Veel topics heb ik hier nog niet geplaatst en eigenlijk ben ik meer een stille lezer op Bokt

Afgelopen zondag heb ik mooie foto's laten maken van mij en mijn paardje.
Weinigen weten dat mijn grote kinderdroom in 2016 eindelijk in vervulling is gegaan, een eigen paard!
Ik ben van nature een onzekere en angstige ruiter als het op galop aan komt, dus een geschikt paard vinden ging sowieso tijd vragen. Tot mijn verbazing niet. Van het moment dat ik Furst zag, was ik verkocht. Een tweede terugkeer en er mee rijden en de beslissing was gevallen, Furst ging mijn maatje voor het leven worden!
Een droom die negen dagen na aankoop al veranderde in een heuse nachtmerrie: de staleigenaar deelde me mee dat hij kreupel liep. Mijn wereld stortte in en van nature ben ik al een pessimist, dus ik wist dat het absoluut niet goed was (ik had al veel meegemaakt, dus het gevoel hebben van 'het geluk is me niet gegund' had ik in deze situatie wel). Het verdict van de dierenarts was een slijmbeursontsteking.
Uiteindelijk zijn we te weten gekomen dat hij dit al gehad had het jaar voordien, dat hij een speciaal ijzertje had. En iedereen kan gaan roepen dat ik hem had moeten laten keuren en dat het allemaal aan mezelf ligt, maar daarvoor heb ik dat topic niet gemaakt
Uiteindelijk is dit ook een les voor mij geweest en dit houd ik dan ook bij in de toekomst voor een nieuw paard.Mijn ouders en ik besloten toen om hem nog niet helemaal op te geven en hebben hem een behandeling gegeven met hyaluronzuur in te spuiten en een revalidatieproces in te gaan. Dat was dan eind december en begin April was ik weer af en toe aan het rijden.
Ik longeerde hem eigenlijk meer dan dat ik reed, maar zo hield ik het werk er wel in. Tot September 2017 en hij weer heel licht kreupel liep.
Zoals ik al aangaf ben ik een enorme pessimist en heb ik nooit echt het gevoel gehad dat het goed ging komen met hem, maar mijn ouders (meer gezegd mijn vader) geloofden er wel nog in. Ondanks mijn nachtmerries dat wij, van zodra we ergens zouden naartoe verhuisd zijn, hij weer zou kreupel lopen. Het feit dat dit dan ook echt is uitgekomen, laat me nog steeds sidderen en beven.
Vanaf September ben ik met hem al op de sukkel. Er is tweemaal een Equine Bodyworker bijgeweest, een dierenarts omdat hij plots op drie benen stond (dit bleek dan een blein te zijn), een osteopate en een andere hoefsmid.
Afgelopen maand merkte ik dat hij het steeds slechter deed en echt heel veel pijn had, ondanks dat hij nog steeds dominant is tegenover zijn twee andere weidemaatjes. Bij het poetsen liet hij heel veel zijn been rusten.
Afgelopen maandag is dan ook de dierenarts voor de laatste keer geweest. Ik ben zelf ook moe gestreden. Ik ben emotioneel, fysiek maar ook financieel echt kapot van de situatie. En dan zal ik nog steeds reacties krijgen dat ik hem had kunnen terug brengen en een ander paard had kunnen zoeken, maar zo ben ik niet. Velen hadden hem al lang op gegeven maar in plaats daarvan heb ik mijzelf, mijn wensen, dromen en noden aan de kant gezet om te zorgen voor een paard waar ik niets van plezier meer mee had. Ergens vind ik dat wel mooi
Ik had mezelf op negatief nieuws voorbereid, dat ik ook heb gekregen. Maar toch was het schrikken omdat het écht heel slecht met hem ging.
Voor mezelf had ik al uitgemaakt, dat als ik slecht nieuws zou krijgen ik afscheid ging nemen van mijn vriend. Echter vond de dierenarts dat nog te vroeg, omdat ik dan te veel vragen zou hebben achteraf en ik misschien nog emotioneel niet in staat was om afscheid te nemen. Dus gaan we er nog één keer voor. We willen dat hij nog waardig op de wei kan staan zonder al te veel pijn en na te denken over hoe hij moet staan om niet té veel op zijn te zere been te moeten staan. Dat is wat de dierenarts wil zien en zo kan hij nog enkele maanden of jaren op de wei.
Een vriendin, die ik op het internet heb leren kennen was toevallig dat weekend in België en stelde voor om foto's te komen maken van ons beide omdat ik die niet had. Ik ben er nog steeds zo dankbaar voor dat ze dit heeft willen doen en ik vind dat we echt hele mooie foto's al hebben gekregen. Die zou ik graag delen met de mensen op bokt..

Nogmaals, ik ben niet op zoek naar haatreacties of 'hoe ik het had moeten aanpakken', ik wil gewoon mijn verhaal en foto's delen met Bokt. Bedankt voor het begrip

Alle credits van de foto's gaan naar mijn lieve vriendin Eileen en haar vriend Eduard!

Dus ik wacht af.