Ik ben Michelle Pourquié en ik ben 25 jaar oud. Ik heb een pony genaamd Utelo en hij is 10 jaar oud. Ik ken hem al vanaf dat hij 7 was en bij ons op de manage kwam. Hier hebben we hem beleerd en is onze band heel hecht geworden.
Helaas is Utelo op zijn 8e verkocht en een half jaar bij iemand anders geweest. Toen hij terug kwam liep hij kreupel en was hij niet meer de rustige pony die ik kende. Omdat het geen manage pony was en hij weg moest heb ik hem gekocht.
Zijn gedrag was zo verander. Hij was druk met wandelen en met buitenritten. In de bak was hij braaf maar dan moesten er geen andere paarden bij komen.
Ik heb hem moeten verhuizen naar een 24/7 weiland en hier durfde ik er njet meer op te rijden. Steeds kleine stapjes gemaakt door toch er op te gaan en stap rondjes in de bak gemaakt. Ook hebben we veel grondwerk gedaan.
Nu heb ik besloten om les te nemen en dit gaat zaterdag gebeuren.
Mijn doel is om naar de bak van de vereneging te gaan in april om daar met de groepslessen mee te doen. (Dit is 5 min wandelen van de wei af )
Ik wil jullie op de hoogte houden van mijn voortgang en misschien hebben jullie zelfs tips voor me.
Hopelijk vinden jullie dit leuk om te lezen of hebben jullie ook aan angst en heb je wat aan deze topic!
Foto: Utelo en ik samen