Wat voor paarden heb jij gereden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57967
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:58

Ik heb van alles gereden eigenlijk als ik er zo bij stil sta.
Allerlei types van pony's (van A tot D en alles er tussen in, van sport-pony tot krom maar lief.).
Veel warmbloed-paarden van verschillende afmetingen met veel verschillende temperamenten.
Een paar haflingers, een fjord, een Tinker, een kruising Fries X ?, Een PRE, een Arabier, een quarter en ik zal vast nog wel iets vergeten. _O-
Minst favoriet voor mij was de haflinger en de fjord om eerlijk te zijn.
Daarnaast rijd ik absoluut niet graag paarden die flegmatiek zijn. Ik heb ze liever te vlug dan lui. :=

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:07

Ik ben echt een koudbloeden type! Op de manege had ik al sterk de voorkeur voor pony's ipv paarden en het liefste ook koudbloeden. Ik hou wel van eigenwijze typjes :') en daarom vind ik pony's ook leuker als paarden. En daarnaast ben ik zelf maar 1.58 dus vind pony's hoog genoeg :')
Heb 5 jaar een haflinger gehad, echt een lieverd die niks verkeerd wilde doen maar toch ook wel een beetje eigenwijs. Nu een Fjord en echt het tegenovergestelde, probeert echt uit hoever hij kan gaan, heel koppig en ontzettend eigenwijs. Wel een leuke uitdaging!
Toen mijn haflinger overleed heb ik ook buiten mijn ''comfortzone'' gekeken en een Welsh-Cob geprobeerd, maar merkte meteen dat dit niet het type is wat mij mij past. Dus hier niet mee verder gegaan. Heb ook wel echt een sterke voorkeur voor ruinen.

(Heb trouwens nog wel een paar jaren een arabiermerrie bijgereden die ik echt heel leuk vond :j !)

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Wat voor paarden heb jij gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:02

Rassen die ik heb gereden: shetlander, welsh A/B, tinker, haflinger, fjord, fries, IJslander, hackney, Andalusiër, draver, new forest, Groninger en natuurlijk KWPN, maar dat is geen ras.

Mijn favoriet in totaalplaatje was wel de IJslander. Mijn tante had een ruin. Ontzettend braaf, maar niet sloom, goed aan de hulpen. Daar gingen we mee Buitenrijden en reden we zo langs drukke wegen bij Haarlem. Helaas jong ingeslapen met kanker.

Mijn 1e kwpn’er was een ruin (dressuurgefokt) en zeer sensitief met poetsen en zadelen. Hij hield ook niet van aaien en knuffelen. Rijden was hij wel braaf. Ook was hij zeer gericht op andere paarden.

Mijn huidige paard is een merrie (springefokt). En is meer van het tutten en poetsen, dit miste ik erg bij mijn eerste paard. Wel wat pittiger met rijden op zijn tijd, met name wanneer ze Hengstig is. Maar niet voorwaarts. Oh en zeer geïnteresseerd in het mannelijke geslacht.

Ik heb een Groninger verzorgd. Ook paard dat hield van lekker tutten. Met rijden zeer voorwaarts en ook net als mijn merrie wisselvallig van karakter. Ene dag kon je er beginners op zetten, andere dag ging ik er zelf liever niet op. Deze merrie had een dochter waarvan ze nooit gescheiden was, dus die waren heel hecht.

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:11

Voornamelijk ponyruinen. Merries en grote paarden klikt niet zo goed.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:17

Ik ben wel echt een ponymens eigenlijk. Heb wel heel veel verschillende paarden gereden in de 22 jaar dat ik rij. Zowel hengsten als merries. Zelf nu al 15 jaar actief met newforest pony's en ik heb een barock pinto merrie. Lekker voorwaartse paarden die graag willen werken vind ik prettig. De mijne zijn beide actief, voorwaarts, soms een beetje ril maar en ondeugend maar daar kan ik goed mee. Ik heb zelf 4 merries een ruin en 1 hengstje. Met hengst en merrie ben ik het beste ;)

De meest indrukwekkende die ik ook heb mogen rijden was de Gelderse hengst Zethar. Ik liep toen stage waar hij stond. Daar ook meerdere fijne paarden mogen rijden.

Met mijn kleine newforest dametje <3
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Wat voor paarden heb jij gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 19:09

Súper leuk om te lezen. Juist die diversiteit, want als iedereen hetzelfde zou willen zou 't wel erg saai worden op een paardenmarkt, hahaha!

Nu ik, ga er even voor zitten!

Grappig, die pony types. Ik zie wel waarom je er voor valt, maar ik heb sinds jongs af aan een beetje een soort van angst voor pony's ontwikkeld. Niet echt angst hoor, gewoon onwennigheid. :')

Mijn voorkeur gaat uit naar ruinen, maar ik heb er echt geen enkel probleem mee om een merrie te rijden. Toevallig ga ik binnenkort weer bij een merrie kijken, een Gelderse merrie met wat Tuiger bloed. Koffievos bont. Vrij breed.
Ik ben altijd bij de merries 'bang' dat het niet klikt en vind de eerste keer rijden dus ook erg spannend. Dat heb ik veel minder met ruinen. :+

Tot nu toe heb ik één ruin gereden, een Tuiger van 1.82m die eigenlijk vooral voor de mensport bedoelt was. Hoge dressuuroefeningen kreeg ik er dus niet uit. Daarnaast was hij zo vreselijk snel schrikkerig dat hij van een opende autodeur wel drie meter opzij sprong. Dat kon ik natuurlijk écht niet uitzitten als veertienjarige. _O- Daarnaast had hij heerlijke knie actie dus dat was ook echt wennen.
Kan je zeggen; door zo'n paard leer je wel zitten!

Daarna kwam een hele kleine merrie (ik houd dus niet van klein en zij bevestigde het maar weer :') ) van 1,60. Springgefokt maar werd wel uitgebracht in de dressuur. Helaas had die eigenaar een héle strenge hand en ik ben erg zacht en zij was zo vastgeroest in de hardhandigheid, dat ik er niks mee kon (en ik weigerde hardhandiger te zijn want dna liep ze alleen maar in een krulletje). Naast het paard klikte het wel, maar er op, nee.

Daarna een springgefokte Holsteiner merrie uit Duitsland van 1.76m gereden. God wat een héérlijk paard zeg! <3 Heb met haar voor het eerst hogere oefeningen uitgevoerd zoals wissels en dankzij haar weet ik dus hoe het voelt ed om later hopelijk zelf te uit te voeren. Helaas verhuisde ze naar een stal dat te ver was voor mij. :'(
Bij haar voor het eerst op een springzadel leren rijden trouwens. Haha.
Zij was helemaal niet zo merrie achtig, liet alleen weten dat ze dingen niet wilde (te veel teugeldruk bijv) door te staken en kon nog wel eens kijkerig zijn.
Afbeelding

Ook een KWPN merrie van 1.70 gereden. Ook vreselijk lief beest. Een echte tank dus die gaf er niks om als jij de volte wat ronder wilde, dan moest je haar écht overtuigen.
Ik reed haar bitloos, hele leuke ervaring. Met haar ook weer echt dingen kunnen leren. Ze kon wel eens op hol slaan als ze schrok, maar niet zo heel heftig dus gelukkig nooit vanaf gedonderd. :')
Zij gooide ook hoog op maar heb toch voor het eerst eens echt kunnen dressuren zonder zadel. Dat vond ik wel verbazend eigenlijk. _O-
Verder veel progressie gemaakt met haar in de L en M oefeningen met haar!
Afbeelding

Daarnaast vind ik IJslanders helemaal niet prettig met rijden. Een vriendin van mij heeft ze samen met haar moeder, maar ze zijn bijna allemaal onwijs stug en rem is nergens te bekennen. 8)7
Wel leuk om tölt en telgang te leren en ze waren wel heel lief.

Quarters vind ik in de westerntak ook heel leuk! Heb er ongeveer drie gereden(?) en daar heb ik echt wel heel veel van geleerd. Waren werkwillige paarden.

Ik blijf een Tuiger en KWPN fan. Zou heel graag nog eens een PRE rijden! :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:40

xxwienekexx schreef:
Hier geen voorkeur voor merrie/hengst/ruin. Ik ben begonnen als klein jong meisje op springgefokte KWPNers (voornamelijk merries) en heb dan ook een poosje in het springen meegedraaid, mijn moeder was werkzaam op deze stal en ik ging vanaf baby af aan al mee, voor ik kon lopen zat ik voorop bij m'n moeder op het zadel.

Daarna heb ik een Engelse volbloed (ruin) gehad, tussen mijn eigen paard pakte ik ook de stoute manegepaardjes graag mee, aangezien mijn moeder op deze manege werkte en les gaf kon ik dan makkelijk een paar paarden meerijden, hier ook weer KWPNers, NRPSers, Haflingers en Fjorden gereden (ruin en merrie), en daarna een dressuurgefokte KWPNer gekocht (merrie), deze heb ik beide dressuurmatig uitgebracht. In die periode heb ik ook een Friese merrie, 2 Andalusiërs en een Welsh Cob hengst dressuurmatig bijgereden.

Toen kwam ik met de Quarters van een stalgenootje in aanraking omdat de kwpner met een blessure stond gaf ze aan dat ik altijd wat mocht rijden, van het een kwam het ander en op deze manier kocht ik een Quarter merrie en werd ik langzaam besmet met het virus van western rijden ;) Daarnaast begon ik van een ander stalgenootje een Criollo te rijden :)

Inmiddels rij ik actief westernwedstrijden en heb ik zelf 1 Quarter en samen met mijn moeder 1 Quarter, beide merries. :)


En daar hoort natuurlijk eigenlijk wel een fotocollagetje bij, heb m in 1 beeld gepropt :Y)


Afbeelding

Janine_B
Berichten: 50
Geregistreerd: 30-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:41

Ik ben zoals vele begonnen op een shetlander, eigenlijk het weidemaatje van mijn moeders paard maar zadeltje erop longeerlijn eraan en hobbelen.
Heb vanaf mijn 8e tot ik naar de middelbare ging op een manege rondgelopen en op van alles gereden; new forest pony's, arabier kruisingen, Fries en KWPN'rs.
Daarna bij mijn huidige instructrice op een grote pony gereden, weet niet wat voor ras dat was, een fries en een Gelderse.
Nu sinds kort rijd ik op mijn eigen Tinker.
Dus van alles en nog wat ben zeker nog het een en ander vergeten

Qua merries en ruinen, heb ik vaak eerder een klik met merries, maar mijn shetlander was een ruin en dat was echt mijn maatje, licht voor mij ook heel erg aan het karakter, daar mag wel wat pit in zitten

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:20

Ik ben ook een pony-mens / kleine maatjes mens. Paarden vind ik al snel kastelen :)) Ik denk dat ik daarom bij de western ben uitgekomen.

Ik heb een haflingermerrie gehad met mijn moeder samen. Een eersteklas dráák, waar ik echt bloed zweet en tranen mee heb gekend. De ene keer konden we lezen en schrijven, maar ze kon ook de vloer met me aanvegen of juist bedacht hebben dat ze geen stap harder dan nodig was zou zetten. Het was een dominant, aanwezig, in your face typetje.
Ik heb 3 jaar een grote koudbloedkruising ruin gereden. In de omgang vond ik hem geweldig, maar met rijden had hij als ex manegepaard geleerd zijn kracht te gebruiken en ik kreeg hem nauwelijks bij elkaar gereden. Hij was vooral heel stoïcijns. Maar wel ook een enorme knuffel.
Mijn eigen paard is super zacht en gevoelig. Gereserveerd naar vreemden maar heel vriendelijk, gezellig en knuffelig naar de mensen die hij kent en leuk vindt. In het rijden is hij een spiegel, gevoelig, maar ook een tikje laid back. Hij is heel willing to please, eigenlijk in alles het tegenovergestelde van mijn oude merrie.
Hij lijkt heel erg op de hengst van mijn instructrice waar ik ook veel les op heb gehad en zelf mee heb gereden, zowel in het rijden als in de omgang. Beide moeten soms wat gemotiveerd worden en dan doen ze alles voor je. Op lichaamstaal heel sensibel. Dat is wat ik echt heel erg fijn vindt werken.
Ik heb ook veel gereden met een sensibele maar doodeerlijke merrie, watervlug, licht en heel slim. Daar moest ik mee leren omgaan maar ik vond haar uiteindelijk heerlijk om mee te werken, heel fijn dier.

Ik heb in de loop der jaren gemerkt dat ik meer van de ruinen ben (of hengst), en het liefst met een paard werk dat op jou wacht, spiegelt en wat meer laid back is. De type clowns, in your face paarden die constant vooruit willen denken, meer willen en daarmee soms overrulend proberen te zijn kan ik minder mee. Vooral heel leuk bij een ander. :)) Ik word er zelf zenuwachtig van.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:50

Ik heb heel veel verschillende paarden gereden. Heel lang stapte ik echt overal op. Tegenwoordig moeten ze wel eerlijk zijn. Hoef geen hufters meer onder het zadel.

Ik kan het minste met echt flegmatieke paarden overweg. Ik ben best handig met senibele paarden maar ik heb het liefst 1 die iets vlug is maar wel nuchter.


Afbeelding

Het lastigste paard dat ik ooit heb gereden, sensibel of flegmatiek en daar kon hij heel snel tussen schakelen, ik ben er 100.000 keer afgebokt. Maar na 10 jaar een unieke band. Zelf zadelmak gemaakt, begonnen in de B en verkocht toen hij subtop liep. Goedgekeurd als dekhengst met een top karakter en instelling.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:59

Alle maten en soorten. Van shetlander waar ik op heb leren rijden. Welsh/arabiertje, draver/engels volbloed/welsh k, new forrest, arabier/new forrest. Dit zijn eigen ponys geweest. In die tijd ook op alle soorten gereden als test connemara, haflinger enz.

Daarna tijdje niks eigens gehad, afhandelijk van manege waar ik op diverse kwpn ers, tuigers, geldersem, dravers, kruising arabier hele grote, smalle en dunne. Hoog opgooiend en vlak. En een duits iets veel te groot,

Eigen pony daarna kwpn/fell/engels volbloed. Tussentijds tijdelijk een fries bijgereden. Daarna merens, en lang tinker, connemara kruising paar keer, fjord.

Wat ligt me het meest max 156 liefst kleiner ivm mijn eigenlengte, hoe vlakkere gang hoe beter. Met meer een breed dier mens dan smalletjes. Hoog opgooien vindt mijn lijf niet leuk

Ergste wat een grote duitser, beest was tegen de 180 aan en ik ben 160. Opzadelen lukte niet. Erop komen was klimmen, was een kl ote bok gewoon. Alleen op manege durfden ze weinig mensen te laten rijden ivm zijn onvoorspelbaarheid. Dier was stug, onbetekenbaar en voor mij domweg veel te groot, vrij snel is ie verkocht naar buitenland aan een top springruiter.

Meeste eigen spul was gevoelig, snel, werklustig en nog al eigenwijs en koppig. Heerlijk gewoon

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:06

Ik rij altijd liever op maatjes niet groter dan 1.55. Groter kan ik niet mee overweg, voelt niet fijn.

Ik heb van alles gereden, een draver, een berber arabier, Russische arabier, New Forest, Quarter en een kruising Haflinger/Rocky Mountain. Merries en ruinen, het maakt mij niet uit.

Hier een topic met foto's van de verschillende paarden/pony's.
Bellatrix @ [RIJ-ITP] Impressie gereden paarden

Maar voel mij het prettigst op de rug van een Quarter. <3

Afbeelding

suus_toes

Berichten: 984
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:08

Om alles op een rijtje te zetten:
Stal 1.
-kwpn
-Welsh C
-D pony
-Kwpn
-Kwpn

Stal 2
-Kwpn
-kwpn
-fries
-kwpn (nu eigen)

Allemaal bovenstaande paarden zijn allemaal verschillende.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:21

Oh heel veel.

Van het KWPN het ik alle 4 de types onder mijn kont gehad. Maar ook NRPS, Welsh, Holsteiner, Trakheners, Dravers, Fries allerhande soorte pony’s van onbekende komaf. Vergeet er vast veel nu.

Maar nooit Tinkers of ander kouddbloedtypes. Niet heel bewust overigens.


Het liefste heb ik een paard wat een tikkie sensibel is. Graag wat groot en met een flinke hals erop.


Edit,..ho wacht...ik heb ooit eens op Shires gereden. Was een buitenrit. Wel een koudbloedtyppe dus :)

RoosMarije

Berichten: 305
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:05

Mini x shetlander, Shetlander, NRPS met veel arabier, Welsh NWR, Welsh WPBR, New Forest, Duitse Rijpony, KWPN en Haflinger x Welsh.

Heb graag eentje met veel karakter, slim en niet staatsgevaarlijk (zich laten vallen tijdens rijden/niet beschikken over rem o.i.d.). Echt heet en apart vindt ik een leuke uitdaging, zolang het dier maar "eerlijk" is. Als het een reden heeft mogen ze best een beetje apart zijn. In de perfecte wereld toch het liefst een hete, sensibele die voor de duivel niet bang is. :Y)
Belangrijkste vind ik dat ze lichamelijk zo min mogelijk beperkingen hebben. Rechte benen, recht in het lijf, niet heel kort/heel lang, lenig en handig met hun lijf. Groter dan 1.65 vindt ik overigens zo onhandig in de omgang (borstelen, van die mega dekens, aan de hand), ook al ben ik zelf 1.75. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:15

Mega dekens kun je ook hebben met 1.56. Mijn tinker was vooral lang en erg breed xus alles ging in de maat xxxxl :')

RoosMarije

Berichten: 305
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:33

@karuna, daar heb je een punt! Haflinger kruising van ons van 1.46 heeft ook al maat 185, ook doordat ze lang en breed is, dus ik geloof graag dat je met 10 cm groter en nog breder een hele flinke deken nodig hebt ..

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:40

Ik heb nu van alles wat eigenlijk...

Mijn eigen merrie is onder het zadel ontzettend heet, wil altijd voor je werken, maar een ontspannen buitenritje zit er niet in met haar

Merrie 2 kan ik wel mee naar buiten maar is daar heel schrikachtig en is zowiezo ril, die loopt eigenlijk het liefst gewoon in een bak

Merrie 3 vind alles goed, is soms wat flegmatiek maar doet wel altijd haar best voor me, is alleen erg bodemschuw

Ruin 1 is een hele lieve knuffel, vind rijden nog spannend maar is ook pas 3

Ruin 2 is een beetje een draak, die weet hoe groot en sterk hij is, en is niet te beroerd om streken uit te halen met rijden

amystruik02

Berichten: 10
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:18

Shetlander, fries, haflinger, fries x Welsh, draver en nu een new forest.
De new forest by far de allerleukste!!!
Afbeelding

Flash111

Berichten: 122
Geregistreerd: 29-10-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:02

Ruim 50 jaar ruiter en dus aardig wat paarden gereden. Meest springgefokte warmbloeden (BWP-SF-Hannoveraan-Holstein). Voornamelijk paarden in eigendom maar ook voor sponsors en hengstenhouders. Ik rij het liefst merries of hengsten, zij bieden de ruiter toch iets meer uitdaging dan de veelal evenwichtigere ruins. Als het er op aankomt denken ze met de ruiter mee en die ervaring had (heb) ik met een ruin niet.
Ik hield ook niet van grote slungelige paarden terwijl temperamentvolle dieren me veelal wel konden bekoren. Wedstrijden rij ik niet meer maar ons familiepaard is nog steeds een 3/4 volbloed. Deze gaat zowel onder het zadel als in het span hetwelk uit drie merries en een ruin bestaat.
En ook hier wordt mijn indruk bevestigd, de ruin is met lengten voorsprong de gemakkelijkste maar op het einde van de rit zijn het de merries waarop we kunnen rekenen.
Ook bijzonder goede ervaringen met Amerikaanse Appaloosa paarden waarvan de eerste jaren geleden toevallig op stal kwam. Het werd de eerste van "vele". Nooit coolere paarden op stal gehad, steeds gezond en hanteerbaar en toch voldoende temperament om aangenaam te rijden. Voor recreatieruiters zeker een aanrader !

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:16

Super leuk topic! Ik heb vooral heel veel ijslanders gereden in alle soorten, maten en kleuren :) Met rem, maar ook zonder rem :+ Ook in IJsland en in Canada veel gereden, heel leuk en leerzaam. Ik houd het meest van een temperamentvolle vijfganger met goede basisgangen maar ook veel tölt en telgang. Maar van een gave vierganger word ik ook blij.

Een kleine greep uit de foto's die ik bij de hand heb (sommige al van wat jaren geleden):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RobinSputnik op 11-01-19 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:17

Ben op mijn 6e tot 10e begonnen op een shetlander. Al gauw daarna mocht ik een 30 jarige fjord (en een ezel :') ) rijden. Veel van geleerd, maar de eigenaar was helaas geen prettige man. Daarna een kruising nee forest x connemara x appaloosa gereden tot ze verkocht zou worden.

Mijn echt soulmate was een groninger merrie die ik bijna 2,5 haar heb gereden. Deze ging helaas met de eigenaresse mee verhuizen |(

Nu ben ik gezegend een ontzettend eigenwijze d- pony te rijden en een prachtige friese merrie :o
Mijn voorkeur gaat uit naar een merrie of ruin met karakter. Werkwillig maar toch ook in voor buutenritten en andere gekke dingen :j

Afbeelding

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:52

Ik heb werkelijk bijna alles al gereden. Van gangenpaarden zoals paso's naar tinkers naar Arabische volbloeden.
Ik vind zelf de paarden met enige aanleg voor jumping of eventing het leukst maar voor mijn werk (zadelmak maken) kom ik werkelijk alles tegen. Het liefst ook paarden met karakter. De paarden die mij een uitdaging bieden trekken mij het meest aan. Zo heb ik thuis al een hele stal vol met speciale karakters

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:01

Heb niet zo heel veel paarden gereden. Maar mijn voorkeur gaat wel naar merrie's. Mijn zus heeft een ruin gehad waar ik weinig mee had. En mijn zelfgefokte ruin heb ik ook verkocht omdat ik maar naar m'n merrie trok, en ik wist nog niet eens hoe m'n merrie het onder het zadel ging doen :')


Afbeelding
We zijn sinds begin van de zomer pas lekker aan het rijden. We hebben een erg lastige periode gehad met bokken en omhoog komen. Inmiddels zijn we na 4 wedstrijden L1 startgerechtigd :D
Haar moeder was trouwens ook niet heel makkelijk :+

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Wat voor paarden heb jij gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:19

Alles wat een merrie is heeft mijn voorkeur.
Maar ik heb echt van alles gereden, van shet/welsh a tot shire en alles er tussen in :') maar merries blijft mijn voorkeur.