Vandaag kwam de tandarts voor mijn shet, ik heb hem (Basje) nog maar een klein halfjaartje en dit was de eerste keer. Er werd wat gevraagd, wat gepraat en toen ging hij aan het werk. In dit gesprek heb ik verteld dat hij 12 was.
Een tijdje later, vertelde hij mij dat hij zeker niet 12 was.. Er schoten al leeftijden van 20 door mijn hoofd..
Hij blijkt dus 4.5 te zijn.. Dit wist hij met zekerheid te zeggen. Dit was wel een schok, want dit was helemaal niet wat ik verwacht had van een tandartsbezoekje
Toen ik hem net had kwam ik er ook al achter dat hij geen ruin was, zoals gezegd werd maar een hengst. Ik barste niet van de ervaring en wist niet dat je daar even moest voelen, geen idee dat mensen daar al over liegen..
Ik ben nog steeds een beetje sprakeloos, want álles is anders dan ik dacht. Ik kan hem nu zonder grote risico's ruinen, ik kan zonder lastige hormonen ooit met hem mennen, hij leeft nog stukken langer
etc.Maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen? Zijn paspoort klopt dus niet, daar staat zijn geboortedatum in, maar die klopt dus niet. Dus niets wat daar in staat klopt waarschijnlijk..
Ik wil zijn chip laten lezen( als hij die heeft), maar wat moet ik verder doen? Ik heb nauwelijks verstand van jonge paarden, niets over gevraagd gelezen etc. Ik dacht immers dat ik een 12 jarige had.
Ik kon niet echt wat vinden op internet over wat hij nu nodig heeft, ook aan injecties en dergelijke.
Hoe het verder zit met het paspoort weet ik ook niet, dus alle info is welkom.
Is het mogelijk (als hij een paspoort heeft) die terug te vinden of hier meer info over te krijgen?
Ik ben er nu wel achter dat het hier waarschijnlijk niet goed staat, maar ik zou niet weten waar wel.
Alvast bedankt voor het lezen van dit boekwerk..!