Verliefd op een bejaarde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speirs

Verliefd op een bejaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 08:23

Een bejaard páárd natuurlijk, hè! >;)

In het kort: paardje is 27 en al een paar jaar met pensioen. Ik heb zelf al twee merries van 20 en 21 waar ik nog rustig mee buiten rijd. (Of minder rustig, als ze daar zin in hebben). Ik neem ze altijd allebei mee omdat ik het zielig vindt als er een alleen staat.

Ze staan namelijk met z'n tweetjes op een privéstalling. Riante inloopstal, paddock, track naar de bak en twee weilanden. Meestal staat alles lekker open en kunnen ze doen en laten wat ze willen.

Eigenlijk is het veel te groot voor die twee van mij alleen :D Maar ik wil dr lekker niemand bij. Heerlijk om eindelijk, na heel veel pensionstallen waar je altijd wel wat moet inleveren (wie kent het niet), m'n eigen plek te hebben.

De dames hebben het leuk samen. Toch is er ruimte zat in de stal (en in mijn hart <3 ) voor nog een. Helemaal nu dit oudje op m'n pad is gekomen..

-:) Verstand: waarom zou je het doen? Never change a winning team. Wie weet vinden je merries het niet eens leuk. Misschien mag ze wel niet meer op haar favoriete schaduwplekje staan van hem :\
Je zou hoe dan ook minder tijd hebben voor de merries. Al is het maar om de extra grote hopen die je te scheppen hebt.
Daarbij, als je de merries mee uit rijden neemt dan staat híj weer alleen.
Het is een oud paard en daar zal je kosten voor moeten maken. Stop je tijd en geld toch in je merries. En wie weet, koop je over een paar jaar een wat jonger paard erbij.

<3 Hart: Jeez Verstand, hold your horses! Mijn grootste merrie is toevallig dól op ruintjes. En ik acht de kans groot dat ze lekker de baas blijft en niet van haar plekje wordt verstoten.
We hebben echt plek zát. Ik zou graag een lief oudje een paar fijne laatste jaren bezorgen. Dat hij nooit meer op stal zou hoeven. Het is al een beetje zielig dat ie zo oud nog moet verhuizen. Laat het dan naar ons zijn.
Ik moet toch mestscheppen, wat maken die paar extra hopen dan uit.
Het zou zo fijn zijn om een paardje te hebben die van knuffelen houdt, áls ie daar van houdt. En anders maar niet, want hij is gewoon leuk en werkelijk een párel om naar te kijken :D

Dit gesprek wordt dus continu gevoerd in m'n hoofd. Wat een dilemma %) Hoe werkt dat bij jullie? Wie heeft de overhand, -:) of <3 ? En wat raden jullie mij aan?

Ik moet het maar gewoon met m'n man bespreken. Die zegt gewoon nee, zijn we dr meteen uit :* :')

Autumnn

Re: Verliefd op een bejaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:39

Lastig, vanwege de evenwicht in je kudde zeg ik nee. Je merries trekken naar elkaar toe en staat je nieuwe paard alleen (of je moet er nog 1 vinden :D )

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 08:42

<3 : Beste idee ooit!
Ik denk dat mijn ene merrie erg blij zal zijn met een ruin. De ander wil graag moederen. Misschien kan ik een leuk veulen voor haar regelen :*

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:15

Als er toch ruimte is zou ik er 2 nemen :p
Wat betreft het oudje, ik zou zoiets dus gewoon doen.
Laatst nog, de oma van mijn Shetlander van 25 die anders in de handel zou komen.
Hup opgehaald en bij mijn jonge spul.
Mijn merrie herkende haar terug en was direct dikke mik.
Het zal zijn plek wel vinden...
de kosten tsja, ik had pech dat de vorige eigenaar zijn verantwoording niet nam en het beest dumpte terwijl er een heeeeeeeleboel mis was.
Heb helaas maar 2 weken kunnen genieten van haar :(
Dus ja ook zulke dingen kunnen gebeuren, ik zou het alsnog zo overdoen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:36

Zou het doen. Mocht het toch een probleem geven dan kun je ze altijd nog tijdelijk scheiden door een draadje, gezien de grootte van het terrein.
Meestal is het na wat geharrewar in het begin al gauw in orde.

Voor de ruin is het in elk geval fijn en voor de merries waarschijnlijk ook. En als je buiten gaat rijden heb je kans dat je tweede merrie wel bij de ruin wil blijven... want ze is immers niet meer alleen. Dus dan kun je zonder extra paarden naar buiten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:40

Oh god...onder die omstandigheden zou mijn <3 helemaal de bovenhand nemen over het -:) :D

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:10

Ik zou ook mijn hart volgen haha. Als de tijd/ruimte/het geld er is waarom zou je hem dan niet een mooie laatste tijd bezorgen. Zou geweldig zijn als het met je merrie's klikt!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:28

Dat alleen staan als jij weg bent hoeft dan natuurlijk niet. Want je kan er dan ook voor kiezen om met 1 op pad te gaan terwijl de ander bij de nieuwe heer in het gezelschap blijft!
Ik heb hetzelfde dilemma (gehad). Bij mij heeft verstand vooralsnog de overhand.

Oh, en wat hier inderdaad ook hielp was manlief: nee.. Niet doen, niet verstandig, waarschijnlijk ga je er spijt van krijgen. Hard, en niet wat ik natuurlijk wilde horen... Maar stiekem zegt mijn verstand: hij heeft wel gewoon gelijk...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:47

Tja, lastig is dit. Je hebt ruimte genoeg voor nog een paardje. Mocht het niet echt gaan tussen de dames en heer kun je ze idd scheiden door middel van een draad. Je kan jezelf natuurlijk ook zeggen: Ik ga niet eindeloos dokteren met het paard. Wel de gewone dingen als entingen, wormspuit, hoefsmid, maar mocht hij ernstig ziek worden wat aardig in de papieren kan lopen, kun je zeggen tot hier en niet verder. Leg jezelf een max bedrag op. En zoals al eerder gezegd; als je uit rijden gaat kan je 1 merrie thuis laten bij de ruin. En ach, als je zo'n oudje nog een fijne tijd kan geven met 2 knappe dames en heerlijk doen wat hij wil, niks moet, waarom niet. Ik heb er niet de ruimte voor.
En zoals bijv dekens; staan ze bij jou in de winter onder een deken of gewoon zonder jas? In het geval van wel een deken moet je ook dekens hebben in zijn maat. En wel meerdere als er 1 doornat is geworden omdat ze eigenwijs buiten in de regen staan. Hoeveel extra kosten krijg je qua voer (brok en/ of hooi) .
Ach en die extra drollen die je op moet scheppen; je loopt toch al met een kruiwagen rond.