Afgelopen zondag is mn vriendje Django 9 geworden. Inmiddels is hij 3,5 jaar bij mij alweer

Stiekem heb ik best even getwijfeld om dit topic te openen, omdat we sinds 2 weken weer aan het rijden zijn samen. Nu mijn zusje met hem is gestopt en hij ronduit een draak werd in de groep (vriendjes opeten) toch weer begonnen. Wegens wat fysieke klachten en Django zijn gekke wappers altijd erg voorzichtig geweest en het rijden maar links laten liggen. 2 jaar geleden is hij heel wat keren achter elkaar omhoog gekomen, inclusief kopstoten en pirouettes, omdat hij zijn spanning ophoopt en dan extreem ontploft. Daarom de keuze gemaakt om mijn werk en het lesgeven + opleiding voor te laten gaan en gewoon niet meer op te stappen.
Inmiddels gaat het geweldig! We hebben nog enorm veel om aan te sleutelen en aan te werken, maar we gaan lekker 1 a 2 keer in de week lessen en samen groeien

Een paar rijfotos tijdens de les vorige week...
(Tips zijn uiteraard altijd welkom, maar mijn instructrice staat er bijna dagelijks naast
)

Voor deze week stond mijn eerste rit in de duinen op mijn planning... alleen stonden er gisteren toen ik op stal kwam al twee stal genoten klaar met paard gezadeld om het bos in te gaan
dus had ik weinig keuze en ben ik gisteren voor het eerst met hem het bos in gegaan 
Al met al ging dat vrij goed! Hij heeft wel een moment gehad dat hij flink spanning op ging bouwen, en dan heb ik niks meer in mijn hand maar een piafferend en op de plaats galloperend paard onder me. Normaal was elke extra prikkel dan gigantisch omhoog klappen, maar hij heeft het zelf beter kunnen oplossen door Gewoon even in de Spaanse pas met benen te smijten! Super paard

En tot slot nog even een paar foto's van toen Tessa Bezemer Fotografie even langs kwam

Mn knappe maatje... op naar heel veel nieuwe avonturen!
) dus geef haar zeker geen ongelijk hoor! Maar vind het wel jammer 

Hiep hiep hoeraaaa van harte gefeliciteerd Django en Nikki, dat jullie nog lekker lang saam kunnen genieten