Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 05:46

- zou ik heel rijk zijn
- veel minder stress hebben
- veel tijd over houden
- nooit stinkende of vieze kleding hoeven wassen
- nooit meer in de kou staan te bevriezen of zitten verkleumen in het zadel.
- veel meer ruimte in mijn huis hebben (ik heb een volledige paardenkamer thuis, inclusief 6 hoofdstellen, twee zadels, drie dekens, 20 zadeldekjes etc etc etc

Maar....
- zou ik veel minder buiten komen
- geen passie hebben
- geen gezamelijke activiteit hebben met mijn partner
- heel veel ervaring en kennis mislopen
- me heel erg vervelen
- ik vrees dat ik me veel meer zou focussen op mn werk terwijl ik juist twee middagen vrije tijd wil voor mn paard.
- zou ik ook mijn fantastische dier niet bij me hebben gehad.

Wat zou er in jouw leven veranderen als je geen paard(en) zou hebben?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 05:52

Ik zou heel veel tv kijken denk ik. Eigenlijk weet ik niet meer wat ik deed voordat ik ze had. O ja wacht, vakantie. Ja dat zou wel weer eens leuk zijn. Maar goed, ik ga nu 2x per dag en dat is vaker dan de meeste van mijn collega's :))
Zonder paarden zou ik meer tijd over hebben om dingen te maken maar ik zou dan eigenlijk niet meer weten voor wie.

Eigenlijk denk ik dat ik zonder paarden in zo'n witte overall waarvan ze de mouwen op je rug aan elkaar kunnen knopen ergens op een gesloten afdeling volledig onproductief zou zitten wezen :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:46

Dan zou ik een huis vol andere dieren hebben .
Maar kan me geen leven zonder paarden voorstellen .
1 jaar zonder gezeten
Toen ging mijn geld op aan stappen en kleren kopen .
Nu gaat alles en teveel op aan de paarden.
En toch zou ik ze niet willen missen.

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:01

Ik heb geen paard meer maar nu een hond, dus nu kom ik ook buiten, kan hem trainen, ik krijg beweging, heb een maatje die altijd bij me in huis is, is veel goedkoper.

Ik mis er het rijden dus dat ga ik binnenkort weer oppakken, maar bij mij werd het heel erg moeten en miste ik ook de vrijheid. Ik voelde me verplicht toch wel 5x per week naar mijn paard te gaan. Dan uit het werk was ik rond 21.00 thuis en was ik echt moe dus dook ik mijn bed gelijk weer in.

Lukasje
Berichten: 11270
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:07

Ik heb enkele paarden aan huis staan en alhoewel ik ze (nog?) niet kan missen, brengen ze (te) veel zorgen met zich mee. Dat vreet dan aan me. Bovendien ben ik lichamelijk niet oke dus het onderhoud van paarden en stallen vreet energie. Soms vraag ik me dan wel eens af of het dat allemaal waard is. Tot nu toe wel maar wie weet keert het om wanneer ik nog een keertje veel tegenslag heb.

Mijn hond is me ook erg dierbaar en ik doe vanalles met haar: we wandelen veel, speuren, doen hoopers, hondenschool ... Dat brengt erg veel voldoening.

Dus in een leven zonder paarden zie ik mezelf nog meer focussen op de honden en zou ik allicht dan nog wat andere dieren hebben die ik nu zoooo schattig vind maar waarvoor ik geen tijd en energie meer heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:09

Had ik nu geen dikke knie :+

Maar eerlijk, ik zou niet weten wat ik met mijn vrije tijd moest doen. We zijn inmiddels een echte paardenfamilie. Paarden horen er gewoon helemaal bij. Kan me geen leven zonder voorstellen.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:10

vooral veel geld en tijd over houden :)

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:27

Dan zou ik, net als vroeger, veel meer reizen.... Maar mijn paarden zijn me enorm dierbaar❤. Daar kan geen vakantie tegenop.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:28

Mijn leven zou saai zijn gok ik. Altijd vervelen tenzij ik werk. Ik ga niet uit enzo met of zonder paard. Dus zou dan net als toen ik geen (verzorg)paard had alleen maar thuis zitten niks doen. 8)7

Geld overhouden is het enige positieve punt. Maar wat heb je aan geld als je er niks mee doet? Dan zou ik een paard kopen. Dus veranderd er niet zo veel. :))

FrNo
Berichten: 3662
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:42

Veel tijd en geld overhouden, verder niet veel doen en meer snoepen en zou dan waarschijnlijk dikker worden. (mijn gewicht is nu goed).
En me vervelen

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:10

.... dan zou ik er heel snel weer eentje kopen

Onlangs een paar weken zonder paard geweest, na het inslapen van mijn vorige paard, het maakte me geen leuker mens☺....

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:13

Dan was ik niet degene geworden die ik nu ben.
Ze zijn mijn redding geweest in zoveel opzichten, ik kan me geen leven zonder ze voorstellen.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:14

Als ik geen paard zou hebben, zou ik vast wel een andere hobby hebben om mijn tijd mee te vullen en mijn geld aan uit te geven. ;)

Zou wel los lopen geloof ik.



Maareh, dat is dus niet het geval, want ik heb wel een geweldig paardje <3 <3

MallyBelly

Berichten: 3534
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:17

Geld, tijd en een sociaal leven hebben :')

Ik zorg met liefde voor ze en je krijgt er ook veel voor terug. Maar soms denk ik wel eens. Wat als...
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 04-09-18 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Berichten: 9847
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:18

Dan zag ik er veel leuker uit :D Eindelijk eens nette kleding aan, sierraden, nagels blijven mooier, etc

Niet dat ik er nu niet uit zie hoor := maar mijn nette kleren slijten niet echt zeg maar.

Vervelen doe ik me sowieso nooit. Heb gemerkt dat een eigen huis bijhouden nogal wat tijd en energie kost haha.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:21

elizabeth85 schreef:
.... dan zou ik er heel snel weer eentje kopen

Onlangs een paar weken zonder paard geweest, na het inslapen van mijn vorige paard, het maakte me geen leuker mens☺....

Herkenbaar. Zelfs mijn man die helemaal niks met paarden heeft en ze voornamelijk vindt stinken, veel geld en tijd kosten zei destijds: ga alsjeblieft voor een ander paard kijken. Je wordt er niet leuker op...
Nee ik zou veel geld en tijd overhouden maar dat zou waarschijnlijk opgaan aan een psycholoog..die heb ik nu niet nodig. Heerlijk met zo'n dier bezig zijn!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:43

Oh, ik heb pas sinds bijna een jaar paarden. Ik weet dus nog heel goed hoe het er aan toe gaat als ik geen paarden heb... Dan zou ik dromen van een leven met paard(en) :D

Ze staan aan huis, dat scheelt. Ik heb ook 3 honden en 1 buitenkat (die hier nog rondloopt van bij de vorige eigenaar). Paarden en honden zijn zowat de dieren waarvan ik al in de ban ben sinds ik nog maar een klein kleutertje was, het was dus voorbestemd dat ze ooit zo'n groot deel gingen uitmaken van mijn leven :o

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:59

tja dan kon ik nu veeel meer sparen..

maar kan me geen leven zonder bedenken. dus heb ik maar een veulen gekocht. haha voor als straks me andere hafje met pensioen gaat.

ik heb geen kinderwens. vind mijn leven prima zo.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:27

Dan zou mijn vriend mij minder bekijken als een raar wezen dat iedere dag door weer en wind naar in zijn ogen "een beest" gaat wat toch wel verzorgd wordt (volpension). Ondanks dat hij me wel blijft zeggen dat hij ziet dat ik gelukkiger ben met paard. (Hij heeft het diepe dal meegemaakt waarin ik zat toen mijn eerste paard na 12 jaar vriendschap ingeslapen moest worden.)

Zou ik vaker op vakantie gaan met mijn vriend en daarbij minder "stressen" of alles wel goed gaat met mn paard terwijl ik er niet ben.

Zou ik meer geld overhouden, te spenderen aan mijn andere hobby, tekenen/schilderen/fotograferen etc. Of om te spenderen aan ons huis en andere beestjes (ze komen niets te kort hoor).

Zou ik denk ik langzaamaan steeds minder gezellig worden, want het geeft me zoveel voldoening om met paarden bezig te zijn.

Zoiets als een begin... haha

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:32

Zou ik meer geld overhouden
Vaker op vakantie
Heb ik een leeg weiland
En een lege schuur....
Dus een huis met veel grond voor Jan l*l gekocht _O-

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:36

Zou ik een volle bankrekening hebben, veel meer tijd hebben, meer mooie kleding, een schone auto := , minder stress, zou ik minder paranoia zijn (ik rijd soms 3x op een dag langs het land om te kijken hoe ze erbij staan)

Maar ook minder gelukkig zijn, minder liefde kennen, minder buiten komen

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:37

-zou ik minder zorgen hebben
-zou ik minder kennis hebben
-zou ik meer geld hebben
-zou mijn huis opgeruimder zijn
-zou ik meer tijd voor vrienden hebben
-zou ik veel meer reizen
-zou ik veel meer lezen
-zou ik meer fotograferen
-zou ik meer varen
-zou mijn auto een stuk schoner en leger zijn
-zou ik mijn beste paardenvriendje vreselijk missen

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:45

RoyceMack schreef:
- zou ik heel rijk zijn
- veel minder stress hebben
- veel tijd over houden
- nooit stinkende of vieze kleding hoeven wassen
- nooit meer in de kou staan te bevriezen of zitten verkleumen in het zadel.
- veel meer ruimte in mijn huis hebben (ik heb een volledige paardenkamer thuis, inclusief 6 hoofdstellen, twee zadels, drie dekens, 20 zadeldekjes etc etc etc

Maar....
- zou ik veel minder buiten komen
- geen passie hebben
- geen gezamelijke activiteit hebben met mijn partner
- heel veel ervaring en kennis mislopen
- me heel erg vervelen

- ik vrees dat ik me veel meer zou focussen op mn werk terwijl ik juist twee middagen vrije tijd wil voor mn paard.
- zou ik ook mijn fantastische dier niet bij me hebben gehad.

Wat zou er in jouw leven veranderen als je geen paard(en) zou hebben?


Dikgedrukte hangt natuurlijk niet enkel maar samen met het hebben van een paard.
Er zijn andere redenen om buiten de deur te komen, er bestaan andere hobby's en passies, andere activiteiten die je samen met je partner kunt ondernemen en er zijn 1001 dingen te doen dus vervelen hoeft ook niet.
Kennis en ervaring kun je ook opdoen op andere gebieden, leuk juist, weer eens iets nieuws leren!

Ik heb geen paard meer en vind het heerlijk. Ik heb een hond, kom veel buiten, verveel me niet en doe kennis en ervaring op op andere gebieden. Het leven houdt echt niet op zonder paard, je vindt wel andere invulling.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:46

Geen paard meer en nu 4 honden dus tsja :+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:15

ik heb helaas dat punt gehad en kwam tot de conclusie dat gezondheid en geluk het belangrijkste zijn, en dat is niet te koop maar wordt bepaald door het lot en genen....geniet zoveel mogelijk al zijn het de simpelste dingen!