In 2009 heb ik mijn paard aan mijn vriendin gegeven vanwege studie en kind. Maar blijkbaar zit het paardenvirus toch in het bloed want mijn dochter is he-le-maal weg van het paardrijden zonder mijn stimulatie. Leuk. Inmiddels is mijn dochter 10 jaar oud en rijdt ruim 2 jaar.
Ik raak steeds enthousiaster om weer zelf de paardenwereld in te gaan. Maar nu dus mijn dilemma: welke grootte is haalbaar zodat ook mijn dochter er leuk op kan rijden.
Zoals gezegd is ze nu 10 jaar oud, 1.50m. Naar schatting zal ze 1m80 worden maar dat duurt dus nog enkele jaren
Tot die tijd wil ik haar ook ontspannen kunnen laten rijden. Is dit mogelijk op bijvoorbeeld een paard van 1m60? Of moeten we ons beter oriënteren op een E-pony (en is ook dit wel haalbaar?). Ik ben zelf trouwens 1m74 en heb een normaal postuur. Ik ben niet van de koudbloeden, mijn vorige paard was een KWPN E-pony.Wat raden jullie aan / hebben jullie ervaringen? Ben benieuwd!
.
Ik kon mezelf er prima mee redden, deed alles zelf aangezien mijn ouders niet zo veel verstand van paarden hebben