Misschien toch een asielhond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:34

Pff Dees, wat een dilemma.

Onze hond heeft een tijdje in een honden hotel gezeten. dat was in Someren best ver weg voor je. maar dat is wel ideaal. Daar hebben ze lekker een speelveldje, worden ze uitgelaten in de bossen etc.

In welk assiel ben je geweest? Onze hond komt bij Doornakkers vandaan. Dat ligt in Eindhoven. Prima assiel. Lukkie komt daar ook vandaan trouwens.

En een volgend dier van me komt weer uit het assiel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:35

ingeo"]
[
in de verhouding mens/dier, en zéker mens/hond zit er een ietsepietsie verkeerd, misschien? Frusty
.
[/quote]
Mwoh, dat is maar heel voorzichtig uitgedrukt!

Prisca, zit te denken aan jouw paard, dat is van hetzelfde laken een pak als mijn iones. Zulke paarden moeten eigenlijk niet in een gang/stal staan waar te veel verloop van mensen is. DAar worden ze onrustig van. Als hij nu ergens apart zou staan waar hij bij voorkeur met zijn hoofd naar buiten kan, maar waar weinig mensen voorbij zouden komen, zou hij rustiger worden op stal.

[quote="Heike schreef:
In welk assiel ben je geweest? Onze hond komt bij Doornakkers vandaan. Dat ligt in Eindhoven. Prima assiel. Lukkie komt daar ook vandaan trouwens.
.
Dizzy zit ook in Doornakkers. Is dichtbij he, keuze zat.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:39

Hey Desiree, wat goed van je dat je het toch overweegt! Dizzy was en is zeker niet de gemakkelijkste wat betreft uitlaten e.d. maar daar valt natuurlijk aan te werken.
Over dat ene maandje, als ik de keuze zou hebben en ik was echt gemotiveerd haar te "redden", en ik mocht kiezen tussen of hond dood of hond tijdelijk in een opvang of creche, dan zou ik toch zeker de laatste optie kiezen! Een collega/vriendin van me had haar hond eerst ook 3 dagen per week in een creche, en nu nog 1 dag per week, en eigenlijk bevalt dat prima. Je zou ook aan een hondenuitlaatservice kunnen denken voor dat maandje? Bij het asiel hebben ze daar gegevens en adressen van. Daarna kan je het gewoon lekker allemaal zelf doen.
Ben erg benieuwd naar je beslissing, maar wacht dus niet te lang!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:47

Het hangt puur af van het asiel. Vandaag beslissen ze of Dizzy er aan moet. Dat zal dan woensdag gebeuren. Het komt me nog niet uit, maar ik wil niet dat ze dood gaat.

als ze het nog proberen, dan hou ik nog even af. MAar als ze beslissen dat ze dood moet, dan aarzel ik niet. Vanmiddag zullen ze me opbellen en dan weet ik of ik haar ga halen of niet. Reken er maar op dat ik mijn best doe voor haar!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:51

Heb je geen andere mensen ofzo waar je haar kunt brengen als je moet werken? Het gaat toch maar om een maandje, begrijp ik?
Vind t wel top van je dat je haar wil helpen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:39

Citaat:
Desiree"][quote="ingeo schreef:
[
in de verhouding mens/dier, en zéker mens/hond zit er een ietsepietsie verkeerd, misschien? Frusty
.
[/quote]
Mwoh, dat is maar heel voorzichtig uitgedrukt!



dit was ook ironisch bedoeld Schijnheilig
bedoel juist dat er VERSCHRIKKELIJK veel aan schort Knipoog !

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:39

echt super dat je haar wilt helpen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:40

Hey Desiree,

Klinkt wel leuk, zo`n hondje erbij.
Ik wist wel dat je het niet aan zou kunnen, hihihi... al die beesten zijn te lief en ook op de paardenmarkt zou je ze het liefste allemaal mee willen nemen..... Haha!

Koortje schreef:
als ik de keuze zou hebben en ik was echt gemotiveerd haar te "redden", en ik mocht kiezen tussen of hond dood of hond tijdelijk in een opvang of creche, dan zou ik toch zeker de laatste optie kiezen!


ja, maar we kunnen niet de hele wereld redden he.... dit gebeurd elke minuut van de dag en je kunt niet elk dierenleed tegenhouden.

Als je denkt dat Dizzy goed bij jullie past, dan zou die keuze snel gemaakt zijn. Polleke kan niet zo goed tegen alleen zijn, maar misschien is Dizzy dat wel gewend en kun je in de pauze even naar huis om haar uit te laten. Het is maar voor een maandje ongeveer.....ben benieuwd !

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:17

Hahaha die Desiree... ik lees het al, er wordt al het mogelijke in werking gesteld om Dizzy te redden.. Ik ben 1x in het asiel geweest, dat is niets voor mij, ik wilde alle honden wel meenemen...

Sterkte Desiree met het nemen van een beslissing.. Misschien is voor een maandje een Hondenuitlaatservice nog een optie..

Doe wat je hart je ingeeft, maar bedenk wel wat de gevolgen zijn.. Haha!
(en daar ben jij geloof ik al heel hard mee bezig!) OK dan!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:37

GGGGRrrrrrrrrrr ik wou dat ik op mezelf woonde dan nam ik haar wel
wat een peopie zeg zielig he al die hondjes
Volgens mij als ik op mezelf zit heb ik een heel huis vol beesten hihih
Het is dat ik niet op mezelf woon anders had ik je geholpen......

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:04

Hey Desiree, ik lees het nu pas. Ik ben gisteren niet geweest. Ik ben het weekend naar Munchen geweest en was gisteren dus echt kapot. Ik schrik er eigenlijk ook van dat juist Dizzy zo veranderd in de ren. Domme mensen die de handen door de tralies heen steken terwijl er zo'n bord op staat dat ie bijt, zorgen ervoor dat zij nu misschien afgemaakt wordt. Als je besluit om haar te nemen, dan wil ik je wel helpen dat maandje. Ik werk nu parttime dus daar moet wel iets op te vinden zijn. Ik ben wel benieuwd wanneer ze nu gaan bellen. Ben bijna in staat om er vanmiddag heen te gaan, maar ik zou niet weten wat ik daar dan zou moeten doen... Verdrietig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:07

Ik heb net op hun site gekeken, maar er staat niet bij of ze tegen katten kan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:32

Hm, haar inschattende zal ze er niet tegen kunnen. Kun je nagaan bij konijnen, die heb ik ook! die zal ik moeten beschermen. En in de toekomst wil ik ook kippen! Moet ze ook mee leren om te gaan. En ik zal haar ALTIJD mee nemen naar de stal. Ik bind haar vast in de buurt van mij en het paard, zodat ze ons kan observeren. Ze moet straks mee kunnen op buitenritten. Dizzy zal veel moeten leren, maar als ze alles leert, dan krijgt ze een leven dat iedere hond voor zich wenst.

loetje

Berichten: 20
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:36

mijn werkgevers hebben een asielhondje. Ze is een heel leuk diertje maar vliegt buiten (als ze de kans krijgt) chter alle katten aan! Met de katten (6 stuks) waarmee ze in huis woont heeft ze geen problemen!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:37

Desiree schreef:
Hm, haar inschattende zal ze er niet tegen kunnen. Kun je nagaan bij konijnen, die heb ik ook! die zal ik moeten beschermen. En in de toekomst wil ik ook kippen! Moet ze ook mee leren om te gaan. En ik zal haar ALTIJD mee nemen naar de stal. Ik bind haar vast in de buurt van mij en het paard, zodat ze ons kan observeren. Ze moet straks mee kunnen op buitenritten. Dizzy zal veel moeten leren, maar als ze alles leert, dan krijgt ze een leven dat iedere hond voor zich wenst.


Dit klinkt alsof je al zeker weet dat je haar gaat adopteren Haha!
Hebben ze al gebeld???

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:09

ahh nee he, wat een verhaal, maar dizzy mag echt niet worden ingeslapen!
als mn vriend en ik al een huis in NL hadden gehad, was ze bij ons ook meer dan welkom geweest!

sommige mensen moeten gewoon niet met dieren omgaan, en als ze worden gebeten is het 99% van de keren hun eigen schuld, maar wie moet er voor opdraaien? juist, de hond!

net als Quentin, toen ie op de manege stond, hing een briefje op de deur, pas op, bijt en Niet Voeren
steken kinderen toch hun vingers door het voerluikje heen, tsja die werden gebeten, huilend naar de ouders, en ik hoorde die verhalen wel maar ja goed, t is niet mijn verantwoording!er hangt een bordje en ze moeten gewoon niet aan de pensionpaarden komen

zie ik ineens een vader met een zweep in Q zn stal staan en Q kreeg er toch van langs!!
wat bleek, voor de les had hij zn dochter gebeten, meer dan een UUR later ging hij Q dus op zn kop geven, ik heb die zweep afgepakt, door idden gebroken dat kind dat lachend stond te kijken een enrome duw gegeven en die vader heb ik aan zn arm de stal uitgesleurt(had eigenlijk die man zonder zweep in Q zn stal willen opsluiten en Q dan willen voeren, dan was ie gegarandeerd getrapt!) en ben meteen naar de staleigenaar gegaan, die die man dus ook nog een flinke preek gaf en dat kind ook!

ik ben die zelfde dag nog ver weg bij de manegepaarden gaan staan, waar de manegemensen eigenlijk niet mogen komen en nogsteeds een bordje met niet voeren en pas op bijt

en zelfs in de stal met alleen pensionpaarden kwamen die irri kidneren+ouders nog paardjes aaien door de tralies Scheve mond
terwijl Q alleen maar met rust gelaten wil worden en je al helemaal niet in de buurt van zn voerbak moet komen

maargoed Q stond toen bij de manegekinderen+ouders bekend als valse rotknol, terwijl ie dat echt niet is(deze zondag heb ik daar wedstrijd, zullen vast wel wat mensen komen kijken die hem nog herineren...)

maar ik hoop echt dat Dizzy niet wordt afgemaakt, en mocht je haar in huis nemen en haar helaas toch niet alles kunnen leren qua omgang met konijnen en kippen etc, dan is ze altijd nog welkom bij mij+mn vriend, want dan zullen wij onderhand ook wel een huis hebben!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:12