Machinho heeft inmiddels een soort van zomervacht (nog wat ruig op lijf en benen) en wat kilootjes aangekomen. Zijn dikke vacht verborg nogal hoe mager hij was dus er is niet zo heel veel verschil te zien, maar het is nu in elk geval geen vel over been meer en hij heeft een beetje bespiering. Verder kan hij nu goed galopperen en kan hij nu ook mooi draven met knieactie, dingen die hij in het begin niet deed. Toen kwam er een stijf dribbeldrafje uit en dat was het. Deze foto is nog van voordat hij nog meer haar verloor.

Er is wat aan de omheining gebeurd, een schapenboer die een groot deel gebruikte is weg en heeft de omheining ook weggehaald, maar de buitenste omheining daarintegen is opgeknapt en compleet op een klein stukje na dat nog oud is. De paarden kunnen nu veel verder van huis, ze hebben schat ik een hectare of 10 bos erbij gekregen, maar dat hebben ze nog niet door tot nu toe.
Ze lopen nog hun ingesleten routes. Nou ja, dat is ook wel een hectare of 6 en het gras is nog nooit zo lang groen geweest (en Chico nog nooit zo vet), dus er is nog geen behoefte om verder te gaan om voedsel te zoeken.
Gandhi houdt de wacht bij Chico die voor het huis ligt.

Machino loopt als een schaduw achter Olímpio aan, en heeft ook de stal naast hem ingepikt (die was van Júpiter), maar ik heb niet het idee dat de vriendschap geheel wederzijds is. Het lijkt meer op gedogen.

En als afsluiter nog een keer Olímpio

(De vriendin van een Franse buurman riep uit dat hij op een "super hero" leek met z´n vliegen masker
)Ik heb nog een foto van Gandhi liggend in de bloemen, maar de verbinding werkt niet mee en uploaden lukt niet.
Zo mooi ook, dat bloementapijt !

*