Hoogte vergoeding leasepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110734
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:38

Zo te lezen is hij nog nooit op dat niveau op wedstrijd uitgebracht, dus dan zou ik het 'Z niveau' met een korrel zout nemen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:43

In mijn regio (nu Duitse grens) zijn bijna geen bijrijders te vinden, laat staan betaalde. Ik heb ook een paard wat Z dressuur loopt, bak aan huis etc. Nu zoek ik niemand meer maar toen ik dat wel deed waren er ook geen serieuze bijrijders te vinden die er echt mee aan de slag wilden gaan, zelfs niet gratis. Dus heel erg afhankelijk van regio inderdaad.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:16

Ik heb mijn zzlicht ruin die nog meer kan ook in de lease voor 3 dagen. Regio rotterdam. 150 euro per maand zonder lessen. Als ze er bij wil lessen helemaal prima maar dan moet ze dat zelf extra betalen. En als ik die lessen zelf zou geven zou ik miss 25 euro in de maand extra rekenen, niet meer

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:29

Ik zou de stallingskosten rekenen.
Dus voor 2 dagen 100 euro en voor 3 dagen 150 euro. Les komt daar dan extra bij.
Je mag best wat vragen, lease is niet niks. Je loopt ook zelf het risico dat er wat gebeurd met je paard! Jouw paard wordt gebruikt dus dan mag iemand best meedelen in de kosten. En die komen er nog goed vanaf, gezien alle extra kosten die je zelf hebt. Ik zou trouwens gewoon zelf dierenarts hoefsmid etc betalen, dan hou je dat gewoon zelf in de hand.
Als ik iemand zou zoeken zou ik het ook zo doen alleen is mijn stalgeld een stuk lager.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:49

Ik vind het aan meer dingen liggen. Is het een bevestigd Z-paard of een 'Z' niveau paard. Vind ik ook een daadwerkelijk verschil.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:27

Ik denk dat 175,- inclusief 2 lessen per maand heel redelijk is. Privéles betaal je al snel 25,- per half uur of 45 minuten. Je bent dan wel erg afhankelijk van of de leaser zich prettig voelt bij jou.

Ik ben bijvoorbeeld erg onzeker en lessen bij de eigenaar maakt me dan soms nog onzekerder. Hangt wel af van de persoonlijke klik natuurlijk en of het gelijk fijn gaat met rijden of dat het erg wennen is aan het paard of het paard moeilijk is.

Hoop voor je dat je een geschikt persoon vind.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:48

Ik vind het nogal duur allemaal wat ik voorbij zie komen. Je wilt iemand die je paard bijrijdt omdat je zelf geen tijd hebt gok ik? En diegene helpt jou dus onwijs! Plus je wilt dat ze lest dus je weet zeker dat je paard correct gereden word en verbeterd. het in een win win situatie. snap dat je er geld voor wilt vragen maar 200 euro per maand gaat mij echt te ver! €100,- en dan nog zelf de lessen betalen zou ik persoonlijk reëler vinden.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:13

Wow! Wat een geld. Ik heb een bijrijder voor 3x per week. Ik betaal zelf het stalgeld en zij betaald een vergoeding voor het voer en ijzers, wat uitkomt op 50E per maand. Mijn enige eis was dat ze 2x per maand lest bij mn instructeur(gelukkig klikt dat) Dat zijn nu 3x per maand lest is haar keuze. Zij betaald dus aan mijn paard 120E per maand incl les. Paard is M2 dr en de Z oefeningen zitten erin, voor haar een paard om veel van te leren en van te genieten. Ik geniet ervan dat hun zoveel plezier hebben samen. Paard staat in vollpension, ze hoeft alleen maar lief voor hem te zijn en te rijden!

Ik vind de bovengenoemde bedragen wel erg hoog.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:57

Lienie_F schreef:
Jeetje wat een bedragen :wow:
Wat ik vreemd vind is dat er gezegd wordt "all vrijheid" maar dat er wel verplicht heel vaak gelesd moet worden. Dat betekent dus dat er nog 1x per week vrijheid over is om zelf te rijden, de andere keer moet er gedaan worden wat de eigenaar zegt (want die geeft de les).
Veel vrijheid qua longeren en vrijheidsdressuur zeg je, maar zoveel vrijheid is er dan niet als je maar één keer voor jezelf kunt rijden. (Als er niet iedere week gelesd wordt is het iets ruimer, maar dan nog niet heel ruim natuurlijk). Het is gek dat je moet betalen om te leasen en dan nog dubbel om te lessen als dat lessen verplicht is. Dan betaal je zo 40 euro of meer voor een uur rijden.
En het paard wordt opgeleid voor het Z, het is dus nog geen Z paard.

Wij betalen 20 euro per maand voor twee paarden twee keer per week. Die zijn wel minder hoog opgeleid, maar er is wel veel meer vrijheid.


2x per maand privéles op 2-3 keer per week rijden. Dat betekend gemiddeld 10x rijden waarvan 2x les per maand, dat op een paard waar TS veel van kan leren.
Ga bij een manege rijden en je bent zo €80-€100 per maand kwijt voor 1x in de week rondhobbelen op een manegepaard in een groepsles.

Dus nee, €200 voor privéles en een beter paard dan de gemiddelde manege paard, vind ik echt niet zo gek.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:34

Daphara schreef:
Lienie_F schreef:
Jeetje wat een bedragen :wow:
Wat ik vreemd vind is dat er gezegd wordt "all vrijheid" maar dat er wel verplicht heel vaak gelesd moet worden. Dat betekent dus dat er nog 1x per week vrijheid over is om zelf te rijden, de andere keer moet er gedaan worden wat de eigenaar zegt (want die geeft de les).
Veel vrijheid qua longeren en vrijheidsdressuur zeg je, maar zoveel vrijheid is er dan niet als je maar één keer voor jezelf kunt rijden. (Als er niet iedere week gelesd wordt is het iets ruimer, maar dan nog niet heel ruim natuurlijk). Het is gek dat je moet betalen om te leasen en dan nog dubbel om te lessen als dat lessen verplicht is. Dan betaal je zo 40 euro of meer voor een uur rijden.
En het paard wordt opgeleid voor het Z, het is dus nog geen Z paard.

Wij betalen 20 euro per maand voor twee paarden twee keer per week. Die zijn wel minder hoog opgeleid, maar er is wel veel meer vrijheid.


2x per maand privéles op 2-3 keer per week rijden. Dat betekend gemiddeld 10x rijden waarvan 2x les per maand, dat op een paard waar TS veel van kan leren.
Ga bij een manege rijden en je bent zo €80-€100 per maand kwijt voor 1x in de week rondhobbelen op een manegepaard in een groepsles.

Dus nee, €200 voor privéles en een beter paard dan de gemiddelde manege paard, vind ik echt niet zo gek.

Ben ik het wel mee eens. Overigens zou ik voor een leasepaard wat in volle lease was,dus waar behalve ik niemand anders iets mee deed,veel meer willen betalen dan voor een halve lease zoals dit dus is.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:39

Ik vind de bedragen hier echt absurd. Je zegt Z oefeningen, niet per se Z gestart dus. Ik ga er dan vanuit dat paard M gestart is? En je zegt veel vrijheid maar als bijrijder zelf starten zeg je niet. En vaste dagen? In overleg? Of volledig zelf de keus?

Mogelijkheid tot starten zou voor mij heel bepalend voor de prijs zijn. Ik ken ook wel een manege waar ik M niveau les krijgen kan, op prima paarden, voor 16 euro per les (groepsles, dat wel), en voor mij heb ik (nog) niks aan een mogelijk Z paard gezien ik nog nooit gestart ben. Kijk dus ook naar je bijrijder want iemand die al M gestart is met veel ambities en nu niet hogerop komt door een gebrek aan goed dressuurpaard zou imo meer willen betalen.

Zonder starten, en stel ik was M al gestart en bewezen en stel dit geldt ook voor het paard, zou ik echt niet meer dan 70 a 80 euro per maand excl les kosten willen betalen, maar daar tegenover zou ik persoonlijk wekelijks willen lessen en niet 2x per maand. Nu weet ik de kosten van les daar niet dus dan zou ik het preciezer kunnen inschatten. Kom ik denk ik ergens tussen de 130 en 160 uitkomen totaal denk ik? Met maar 2x per maand 100 tot 130 dan.
Met starten wil ik best 130 a 150 excl lesgeld betalen, dan wel 2x per maand les, dan dus tussen de 160 en 200 ergens.

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:44

anjali schreef:
Daphara schreef:


2x per maand privéles op 2-3 keer per week rijden. Dat betekend gemiddeld 10x rijden waarvan 2x les per maand, dat op een paard waar TS veel van kan leren.
Ga bij een manege rijden en je bent zo €80-€100 per maand kwijt voor 1x in de week rondhobbelen op een manegepaard in een groepsles.

Dus nee, €200 voor privéles en een beter paard dan de gemiddelde manege paard, vind ik echt niet zo gek.

Ben ik het wel mee eens. Overigens zou ik voor een leasepaard wat in volle lease was,dus waar behalve ik niemand anders iets mee deed,veel meer willen betalen dan voor een halve lease zoals dit dus is.


Dit is niet eens een halve lease, want het gaat maar om twee dagen in de week.
Daarnaast houdt de eigenaar alle beslissingsbevoegdheden. En ja dat zijn verantwoordelijkheden, maar het geeft ook rechten en vrijheden.
Het paard is niet van jou als bijrijder, niet eens voor de helft. Het is gewoon een paard van een ander waar jij op mag rijden.

Misschien komt het omdat hier in de omgeving dit soort bedragen niet betaald worden, maar ik vind het apart om zoveel te betalen.

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:54

Bij ons is de pension stalgeld ook 350 en wij hebben veel lease paarden.
Die kosten 400 bij volledige lease en volgens mij 60 euro per 1 dag per week.
Daar zit dan wel 1x per 2 weken les bij.

er wordt geen verschil gemaakt in groene paarden en geschoolde paarden, gewoon 1 prijs

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:04

Voor 3 x per week zou ik zeggen helft van stalgeld en hoefsmid. Lessen geef je neem ik aan zelf? Die zou ik apart doorberekenen. Omdat ze al voor het paard betaalt een aangepaste lesprijs. Zo is alles duidelijk.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:09

@Lienie: Ik heb vroeger wel geleased,maar altijd volle lease,en van een bedrijf,niet van een priveeigenaar. Die zijn er meestal te emotioneel over en te weinig zakelijk.Wel soms goedkoper . Bij een bedrijf betaalde ik de normale stallingsprijs,en bij 1 ervan dan ook nog hoefsmid ,veearts,etc.Tenslotte altijd maar zelf een paard gekocht.Wat,als er iets mis gaat,nog veel duurder is.

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 01:57

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb met de leaser een bedrag afgesproken van 125,- voor 2 dagen rijden per week.
Paard is inderdaad nog niet uitgebracht omdat ik dat zelf pas doe vanaf het Z, maar hij is echt heel correct afgericht. Leaser mag zodra ze zichzelf daar aan toe vindt, ook op wedstrijd. Vrijheid is er genoeg, qua activiteiten, of ze nu vaste dagen wil, of dat we die in de week ervoor afspreken, ze mag ook vaker komen, ik ga er niet bij staan om te controleren, maar goede begeleiding is zeker in het begin belangrijk. Die lessen zitten bij het bedrag in, ongeacht hoe vaak ze wil. Op die manier investeer ik er ook in, en niet alleen de leaser.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:23

Equipro schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb met de leaser een bedrag afgesproken van 125,- voor 2 dagen rijden per week.
Paard is inderdaad nog niet uitgebracht omdat ik dat zelf pas doe vanaf het Z, maar hij is echt heel correct afgericht. Leaser mag zodra ze zichzelf daar aan toe vindt, ook op wedstrijd. Vrijheid is er genoeg, qua activiteiten, of ze nu vaste dagen wil, of dat we die in de week ervoor afspreken, ze mag ook vaker komen, ik ga er niet bij staan om te controleren, maar goede begeleiding is zeker in het begin belangrijk. Die lessen zitten bij het bedrag in, ongeacht hoe vaak ze wil. Op die manier investeer ik er ook in, en niet alleen de leaser.


Lijkt mij een perfecte kans voor iemand die goed dressuur wilt leren rijden en daarin wilt groeien..zoiets vind je niet zo snel. Ik vind het een meer dan redelijk bedrag. (is per maand neem ik aan?)

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 19:38

Ja klopt ;-)

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:46

Ik betaalde voor mijn leasepaard destijds 75 euro per maand, voor 2 x per week rijden. Ik reed enkel in de binnenbak en had geen les. Had wel gekund maar dan ook, uiteraard, voor eigen rekening. Hoe doe je dat trouwens als het leasepaard kreupel is..vervangend paard?

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoogte vergoeding leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:20

Ik vind dit bedrag incl. onbeperkt les echt wel heel schappelijk..maar pas op TS dat je er straks zelf niet meer tijd/ energie aan kwijt bent en het je financieel niks oplevert.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:46

eponine schreef:
Ik betaalde voor mijn leasepaard destijds 75 euro per maand, voor 2 x per week rijden. Ik reed enkel in de binnenbak en had geen les. Had wel gekund maar dan ook, uiteraard, voor eigen rekening. Hoe doe je dat trouwens als het leasepaard kreupel is..vervangend paard?

Als je van een bedrijf huurt,krijg je dan een vervangend paard. Bij een particulier kan dat meestal niet. Overigens kan het paard ook kreupel worden door het gebruik.Daarom vind ik het verleasen van je paard niet altijd een verstandig idee.

Vitta
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:57

Ik vraag niets eigenlijk voor een c pony, heeft twee keer Z gesprongen...