[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 19:29

Nou even niet iets over Vinky maar wel iets dat er een beetje mee te maken heeft.

Ik rijd dus nu met jodhpurs en chaps maar als ik Vinky ging verzorgen wou ik dus heel graag rijlaarzen. Dus ik had rijlaarzen bestel bij de EJ, de barato barland. Vriendin van mij had ze ook en was er erg tevreden over, zagen er mooi uit + het is kunstleer. Omdat EJ 10 jaar bestaat was er niet afgelopen dinsdag maar die dinsdag daarvoor iets van 30% korting op bijna alles. Dus ik dacht “YESS ik ga rijlaarzen kopen!” Dus ik goed op de maattabel gekeken en zo de rijlaarzen bestelt. Toen zijn ze vorgige week zaterdag aangekomen, en jahoor VEEELSTE groot. Ik ze weer terug sturen en een maatje kleiner bestellen. Vandaag zijn ze aangekomen, ik HELEMAAL blij! Ik trok ze aan, ze zaten echt heel fijn! Maar toen keek ik nog eens goed en begon ik te twijfelen, ze zijn namelijk te laag. Zal wel even 2 fototjes er in plakken:


Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie zien VEELSTE laag ;(
Het probleem is namelijk dat ik hele dunne beentjes heb maar wel heel lang ben :\
Ik kan ze best houden omdat ze wel gewoon goed zitten, maar ik weet zeker dat ik ze ga terug brengen, want ik ga er anders toch spijt van krijgen.

I.p.v dat ik het nu online doe ga ik toch maar even naar de EJ zelf want ik ben bang dat ik ze met mijn speciale beentjes toch echt moet passen. Het nadeel is alleen dat er maar 2 modellen van kunstleer zijn, de 1 is deze die nu dus sowieso niet gaan passen en de andere die vind ik niet mooi :( Dus dat betekent echt leer, wat ook duurder is :n Ik baal echt maar er is helaas weinig aan te doen.
Dus nu zondag maar weer naar de EJ in de hoop iets passends te vinden.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:34

Zijn er geen andere winkels in de buurt?
In Cuijk (bij Katwijk) zit een winkel met meerdere paren kunstleren laarzen en er zit daar ook een divoza in de buurt :) .

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 19:37

Dat is helaas nogal ver weg :(
Maar ik ga idd ook nog even naar andere opties kijken dan alleen EJ al ga ik sowieso wel even naar de EJ toe.

Lukietje

Berichten: 51
Geregistreerd: 01-05-18

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:57

Ja die zitten inderdaad te laag, heb zelf het probleem dat mijn kuiten in verhouding langer zijn dan mijn voeten. Dan zijn ook Of te groot of te laag

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 11:08

Dat iss idd ook erg vervelend :\ Je hebt natuurlijk altijd nog maatwerk maar dat is voor nu echt te duur.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 19:22

SHOPLOG TIMEE! *\o/*

Nou vanmiddag ben ik dus naar de EJ geweest en ik ben echt goed geslaagd! :D
Dus het leek me wel leuk om alles eventjes te laten zien :)

Als eerste: rijlaarzen! Het is me uiteindelijk toch gelukt om rijlaarzen te vinden en het zijn deze geworden:


Afbeelding
Afbeelding

Het zijn de EJ Valance ze zijn alleen wel wat duurder maarja dat kon ook haast niet anders. Ze passen in ieder geval super goed dus echt helemaal blij mee!!

Dan nummer 2: Ik was al best wel lang op zoek naar een goede paarden-jas. Dus in de winkel was ik een beetje aan het rond kijken maar eigenlijk alles was het net niet. Tot ik uiteindelijk deze jas zag!

Afbeelding

Hij is van HV POLO. En hij heeft hele handige binnen-zakken, en van die gaten voor je duimen. En dus reflectie strepen wat Mn moeder fijn vindt want dan ben ik ‘goed zichtbaar in het donker’ :=

Dan het 3e ding namelijk: thermo handschoentjes. Voor nu is het nog niet nodig maar voor straks in de winter is dit bij mij onmisbaar. Ik ben namelijk een echte koukleum dus in de winter moet bij mij alles thermo zijn :=

Afbeelding

Dit zijn ze dus, gewoon simpele van Roeckl :)

En dan last but not least: een charles owen cap!! <3 Het was eigenlijk helemaal niet het plan maar ik wou even kijken bij de caps. Op een gegeven moment kwamen we bij de charles owen en die zat heel fijn! Dus mocht ik uiteindelijk ook nog een cap. Het was ook eigenlijk wel nodig want Mn andere cap was echt te klein.

Afbeelding

Het is de CO SP8 en het is wel wat anders dan normaal maar ik vind m wel echt heel gaaf!

Dus dat was alles :D Ik ben dus echt ONWIJS verwend door Mn moeder dus binnenkort maar even wat terug doen :o

Nou dat was dus de shoplog ik hoop snel naar Vinky toe te gaan maar daar houd ik jullie uiteraard van op de hoogte :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:33

Mooie spullen! jij had lange, dunne benen toch? Dan ga ik ook eens voor die laarzen kijken!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:14

Zo goed geslaagd idd!! Mooi hoor!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 09:13

murphypower schreef:
Mooie spullen! jij had lange, dunne benen toch? Dan ga ik ook eens voor die laarzen kijken!


Ja klopt! Zijn €189 dus niet super goedkoop maar waren de enige die paste := Is vlgns mij nu wel korting!

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:27

(niet alle reacties gelezen hoor)

Ik deed het altijd zo; eerst het schoolwerk af en dan tijd voor ontspanning , vitamine paard dus.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 09:34

suus_toes schreef:
(niet alle reacties gelezen hoor)

Ik deed het altijd zo; eerst het schoolwerk af en dan tijd voor ontspanning , vitamine paard dus.


Nog bedankt voor de tip! :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:09

Ik kom er net achter dat ik die laarzen vorige keer gepast heb, waren alsnog te kort of te wijd bij een maat groter! (183 met ontiegelijk lange benen) heb nu laarzen gevonden van Ariat die zitten echt perfect maar zijn €300(€225 met de korting nu)

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 10:58

Dat is idd wel balen dat zulke laarzen altijd duurder zijn :\

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:20

ja.... zeker nu ik aan het sparen ben voor een camera en dus eigenlijk geen grote uitgaven wil doen!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 16:58

Ik heb net nog even de eigenaar gesproken, het andere meisje dat Vinky gaat verzorgen heeft er afgelopen zaterdag op gereden. (Zij verzorgde eerst een andere pony bij de eigenaar dus zij heeft eigenlijk een soort voorrang, wat ik opzich wel oké vind) Maar zij gaat nu een klein tijdje samen met het meisje dat Vinky heeft beleert Vinky rijden. Als ze de basis helemaal onder de knie heeft wat een nog een aantal weken (hooguit maanden) gaat duren, kan ik samen met haar Vinky gaan verzorgen :) Dus lekker ingewikkeld maar even in het kort over een aantal weeken (hooguit maanden) kan ik dus beginnen! *\o/* Dus nog eventjes geduld hebben :P In de tussentijd plaats ik misschien niet heel veel maar zolang jullie het topic volgen kunnen jullie het een beetje in de gaten houden ;)

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 17:09

Net toen ik het berichtje had getypt kwam een dubbele regenboog _/-\o_
Hopelijk belooft dat veel goeds voor ons :o

Afbeelding

Afbeelding

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 17:14

murphypower schreef:
ja.... zeker nu ik aan het sparen ben voor een camera en dus eigenlijk geen grote uitgaven wil doen!


Ja alles is zo duur :( Dan moet je helaas toch keuze’s maken.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:35

MirtheT schreef:
murphypower schreef:
ja.... zeker nu ik aan het sparen ben voor een camera en dus eigenlijk geen grote uitgaven wil doen!


Ja alles is zo duur :( Dan moet je helaas toch keuze’s maken.


ja:( helemaal met mijn lange benen. Altijd als mensen zeggen van 'oh dat is echt mooi zulke lange benen' dan zeg ik: 'Ja en super praktisch want mijn broeken zijn altijd te kort en paardrijlaarzen moet ik op maat laten maken, wat dus super veel geld kost :') '

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 17:41

murphypower schreef:
ja:( helemaal met mijn lange benen. Altijd als mensen zeggen van 'oh dat is echt mooi zulke lange benen' dan zeg ik: 'Ja en super praktisch want mijn broeken zijn altijd te kort en paardrijlaarzen moet ik op maat laten maken, wat dus super veel geld kost :') '


Precies, misschien wel mooi maar helaas niet zo praktisch :n

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 21:54

Ik zit echt een beetje in een dubio met mezelf haha. Ik heb net mijn halster binnen gekregen maar hij oogt echt best wel groot :\ Het is maat Cob en Vinky is dus ong 1.45 en heeft gewoon een redelijk normaal hoofd (haar ras is denk ik New Forest zoiets dus) wat denken jullie past het halster :? Ik kan hem nu helaas niet passen en tegen de tijd dat ik Vinky ga verzorgen en het halster dus kan passen kan ik hem denk ik al niet meer terug sturen :n
DUS PLEASE HELPP :D :=

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:06

Wel kans dat het te groot is.
Kun je de eigenaresse bellen om de maat te vragen.
En anders terug sturen, en pas een nieuwe bestellen als je bij de pony bent geweest.
Er is een enorme keuze aan halsters.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 22:07

Ja denk idd dat ik ff een appje ga sturen

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 22:41

Nou heb even een appje gestuurd maar mag gewoon even langs komen om te passen, dus dat is super fijn!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 06:17

Dat is fijn!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: De belevenissen van Mirthe en Vinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:02

Fijn! Laat je weten of hij past en zo ja een foto? :)