Verkopen paard/pony voor eigen succes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Verkopen paard/pony voor eigen succes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:07

Mijn vorige was best een getalenteerd paard. We hadden alleen altijd ruzie. Dan komt talent er niet uit. Mijn talent niet én het zijne niet. Werd op den duur ook gevaarlijk om met hem te werken. Zó gevaarlijk dat meerdere profs het géén gek idee vonden hem af te maken. Tot hij terecht kwam bij een team penning ruiter. En hij het súper deed. Inmiddels heb ik een ander paard, en dat klikt beter. Zal geen topsporter worden, hoeft ook niet. Ik hoop haar niet te hoeven verkopen, maar ik zeg nu geen 'nooit' meer, nadat ik mijn vorige verkocht heb en het hem én mijzelf zoveel rust gebracht heeft...

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:51

Niks mis met verkopen van paarden zonder klik, voor de handel opgeleid of aan de max. Als combinatie.

Ik ben niet goed in afscheid nemen van eigen paarden, maar het bijrijden en trainen van andermans paarden is voor mij een goede tussenweg! Klikt het niet, raken ze langdurig of definitief ongeschikt voor de sport, of gaan ze met pensioen ? Dan kun je stoppen en een ander paard zoeken.


Wel moeite met 20+ paarden die aan pensioen toe zijn, geblesseerde of niet meer voor rijden geschikte paarden waar mee geleurd wordt omdat men zelf er de verantwoordelijkheid niet meer voor wil dragen.

En dan inderdaad de sneue situaties die ontstaan als het verhaal bij zo'n paard "kwijtraakt" met alle narigheid voor paard en nieuwe eigenaar, een oudje dat nog te hard moet werken om de kost te verdienen, etc. Als jij er niet meer voor wilt zorgen, tot het eind, waarom denk je dat een ander dat wel gratis van je overneemt of zelfs nog geld over heeft voor een niet of veel minder-bruikbaar paard?

Mijn pony kreeg spat op zijn 12e. Niet meer geschikt voor de sport. Ik had wedstrijdambitie en ben andermans pony's en paarden gaan rijden. Ik durfde mijn pony niet weg te doen omdat hij van alles mankeerde. Maar licht recreatief heeft hij nog heel lang met anderen in de bak en buitenritjes gereden. Vooral buitenritjes vind hij erg leuk!

Als er iemand was geweest die ik vertrouwde en een heel mooi 24)7 buiten plekje had gehad naast prachtige zand-ruiterpaden, dan had ik wel overwogen hem uit te lenen . Maar dan houd je de regie zelf in handen.

Inmiddels is hij 27 en het rijden wordt steeds minder, vooral in de bak. Maar probeer hem met verzorgmeiden nog wel wat in beweging te houden en te zorgen voor meer aandacht. Ben benieuwd hoe oud hij gaat worden... Als hij er. Iet meer is, is er ruimte voor een andere pony of ander paard er bij.

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:20

Mijn ruin van toen 19 kocht ik van iemand die verder wilde in de sport.Maar hij kon het niet meer door zijn leeftijd.Voor ons is hij met zijn nu 23 een super hobbelknol geworden.Maar zijn vorige eigenaar heeft hem niet zomaar weggedaan.De verkoop is via via gegaan en dat geeft toch meer vertrouwen.

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Verkopen paard/pony voor eigen succes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:55

Als er om wat voor reden dan ook geen match meer is kan verkopen voor beide de beste optie zijn. Die match kan in het karakter zitten maar ook in de ambities.

Als jij tevreden bent met je wederzijdse activiteiten is er niets mis mee om je aan te passen aan het paard. Maar als je daar niet tevreden mee bent zal het paard daar ook geen klap aan hebben. Dat sijpelt toch altijd ergens door.

Verkopen is dus wat mij betreft prima.

Maar inderdaad die oudjes die dan weer weg moeten. En dan heb ik het niet over weg doen naar zijn jarenlange verzorgster oid maar gewoon flats op marktplaats.. ach germ dan breekt mijn hart wel.