Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:45

Leuke paardjes hier ;)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:56

Zo te lezen ben ik dus niet de enige die vaak alleen op pad is met de paarden. :P

Gimme_Joy: Ziet er lekker ontspannen uit zeg! :D

Granoek: Haha, met zo'n reus fietsen moet je ook maar durven. :D
Ik heb trouwens ook een hekel aan fietsen, maar met paarden is het toch altijd een stukje leuker. :))

CubaLibre: Dat kleur staat Gentle goed!

fransje23: Oh het moet zo leuk zijn om te zien hoe je paardje voorzichtig is met kindjes! :D

Robijntjah: Dat komt wel, en eens het zover is, wil je terug naar die eerste keer. :') Of dat gevoel heb ik toch, ik vond het zo leuk om dat hele proces met Aliaa te doorlopen, dat ik het stiekem opnieuw wil doen. :=

MirandaFuego: Omg groot probleem in mini formaat. Ik weet ook niet zo 123 een oplossing ervoor. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:45

Afbeelding

Afbeelding

:D *\o/*

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:06

Super zeg! Lekker geconcentreerd koppie. <3

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 05:54

GJ, wauw wat goed zeg!! Die foto is echt top haha! Je was vast trots ;)

CL, ook al zo braaf, echt knap!!

Robijntjah, dat koppie.. zo lief! Inderdaad heel geconcentreerd :)

Wij gaan vandaag nog even oefenen met zadel, vooral op en af doen en aansingelen, want morgen komt de zadelmaker dus dan zal ze dat vast een paar keer moeten oefenen. We hebben goede hoop :))

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:28

MirandaFuego, je weet dat Shetlander een spelfout is? Het moet zijn oliebol :+ :D
Van geiten kun je leren vloeken maar van shets ook :j


GJ, kijk je eens gaan! Gaat top zo! Ook fijn om haar straks even vakantie te geven om alles te laten bezinken!

Robijntjah, zadel is geen probleem zo te zien! Kan ook weer afgevinkt, check!

Alvast succes voor morgen linda2008! Hopelijk past er een zadel en is dat ook nog eens binnen budget.

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:08

Hahaha ja, ze begon heel even kangaroe te spelen bij het aandraven maar daarna was het ook heel snel prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:34

Even stil geweest rondom Joy en mij maar de training gaat gewoon door. Hij doet het echt super. Begint de beenhulpen al aardig te begrijpen. Stuur en rem zitten er ook al aardig op. Dus ja, dan wordt het tijd om te gaan uitproberen. Gisteren zijn eerste bokjes onder het zadel := . Stelde nog niet heel veel voor, maar toch. Gelukkig een bijrijdster die erg netjes zit en de bokken goed kan uit zitten. Verder moet hij nog even leren dat wij bepalen wanneer hij klaar is met de training en niet hij. Maar ja, het is en blijft een Cob.Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 10:58

Wat heerlijk! Haha volgens mij is dat bokken alleen maar een goed teken :o

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:16

Wat fijn dat het zo goed gaat!

Ik zal straks iets uitgebreider typen maar kijk:

Afbeelding
Afbeelding

Bovenstaande is vandaag. De onderste een jaar geleden. Het zadel past :):)

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:09

Oh wauw, daar zit veel verschil tussen, dat biedt hoop voor de toekomst, wie weet hoeft er dan niet eens een zadel bij te komen hier joh!

En dat bepalen wanneer de training klaar is, heeeeel herkenbaar haha, zelfs met mijn dame van 15 _O-

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:52

Isabel_k schreef:
Klinkt goed. Eerst de basis en dan pauze. Ik zou niet weten hoe je het anders moet doen. :n

Malik krijgt straks geen pauze, ik ga regelmatig er kort op.
Dan kun je sterker maken op een rustige manier zonder overbelasting.
Malik is ook geen brede spierbonk natuurlijk dus op deze manier vind ik prettiger.
Joep ziet er zo heel anders uit onder het zadel dan een jaar terug! :j
Fijn dat het nu past!

Orchidee, de bok knop zit er ook al op! :D
Malik moet ook af en toe even overgehaald worden als hij zelf vindt dat hij klaar is, haha!

Fransje, ja ik heb ook twee geiten, die zijn iets braver dan de shet. :')
Maar ging gister alweer stukken beter, het is vooral belangrijk dat Malik een beetje vlot naar binnen loopt, maar ach, ik ben allang blij dat het buiten langs de weg zo goed gaat, dit zijn weer mooie dingen om te trainen.

Robijntjah, braaf paard! :))

Gimme_Joy ja dat zadel moet straks wel een stevig slot op! _O-
Super dat het allemaal zo goed gaat.

Hier gaat het ook lekker, Malik is superbraaf langs de weg en gister met de shet ging ook alweer beter.
Van elk probleem leren we weer wat!

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:43

JONGENS IK GING VLIEGENMASKERS PASSEN EN TOEN ZAT IK INEENS OP MIJN PAARD!!!!!
Foto's zijn niet bokt proof owv werkkleding, kantoorschoeisel en gebrek aan bepaalde beveiligende attributen :+

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:59

Granoek schreef:
JONGENS IK GING VLIEGENMASKERS PASSEN EN TOEN ZAT IK INEENS OP MIJN PAARD!!!!!
Foto's zijn niet bokt proof owv werkkleding, kantoorschoeisel en gebrek aan bepaalde beveiligende attributen :+

_O- *\%/*
Vraag me af hoe dat gegaan is, ben je op zijn hoofd gaan zitten? _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:05

Granoek schreef:
JONGENS IK GING VLIEGENMASKERS PASSEN EN TOEN ZAT IK INEENS OP MIJN PAARD!!!!!
Foto's zijn niet bokt proof owv werkkleding, kantoorschoeisel en gebrek aan bepaalde beveiligende attributen :+


*\%/* *\%/* *\%/*

Ja ehhh hoe ging dat inderdaad dan? :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*\%/*

Rem en stuur zitten standaard in deze uitvoering. Gas is een extra waar we nog even aan moeten sleutelen. (Lees: nadat ik losgeklijt was zei Joy ineens f*ck you tegen mijn been en stemhulp...) :')

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:26

Dit gebeurde er dus vandaag. Even recht uit mijn eigen topic. Anders blijf ik typen :+

Vorig jaar kreeg ik een zadel. Een prachtig zwart met bruin zadel. Maar het paste niet. Alsof je een driehoek in een rechthoek probeerde te proppen. Het gaat, maar vraag niet hoe. Dat zadel ligt inmiddels al een jaar te verstoffen in de schuur en van mijn springzadel ben ik geen fan. Dus vanmorgen trok ik in het bijzijn van een hoop spinnen en ander gespuis het zadel van mijn zadelsteun in de schuur. Ik stofte het af, legde het zorgvuldig in de auto en reed naar stal.

De vogels floten, het was lekker weer, bijna niemand op stal. Een goed moment om het zadel nog een keer te passen. Tot mijn stomme verbazing en sheer luck paste het zadel als gegoten. Wat doe je dan? Hangen, hangen en uiteindelijk zitten. Mijn staleigenaar stond op wacht terwijl ik voor het eerst in het zadel ging zitten. Joep stond wat suffig voor zich uit te starend naar de shetlanders van de buren. Want dit-doen-we-bijna-dagelijks. Na vijf minuten zitten, wiebelen en beugels op maat maken was ik klaar om letterlijk en figuurlijk een stap te maken. Dus ik zei: “Voorwaarts”.

Heel de dag was heerlijk stil. Vogels hoorde ik fluiten, eendjes zwommen in de sloot en de kudde stond relaxed te eten. Op het moment dat Joep naar voren stapte hoorde ik een kettingzaag grommen. Direct naast de bak. Voordat ik ‘boe’, ‘bah’ of iets relevanter ‘ho’ kon zeggen, zaten we al in galop. Wat doe je dan? Ik heb geen stuur. Of rem. Of gas. Het enige wat ik kon bedenken was: ho. Gewoon zeggen dat hij moet stoppen. Dus ik ging dieper in mijn net nieuwe zadel zitten en zei: “Ho.” Zijn oortje ging naar achteren en hij ging terug in draf.
“Zeg het nog een keer!”, dacht ik. Maar voordat ik die kans kreeg, ging hij alweer stilstaan. Ik keek mijn staleigenaar even aan die naast de bak stond. Allebei waren wij heel erg verbaasd. :')

Joep heb ik uitgebreid beloond en even gekroeld. Na een paar minuten TLC ben ik maar weer gaan stappen - je moet toch wat. Geen drama. Gewoon stap.

Blijkbaar heb ik een rem. *\o/* En we hebben het overleefd. Joep, ik en mijn nieuwe zadel.


Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:36

Gimme_Joy, wat fijn zeg, dat gas komt wel, stoppen is belangrijker.

Nouuuu Joep is ook helemaal klaar, super!
Wel prettig, het ergste is gelijk gebeurt. :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 23:16

Fijn Isabel_k!! *\o/*

Haha MF dat zeiden Naomi en ik tijdens de les ook tegen elkaar. Heel fijn dat Joy zo braaf resgeert op beenhulp. Veel liever dit dan dat ze er als een haas vandoor gaat op het moment dat je je been aanlegt.

En ik kon sturen en zelfs een pasje achterwaards. Allemaal heel rustig en relaxed. Galop: buitenbeen, kusje en een beetje hulp van Naomi en daar gingen we! Ze houdt haar hoofd ook netjes laag tijdens de overgangen. Ik ben blij! +:)+

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:28

Isabel_k schreef:
Dit gebeurde er dus vandaag. Even recht uit mijn eigen topic. Anders blijf ik typen :+

Vorig jaar kreeg ik een zadel. Een prachtig zwart met bruin zadel. Maar het paste niet. Alsof je een driehoek in een rechthoek probeerde te proppen. Het gaat, maar vraag niet hoe. Dat zadel ligt inmiddels al een jaar te verstoffen in de schuur en van mijn springzadel ben ik geen fan. Dus vanmorgen trok ik in het bijzijn van een hoop spinnen en ander gespuis het zadel van mijn zadelsteun in de schuur. Ik stofte het af, legde het zorgvuldig in de auto en reed naar stal.

De vogels floten, het was lekker weer, bijna niemand op stal. Een goed moment om het zadel nog een keer te passen. Tot mijn stomme verbazing en sheer luck paste het zadel als gegoten. Wat doe je dan? Hangen, hangen en uiteindelijk zitten. Mijn staleigenaar stond op wacht terwijl ik voor het eerst in het zadel ging zitten. Joep stond wat suffig voor zich uit te starend naar de shetlanders van de buren. Want dit-doen-we-bijna-dagelijks. Na vijf minuten zitten, wiebelen en beugels op maat maken was ik klaar om letterlijk en figuurlijk een stap te maken. Dus ik zei: “Voorwaarts”.

Heel de dag was heerlijk stil. Vogels hoorde ik fluiten, eendjes zwommen in de sloot en de kudde stond relaxed te eten. Op het moment dat Joep naar voren stapte hoorde ik een kettingzaag grommen. Direct naast de bak. Voordat ik ‘boe’, ‘bah’ of iets relevanter ‘ho’ kon zeggen, zaten we al in galop. Wat doe je dan? Ik heb geen stuur. Of rem. Of gas. Het enige wat ik kon bedenken was: ho. Gewoon zeggen dat hij moet stoppen. Dus ik ging dieper in mijn net nieuwe zadel zitten en zei: “Ho.” Zijn oortje ging naar achteren en hij ging terug in draf.
“Zeg het nog een keer!”, dacht ik. Maar voordat ik die kans kreeg, ging hij alweer stilstaan. Ik keek mijn staleigenaar even aan die naast de bak stond. Allebei waren wij heel erg verbaasd. :')

Joep heb ik uitgebreid beloond en even gekroeld. Na een paar minuten TLC ben ik maar weer gaan stappen - je moet toch wat. Geen drama. Gewoon stap.

Blijkbaar heb ik een rem. *\o/* En we hebben het overleefd. Joep, ik en mijn nieuwe zadel.


[ [url=m/tD98Gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh wat een super fijn verhaal!

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:34

MirandaFuego schreef:
Granoek schreef:
JONGENS IK GING VLIEGENMASKERS PASSEN EN TOEN ZAT IK INEENS OP MIJN PAARD!!!!!
Foto's zijn niet bokt proof owv werkkleding, kantoorschoeisel en gebrek aan bepaalde beveiligende attributen :+

_O- *\%/*
Vraag me af hoe dat gegaan is, ben je op zijn hoofd gaan zitten? _O-

Nou nee haha het was niet helemaaaal ineens :o
Maar een vriendin was vroeg klaar met werken en die kwam nog even langs, maskers gepast, masker te klein dus...ja... Oké ja en wat nu :')

Dus ik zei hou Duke eens vast dan ga ik langs hem springen alsof ik er op spring. En ondanks mijn rare dans moves bleef hij eigenlijk heel rustig, want ik sta uiteraard vaker debiel naast hem te dansen (ik wilde grapje zeggen maar dan zou ik liegen).
En toen een stoel langs de kant gepakt en op de stoel gaan staan en over zijn rug aan de andere kant zijn buik gekroeld. En toen wilde ik op de stoel springen maar toen krakte ik dus door de stoel :+

Maar toen hij zelfs dan gewoon rustig bleef staan dacht ik ja jongens, ik zou gek zijn om het niet te proberen, ik voelde me vertrouwd en kalm, hij was kalm en zelfzeker dus de omstandigheden waren gewoon goed.

En toen ben ik er op gaan zitten :D
Niet gepland, niet de bedoeling, zal het nooit meer doen maar ooooh het is zo leeeeuuukkk

Afbeelding

Het hele filmpje staat op instagram, ik heb er welgeteld 6 seconden op gezeten en toen moest ik er zo snel mogelijk af voor een vreugdedansje :')

Baby <3

Afbeelding

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 05:56

Wauw wat een positieve verhalen allemaal :D (dat geeft moed ;) )
Vanavond komt de zadelmaker, laten we hopen dat alles goed verloopt en dat er een passend leenzadel beschikbaar is zodat wij ook verder kunnen... :o

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 06:33

Oh Granoek ik heb me via Instagram rot gelachen om je dansje _O-

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:25

Ik ging vandaag voor de 3e keer longeren met mijn knapperd! En wat ging het deze keer goed <3 Ze begon het een beetje te snappen nu we met 3 man te werk gingen hahaha. Maar ik zie er nu zeker vooruitgang in! Ook heb ik vandaag een zadel voor haar gekocht en heb ik ook nog haar hoeven bekapt (en bleef ze rustig (redelijk) staan) en kon ik voor de 1e keer haar achterhoeven echt goed uitkrabben! Dus we maken deze week een dikke vooruitgang <3 <3

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:32

Oh fijn nieuws weer allemaal! En op d. Gezeten! Gaaf hoor!

Mijn dame leert echt te snel gewoon. Die moet ik een beetje in acht gaan nemen denk ik...

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:53

linda2008: Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is! :D

Orchidee14: Oh jee, hij heeft het bokken gevonden. }> Hoe ga je daar eigenlijk mee om? Straf je het af of negeer je het gedrag?

MirandaFuego: Hier ga ik het ook zo aanpakken. Geen pauze, maar regelmatig korte stukjes oefenen. Doordeweeks kan Aliaa nog genoeg rusten om alles te verwerken. :D

Granoek: Haha omg! *\o/* *\o/* *\o/* Boeien dat de foto's niet bokt-proof zijn. :P Jij had er tenminste nog iemand bij, ik had geen cap op en was helemaal alleen. :')

Isabel_k: Fijn dat Joep in zijn zadel gegroeid is! :D En fijn dat Joep alsnog op je 'Ho' reageerde! :wow: Ik kan me voorstellen dat je jezelf alweer zag zandhappen. :')

Misty444: Fijn zeg dat ze het longeren begint te snappen! :D Komt helemaal goed!