[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:32

Dat is volkomen waardeloos nieuws. Joepie :(:)

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:44

Pff wel heftig hoor.. :(:)

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:57

-O- Wat een naar bericht. Wel pijnvrij straks maar ook heel veel onzekerheid en een jong paard die wel wat wil doen maar dat fysiek niet aan kan.

:(:)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:20

Awww das k*t! Heeft hij nu dan last van dat losgetrokken botfragment of van het lidtekenweefsel?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:21

Och wat een naar bericht :(:)

Had jullie het zo anders gegund!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:55

Bah wat een ongelooflijk rot nieuws :( :(

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:19

Bah wat vervelend nieuws! Heel veel sterkte.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:49

Wat een rot nieuws.. Sterkte ermee! Fijn dat hij wel pijnvrij kan worden.

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:53

Wat een sneu nieuws zeg! Dit volg topic had toch wel veel anders mogen lopen.. :(:)
Maar aangezien hij in stap wel nog goed liep, zijn in de toekomst stapwandelingetjes misschien niet mogelijk?

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:35

Wat een rotnieuws zeg, veel sterkte :(:)

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 15:09

Wat een lieve reacties allemaal. <3

Ik ben nu op vakantie, dus even een late en generieke reactie. :) Voor nu is het plan de campagne om hem pijnvrij te krijgen en daarna met proberen en testen uitvogelen waar zijn grens ligt. Dat kan een wekelijks staprondje zijn of dagelijkse wandelingen of helemaal niets. Dat weet ik echt niet. Ik gok en hoop op gewoon dagelijks wandelen en wat vrijheidsdressuur. Immers heeft hij tot een paar weken geleden gewoon correct gelopen op dat weinige werk.

Ook omdat hij pas aan het werk is gezet op latere leeftijd zijn de pezen gewend en genezen op basis van het rustige stapwerk. Daar wil ik het liefste weer naartoe werken, maar als die mogelijkheid niet bestaat is gewoon zijn voor mij al genoeg.

Niet wat je hoopt natuurlijk, maar aan het einde is het welzijn het allerbelangrikste.

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:39

Het kan ook best zijn dat hij hele goede dagen heeft en wat mindere, ik hoop dat hij nog lekker wat kan zodat jullie samen lol kunnen hebben. :))
Meestal is dat gewoon ontdekken en leer je gaandeweg wat hij aankan.
Mijn paardje vroeger had chronische bronchitis en dat betekende ook goed opletten hoe het ging.
Die had ook periodes dat hij niet zoveel kon en ook waarbij hij alles kon.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 09:03

Dat is inderdaad denk ik hoe het zal.zijn. :D

Ik ben een weekje weg geweest en het schijnt dat hij een beetje stout was. _O-

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:18

Ohjee wat heeft ie uitgespookt?

Eureka besloot gisteren ineens door de schrikdraden te breken :n de muts.
Stroom is er blijkbaar ook af op de weide vandaag dus kijken hoe ik dat kan fixen

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:23

Vrouwtje van huis dus lekker de regels aan zijn hoef lappen. _O-

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 16:09

Nogal ja. Ik ben al een paar dagen bezig met manieren leren. _O- Eikel. :))

Gelukkig eet hij zijn medicatie wel beter en zie ik stiekem al iets verbetering. Zo had ik gisteren iets te laat pijnstilling gegeven en liep hij dus zonder. Hij ging elke keer uit zichzelf stukjes draven. Ik ga niet zeggen dat hij helemaal goed liep, maar ik zag zeker een verbetering. Kreupel nog iets, maar niet meer zo stok stok kreupel als dat hij eerst deed. *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:22

Nou dat is wel heel goed hoor! *\o/*

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:43

Oh wat fijn zeg! Voorlopig hoef je ook echt nog niet te denken aan wat het 'eind resultaat' gaat worden, elke dag dat het beter gaat dan de dag ervoor is al mooi meegenomen *\o/*

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 23:28

Jullie hebben helemaal gelijk. :))

---

Je moet wat he, met zo'n paard. Inmiddels tilt hij emmers, pionnen, hoepels, zakdoeken en allerlei los spul te pas en te onpas op of sloopt het. :j Best grappig, maar op een gegeven moment ben ik wel klaar met een paard dat me aan mijn T-shirt naar zich toe trekt. Het commando 'trek' is duidelijk. Waar hij aan moet trekken (een vlag :') ) interesseert hem niet. Trekken is trekken.

Om onze kunstjes naar een echt Penny-niveau te trekken wil ik hem leren liggen. Goed voor de foto. _O- Joep is een echt gewoonte dier dus als ik hem terugbreng naar de track geef ik het commando 'down'. Uiteraard gaat hij liggen, hij wil altijd op de terugweg halverwege de bak aan de rechterkant rollen. Ik geef hem een click en een brokje als hij even stil blijft liggen. Y)(^)

Vandaag ging hij zoals verwacht aanstalten maken om te rollen. Ik kroop er op mijn knieën achteraan. Toen hij eenmaal lag, liet hij zich zoals altijd op zijn zijkant vallen om te rollen. Maar hij bedacht zich en ging weer rechtop liggen! Ik gaf hem alle brokjes, kruimels en plukken gras die ik kon vinden. *\%/* Eerst snapte hij er niets van,. maar later realiseerde hij zich dat zo lang hij lag, brokjes zijn kant op vlogen. Toen ik hem ruimte gaf om toch te rollen tijgerde hij al liggend achter me aan voor meer brokjes. _O- Of hij het daadwerkelijk snapte weet ik niet. Maar het beeld van een tijgerend paard krijg ik niet meer uit mijn hoofd. :')



Afbeelding
"Snapt niet." _O-



Afbeelding
"SNOEPJES DAAR KOM IK!"

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:39

Hahaha, een tijgerend paard. Dat hoofd ... :D

Lol met je knol gaat nog goed. Hou dat vast.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:46

Hahaha hahahaha

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:29

Maflinger_S schreef:
Hahaha, een tijgerend paard. Dat hoofd ... :D

Lol met je knol gaat nog goed. Hou dat vast.


Lol met je knol is zo ontzettend belangrijk. Ik geloof dat als je happy bent dat je paard dat ook is. Ze nemen zo ontzettend veel van je over.


Gisteren hebben we een korte wandeling gemaakt. Aankomende zondag hebben we een fotoshoot, dus we moesten wel even oefenen met weer met goed fatsoen buiten wandelen. Eigenlijk is hij dan gewoon wel heel erg braaf. Hij slentert wat achter mij aan (lang touw :)) ) en kijkt wat rond. Als je hem de ruimte geeft blijft hij het braafst. Gelukkig luistert hij beter dan menig hond en kent hij het commando 'hier'. _O- Hij vond wel het nieuwbouwproject eng. Dat is natuurlijk ook heel raar. Een half huis. :roll:


Afbeelding

Ook heb ik mijn kast leeggehaald. Zadel en hoofdstel eruit. Dat kan nu veilig bij mij thuis liggen in plaats van in een muffe kast. Maar het ziet er wel heel definitief en raar uit. -O-

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:20

Best heftig hoor, zadel en hoofdstel uit je kast op stal. Dan is er niets abstracts meer aan dat het rijden op een lager pitje gaat.

Mijn arabierig typje gaat ook beter met minder druk: beetje aan het grazen en er komen 2 ventjes aan met een skateboard onder de arm? Snuiven en snurken maar verder niets. Ze herkende ze met die extra aanhangsels blijkbaar niet als mensjes in eerste instantie.

Blok in de bak als overblijfsel van een les vrijheidsdressuur? Dan gaan we samen kijken wat dat nou is en doet ze snuivend steeds een stapje dichterbij. Toen ik op het blok stond durfde ze het zelfs wel te onderzoeken met haar neus.

De mooiste: ik heb sinds kort les met de dubbele longe. De eerste keer was ik er nog niet zo handig in en draaide ze mee met mij om te zien wat er was en dat was niet zo handig met een dubbele longe. Dan wordt je een rollade als je je daarin draait. Volgens de instructeur blokte ze me want ze bleef meedraaien toen ik probeerde om weer achter haar te komen. Dat was het dus niet, het was nieuwsgierigheid/het goed willen doen. De oplossing is, als ze zo begint te draaien omdat ik onhandig ben: hand opsteken en het commando "wachten" geven. Dan blijft ze staan zoals ze staat, zodat ik kan doen wat ik moet doen en naar haar achterkant kan lopen om weer verder kunnen met de les. Heerlijk, zo'n meewerkend en meedenkend dier.

Ik lees dat Joep net zo is en ik snap helemaal waarom jullie zo goed gaan samen. Goed op elkaar blijven letten en uitdagingen op de grond niet uit de weg gaan, dan blijven jullie fris in de koppies.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:41

Dat klinkt inderdaad precies zoals Joep. Sterker nog: zo heb ik ook een keer op een blok gestaan. :')

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:55

Ach ja, je doet wat je moet doen. :D

Sinds vorige week hebben wij 2 spiegels langs de bakrand. Om mijn paard te laten wennen aan die spiegels (ze kent het fenomeen wel van andere bakken) ben ik niet te beroerd om gezellig naar ons te gaan staan zwaaien terwijl we in de bak zijn...