt het geen donder uit. Is het raar dat ik mij daarom onzeker voel, misschien zelfs egoïstisch? Hoe was dat voor jullie. Ben ik nu gewoon zo’n emo, of herkennen jullie het wel een beetje? Het voelt heel natuurlijk om het nu gewoon door te zetten, maar is het gek dat ik misschien bang ben dat het wel mis gaat. Of dat ze het vervelend vindt.

Nouja nu ik het terug lees, voel ik mij ook opeens een aansteller ofzo. Maar ergens is het ook wel fijn om het eens op te schrijven. Misschien gewoon wat geruststellende woorden nodig...


Als ze rustig blijft, niet te rustig want dan bestaat de kans dat ze juist in zichzelf keert, en alles goed oppakt is ze er waarschijnlijk wel aan toe.

Is toch ook prima om over na te denken :j Daarna ook je gevoel blijven volgen en daar je mening op baseren, niet op wat iemand anders zegt.
Jouw paard, jouw wensen!

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:29

Beterschap voor Joy trouwens! Hoop dat het allemaal meevalt!

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:21

Ik vind dat ook een lastig punt. Maar als je goed op je paard let, komt het wel goed. Uiteindelijk is het ke hobby en heb je je paard ervoor gekocht. Rekening houden met moet natuurlijk, maar als je je er zorgen over maakt, komt het goed. Dat betekent dat je naar je paard kijkt en luistert!

De komende periode ga ik géén bakwerk doen. Hij is kreupel (of geweest, dat weet ik niet precies ik heb hem nog niet echt laten draven) en daarna ga ik de bak een hele tijd overslaan. We zijn over-bak-werkt :+

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:46

Dank jullie wel! Echt heel fijn om dit even te lezen. Ik heb veel vertrouwen in de stal. Het is de plek waar ze is geboren en ze kennen haar dus ook als veulen. Verder vind ik het heel positief dat ze vragen of ik denk dat ze er klaar voor is. Dat ze niet alleen uit gaan wat zij denken, maar ook open staan en overleggen.

Ik denk dus dat het allemaal wel goed komt, en als ze op dat moment mega veel spanning opbouwt, dan kan ik het natuurlijk altijd nog afblazen. Wie weet van het weekend een filmpje met iemand er op

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:27

Dat kan altijd natuurlijk! Je moet ook even kijken hoe het die dag voelt. Klinkt wel als een hele fijne stal!