Floris de Fries @ clinic Sander Marijnissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Floris de Fries @ clinic Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 19:55

Afgelopen zaterdag kwam Sander Marijnissen bij ons op stal voor mijn allereerste clinic.
Ik was best wel nerveus, ik ben nou eenmaal (nog) geen topruiter, en de meeste combinaties reden toch wel minstens M niveau. Maar de nervositeit was helemaal nergens voor nodig en toen ik daar eenmaal overheen was heb ik heerlijk kunnen genieten. Wat een fijne instructie geeft Sander. We hadden echt een paar aha-momentjes.

Floris is een 10-jarige Fries die ik nu 2 jaar 2 keer per week rijd. Ik ben zelf pas sinds kort wat meer dressuurruiter aan het worden en Floris sinds kort een dressuurpaard :+. Als alles goed gaat wil ik met Floris over een tijd wedstrijden gaan starten in de B (ook nog nooit gedaan). Floris is nogal sensitief en kijkerig, en vindt het moeilijk om lekker te ontspannen tijdens het rijden. Dit gaat al een stuk beter. Toen ik hem net reed konden we nog geen normaal rondje over de hoefslag draven.

Verbeterpuntjes van mijzelf zijn mijn zit en houding, hier werk ik heel hard aan, maar mijn lijf zit momenteel niet zo lekker (zacht uitgedrukt), waardoor ik mijn bekken niet kan kantelen en veel pijn heb. Hiervoor zit ik bij een revalidatiecentrum en hopelijk wordt dat beter over een tijdje. Waar ik geen smoesjes voor kan bedenken zijn mijn hakken uitdrukken, benen niet te ver naar achter leggen en niet naar beneden kijken.

Verbeterpuntjes voor Floris en mij als combinatie zijn meer ontspanning, wat meer gaan dragen en stelling en buiging. Maar dit komt vanzelf.

Oja, sorry voor de vreselijke kwaliteit van sommige foto's. Van een grote afstand met een telefoon foto's maken is niet echt ideaal.

Instappen
Afbeelding

Hier nog veel spanning en stijfheid
Afbeelding

Galopje, hier probeerde ik hem wat meer naar buiten te drukken met mijn binnenbeen, niet mijn hak optrekken!
Afbeelding

Afbeelding

Even stappen tussendoor
Afbeelding

Hierna ging hij beter lopen (dieseltje)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wil ik graag naartoe
Afbeelding

Afbeelding

Hier gaat hij fijn dragen en wat meer verzamelen
Afbeelding

We focussen vooral nog op de motor, eerst naar voren en dan de rest. Hij mag nog een stukje zakken in de hals, maar dat komt vanzelf. Eerst allebei de balans vinden en fijn worden in de stelling en buiging.

Floris en ik zijn heel benieuwd naar jullie tips! We hebben nog veel te leren en hebben daarom +- eens in de twee weken les.

Avalanche

Re: Floris de Fries @ clinic Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:28

Leuk zo'n clinic! Leuk dat dit zo kon :)
Erg stoer om er aan mee te doen ook. Ik vind je een na laatste foto echt een fijn beeld geven :) Je komt er wel!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 14:36

Dank je wel!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 06:38

Heeft er iemand tips voor ons?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:24

Wat een mooie bak is dat zeg! En jullie zijn een leuke combinatie.

Ik kan je niet zoveel tips geven, behalve dat als je goed kijkt waar je naartoe gaat, je automatisch beter rechtop zit, en als je minder voorover kiept, je benen ook beter op hun plek blijven. Bovendien vind ik het gemakkelijker om te onthouden dat ik moet kijken waar ik heen ga, dan niet naar m'n paard kijken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:25

Ik vind het supernetjes!
Als je op deze manier rustig door gaat, komt alles vanzelf goed.
Ik vind het mooi om te zien hoe je er de tijd voor neemt in plaats van hem in een houding proberen te dwingen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 20:47

Dank jullie wel! Dat kijken waar ik heen ga is inderdaad een hele goede!

Ik ben heel erg blij, nu dat we deze clinic hebben gehad gaan we met sprongen vooruit en is de aanleuning veel constanter en rustiger geworden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:18

Wat gaaf dat je mee kon rijden met die clinic, altijd leerzaam zulke dingen!
Zitten echt mooie plaatjes en mooie momenten bij, gave fries ook!
En dekje staat mooi!