Hoi allemaal! Ik ben Linda, 28 jaar oud en ik ben de extreme uitdaging aan gegaan om komend jaar deel te nemen aan de Mongol Derby.
In augustus 2019 heb ik 10 dagen de tijd om 1000 kilometer af te leggen op (halfwilde) Mongoolse paarden over de Mongolische steppe. Er worden etappes van 40 km gereden en elke 40 km wordt er van paard gewisseld.
Waarom de Derby?
Je leeft maar één keer, toch? Onder andere vanwege mijn passie voor paarden. Maar ook om mezelf te blijven uitdagen tot het uiterste te gaan. Mijn interesse in duursporten (endurance/hardlopen/hiken), krachttraining, kamperen, natuur en cultuur komen met deze Derby samen. Daarnaast is het de bedoeling dat we geld inzamelen voor een goed doel. Het doel dat ik heb gekozen is Stichting Neurofibromatose. Mijn dochter Isa van 8 jaar oud is geboren met deze ziekte en door de gevolgen hiervan op 4-jarige leeftijd nagenoeg blind geraakt.
Hoe ga ik mij voorbereiden?
Daar zal ik jullie uitgebreid in meenemen via dit topic. Mijn voornemen is veel te sporten; hardlopen, krachttraining en paardrijden. Afgelopen jaar heb ik endurance wedstrijden gereden samen met mijn KWPN merrie Ele en dat wil ik volgend seizoen dan ook blijven doen en daarvoor trainen. Omdat ik ook moet wennen aan zoveel mogelijk verschillende paarden ga ik op zoek naar andere paarden om zo nu en dan te kunnen rijden. Wellicht kunnen jullie me hierbij helpen?
Ik ben ook te volgen via Instagram (linda.van.gorkum) en Facebook (Linda van Gorkum - Mongol Derby 2019).