Gezien ik het wel leuk vind om updates te schrijven (dit doe ik namelijk al beknopt op Instagram) en de evolutie van Regreso te zien, heb ik na lang wikken en wegen besloten een volgtopic aan te maken

Om mijn monstertje even voor te stellen: Regreso is een kruising PRE met KWPN, geboren op 27 april van dit jaar.
Ik zag de advertentie in mei ongeveer en meteen was ik helemaal verkocht! Ik zou nog een jaar wachten met de aankoop van een paard (en dan wilde ik graag een volle PRE hengst van 2-4 jaar, liefst zwart of valk. Oeps!) maar kreeg hem maar niet uit m’n hoofd. Toch maar gaan kijken met het idee ‘wie weet is het toch niks’, maar mijn gevoel werd ook in real life bevestigd: dit was ‘m! Hij werd ‘goedgekeurd’ door mijn dierenarts en op 6 juni werd ik officieel zijn nieuwe eigenaar!
Regreso bleef uiteraard nog bij z’n moeder staan, wat veel geduld vergde van mijn kant. Eind vorige maand zijn we hem eindelijk gaan ophalen. Hij staat op 2min van bij mij, 24/7 buiten in een gemengd groepje waar hij het erg naar z’n zin heeft gelukkig. Zo’n 3x per week ga ik naar hem toe. Hij hoeft nog niet veel te doen – behalve lekker paard zijn en groeien – maar voor een kroelsessie, poetsbeurt of een spelletje met de bal is hij altijd te vinden! Ook oefenen we rustig aan met meelopen en voetjes geven.
Momenteel is het echt een engeltje en ik bid dat het zo blijft

Zelfs voor zijn geboorte heeft Regreso al heel wat meegemaakt. Toen zijn moeder hoogdrachtig was van hem werd ze gestolen en bijna 2 weken later teruggevonden, gedumpt in een bos. Gelukkig waren zowel merrie als (ongeboren) veulen helemaal oké, en zijn naam die hij aan deze gebeurtenis te danken heeft (‘terugkeer’ in het Spaans) is daardoor voor zowel mij als de fokker erg bijzonder

Mochten er mensen ons willen volgen in ons avontuur: welkom

Een aantal foto's van meneer:
Een dag oud, samen met mama

Wat later werd hij zo:

Om er vervolgens nu - met bijna 6 maanden - zo uit te zien