Gisteren is een stalgenootje foto's komen schieten van mij en mijn merrie. Mijn oogappeltje is een ondertussen 10 jarige BWP merrie (Deauville de la vie x Fantastique bij moeders kant en Heartbreaker in de vaderlijn). Ik heb haar sinds ze net 4 is, dus zelf doorgereden. Oorspronkelijk was ik springruiter, maar na een jaar met dit paard ben ik toch de dressuur in gegaan voor de afgelopen 5 jaar. Maar ja, het blijft toch steeds wat kriebelen als je eigenlijk al van jongs af aan springt dus heb ik het roer maar weer omgegooid! Wat een geweldige springer heb ik eigenlijk staan, ik ben heel trots op haar en ze heeft er veel plezier in! Ze heeft echt een super karakter op de sprong, alleen soms nog wat sterk aantrekken maar dat is snel opgelost met wat cirkel-oefeningetjes. Wij voelden ons weer als een visje in het water, dat erg lang op het droge heeft moeten liggen
Ze heeft nog best een stevige pens (en ik mag ook wel weer wat fitter worden
) hangen door mijn examenperiode icm dagelijkse weide maar die sixpack moeten we gewoon nog even terug opgraven
Het instappen/inrijden heb ik niet zoveel foto's van, maar dat doen we eigenlijk gewoon heel losjes. Even instappen en indraven, dan beetje voorwaarts neerwaarts en goed vooruit en dan wat los galopperen met cirkeltjes. Geniet van de foto's!
1.

2.

3.

4. Ze kan haast niet geloven dat ze echt weer over balken gaat

5.

6.

7.

8.

9. Hier kroop ze er net wat te veel onder, maar ze kan zich prima redden!

10. En hier ging het even wel erg hard naar de sprong toe, ze kan toch heerlijk fanatieke gezichten trekken!

11.

12. Nog even wat lieve woordjes toefluisteren na het rijden & wat leuke foto's maken in het weiland! Wat ben ik bleek

13.