Nova krijgt een job.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Nova krijgt een job.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 08:58

Gisteren was het dan zover, we zijn Nova gaan halen met de trailer.

Vorig jaar zijn wij (mijn man en ik) verhuisd. Nova mocht zolang nog blijven staan op de locatie waar ze stond. Eerst ons huis een beetje op orde en dat we een beetje routine hebben.
Langzaamaan gaan zoeken naar een leuke nieuwe plek waar Nova zou kunnen komen staan.

Een tijdje gezocht, en uiteindelijk was daar een goede nieuwe plek.

Nova krijgt een job, ze mag namelijk op zaterdag kindjes met autisme gaan "helpen".

Wat houdt haar nieuwe job voor nu in, aangezien ze nog niets kan onder het zadel behalve erop zitten.
:
Tutten, knuffen, wandelen, gepoetst worden.

Als ze straks een beetje gewend is met de kinderen en de andere pony's wordt ze ook beleerd onder het zadel. Dan kan ze op de zaterdag ook ingezet worden voor de kinderen die al los kunnen rijden zonder dat er iemand naast loopt.

Zoals jullie kunnen lezen wordt dit natuurlijk een hele zware job en is dit echt wel heel zielig.. . Maar als compensatie heeft ze daarna wel 6 dagen vrij...

Wat ze echter nog niet weet is dat ik dan met haar aan het werk wil gaan. Een beetje vrijheidsdressuur en trucs leren. Ook al zo zwaar, arme pony.

Gisteren mocht ze zelf het terrein verkennen, zodat ze een beetje een idee kreeg waar ze is beland. Ze was hier al snel klaar mee toen ze het hooi gevonden had.

Ook mocht ze een vriendje uitkiezen, en daarmee zou ze dan samen in de wei komen te staan.
De eigenaresse van de locatie had al een paard in gedachten waarmee het zou kunnen klikken.. en laat dat nou ook juist het paard zijn dat nova uitkoos.
Toen ze de wei op mochten, was er bijna geen reactie. Even een beetje oren draaien, om de persoonlijke ruimte aan te geven, en toen was het prima. Een half uurtje later stonden ze met de neus tegen elkaar te eten

Voor het geval je er gekomen was voor spektakel dan was je zwaar teleurgesteld geweest .

Vandaag krijgt ze een meeloop dagje. Dat houdt in dat twee grotere meiden haar een beetje zullen poetsen en hey terrein verder zullen laten zien.
Uiteraard gaan we zelf ook mee kijken .