Dus ik had er al de balen erin. Sta ik op mijn werk (een manege, de locatie van het feestje) Dus ik denk laat ik maar even mijn verzorgpaard doen.
Terwijl ik richting zijn stal loop kom ik de eigenaar van de stal tegen. Die wilde met mij praten. Toen had ik het heel hoog zitten. Gedachten als oliebol hij gaat vertellen dat hij weg gaat enz. vlogen door mijn hoofd. Waar ik het over heb? Mijn verzorgpaard had ik al meer dan 5 jaar en tijdens deze 5 jaar werd de eigenaar steeds zieker en kwam steeds minder vaker langs. Totdat deze pakweg eens in de 7 maanden kwam. En dan kon ze alleen maar aaien, want rijden was al helemaal niet mogelijk en longeren bleek al snel ook te veel voor haar lijf. Sneu voor haar en voor haar paard. En op die manier heb ik hem dus 5 jaar lang verzorgd. Maar ik wist al een tijdje dat het niet langer meer ging en dat er een beslissing moest worden gemaakt. Of hij zou weg gaan, of de lessen in. In beide gevallen zou ik hem niet meer mogen verzorgen. Zat me er toch wel druk om te maken. Hij heeft mij geholpen met het verwerken van het overlijden van mijn vader. En hij was erbij toen mijn moeder ziek werd en uiteindelijk ook overleed.
Soms vroeg ik mezelf af waarom ik me druk maakte, hij zou dan weer volop aan de bak gaan en dat zou hij geweldig vinden. Meneer ongeduld kon namelijk niet wachten tot het hoofdstel vast zat. Hij ging alvast vooruit.
Maar goed, toen kwam het gesprek dus op het onderwerp waar ik zo ontzettend bang voor was. Maar het ging maar niet de kant op wat ik had verwacht. Bij hint 1 had ik het nog niet door, bij hint 2 ging er nog niks branden en toen werd het maar recht in mijn gezicht gezegd.
HIJ IS VAN JOU!!!
Mijn benen hielden mijn gewicht niet meer en ik heb toch zitten te janken. Zelfs nu, 3 maanden later, sta ik te stuiteren als een 5 jarig kind wat een geweldig cadeau krijgt. Wow een verjaardag cadeau waar nooit meer iets of iemand overheen komt….
Dus ik kom even voorstellen:
Vigilant Slottie
V: Cabochon
VM: Ahorn
Geboren op 10 juni 2002
Niv: Schijnt ooit Z2 te hebben gelopen, bij de vorige eigenares M. Bij mij start hij voorlopig onder de bijrijders (ivm mijn gewicht rij ik hem nog niet, eerst afvallen) in de FNRS of B klasse. Als ik hem ga starten wordt dit eerst de FNRS F20 uitrijden en daarna ga ik instromen in de KNHS, afhankelijk hoe hij voelt op L of M niv... Trouwens als iemand weet waar ik zijn vorige niv. kan controleren dan hoor ik dit graag!
Roepnaam: Vichi, boevenkop, knapperd
Ik heb hem verhuist naar een 24/7 kudde in PP met zomers ook weide toegang. Hij is gewoon direct de baas geworden hahaha
Een fotograaf moet nog langskomen maar hierbij al wat foto's
Hey daar zijn ook paarden (dag 1, nieuw stal)

Hoi, jij ook hier?

Op stal, vlak voor zadelen

.