Ik kan nog niet helemaal geloven dat ik hier echt een topic aan kan maken met foto's van mijn eigen paard
Eindelijk!Een poosje geleden besloot ik na zo'n 12/13 jaar te stoppen met bijrijdpaarden. Ik was er na het 10e (of 11e?) bijrijdpaard helemaal klaar mee
Allemaal fantastisch leuke dieren hoor! Veel van ze geleerd ook. Maar ik miste de vrijheid, vastigheid en zekerheid. Dus ik besloot op zoek te gaan naar mijn maatje voor het leven! Het zal jullie vast niet verrassen dat ook ik thuis kwam met wat anders dan dat ik in gedachten had
Ik wilde een goed doorgereden paard, geen formaat slagschip, maar ik moest er wel op passen met m'n lange lijf, niet jonger dan 4 jaar en een brááf karakter. Afstamming/papieren/ras/kleur maakte me overigens niks uit. Ik kom thuis met een 2-jarige, niet beleerde, uit de kluiten gewassen slungel
Oh, en ik wilde véél paarden gaan bekijken, want daar leer je van! Dit was de eerste die ik ben gaan bekijken en een week later stond ze thuis
Anyway! Meet Shiva
In mei is ze 2 jaar geworden. Ik heb haar 12 juli opgehaald, dus ze is pas een paar weekjes van mij
In het paspoort staat ouders onbekend, maar er moet Groninger, Shire en Tinker in zitten volgens de verkoper. Ze is nu al dik over de 1.60m heen
1. Haar eerste dag op haar nieuwe plekje! We hebben haar eerst een paar weken laten wennen met een draadje tussen haar en de kudde.

2.

3.

4. Blij bekkie

5. De paarden staan hier in de zomer 24/7 buiten met natuurlijke schuilmogelijkheden (bos). In de winter gaan ze 's nachts op stal.

6. Uitzicht vanuit de tuin
(Ontstoken oogjes door de bizarre hoeveelheden vliegen dit jaar
)
7.

8. Na een paar weken hebben we de Welsh pony's erbij gezet. De pony's vonden dat grote bonte gevaarte maar vreemd, maar Shiva vond het super gezellig!

9.

10.

11. En vandaag mocht ze dan eindelijk het grote land in (iets minder dan 3 hectare meende ik). Dat was al helemaal dolle pret

12.

13. Shiva is niet zo snel onder de indruk
De Fries is overigens 26 jaar
(shht, dat weet ze zelf niet
) 
14. En nog twee foto's gemaakt met de mobiel. Eén van de eerste dagen lag ze al heerlijk languit te slapen
(uitzicht vanuit m'n slaapkamer
)
15. En vandaag, de hele kudde bij elkaar!

Jullie snappen vast dat ik helemaal in de wolken ben
Ik voel me echt weer een klein pennymeisje
Eindelijk mijn eigen paard en ze mag ook nog eens op mijn absolute droomplek staan