Ik wil graag advies, want zit met mijn handen in het haar! What to do?
Beetje basis info:
Ik verzorg nu bijna 3 jaar een leuke pony. Deze staat dit moment gestald op een doe het zelf stal, waarvan ze verwachten dat je er bijna elke dag bent(logisch). De communicatie met de eigenaar is eigenlijk in de 3 jaar erg goed verlopen, geen rare dingen gehad.
Situatie:
Sinds een half jaar is de eigenaar veel en langdurig ziek. OF het echt waar is, is de vraag. Aangezien diegene wel heel veel andere dingen wel kan doen(uiteten gaan, uitjes etc.) maar niet naar de pony kan gaan. Ik werk zelf veel en ben er minimaal 2x per week en probeer zoveel mogelijk. De eigenaar komt helemaal niet meer naar stal. De eigenaresse van stal vind het vervelend dat er maar 3x per week iemand komt voor de pony, aangezien het gewoon te weinig is. We werken allemaal samen op die stal, dus het is jammer als er maar 3x per week iemand is(nemen ze mij niet kwalijk).
Er zijn vaak veel smoesjes waarom ze er niet is. Ze houdt niemand op de hoogte. De eigenaar van stal is het behoorlijk zat en zit er al langer over na te denken om pony + eigenaar de verwijderen van stal...
Dit omdat ze denkt dat de pony dan beter past op een andere soort stal, waarbij je zelf niks hoeft te doen(water, mesten etc). Ze heeft de eigenaar van de pony tot oktober gegeven om beter gedrag te laten zien(zelf vaker komen, nog een verzorger regelen, etc).Ik zit hier middenin. Ik vind het verschrikkelijk lastig aangezien ik het liefst ook wil dat de pony elke dag aandacht en beweging krijgt. Ik zit te overwegen om te stoppen, dit omdat het rijden niet zo leuk meer is en ik constant in gezeik en in de stress zit. Het is een pony die graag elke dag aan het werk is... Buitenrijden is nu niet te doen, aangezien hij erg mans wordt en zo enthousiast dat ie gaat rennen.
Ik ben bang dat het zover komt dat de pony moet verhuizen... Ik ben ook bang dat als ik niet meer kom, hij helemaal geen beweging en aandacht meer gaat krijgen...
Wat moet ik nu? Stoppen? Of zou ik het nog aan moeten kijken...