Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

We hebben meteen de trailer dicht gegooid en zijn gaan rijden.

Duhelo schreef:Wat een leuk paardje!
Bijna een lookalike van de mijne
Let je wel dat je niet teveel doet? in drie dagen tijd van uit de kudde naar een andere plaats,trailerladen, trailerreis, poetsen, uithalen, longeren, bitje, dat is allemaal wel behoorlijk veel.
Zéker als ze het allemaal zo braaf doet, is het wss een beetje een binnenvetter, (ik heb precies dezelfde staan), goed letten op de kleine tekens en geef ze veel tijd en rust.
Duhelo schreef:ik praat niet over het kwartiertje per dag haar in de hand te nemen, dat juich ik alleen maar toe en is inderdaad beter dan twee keer in de week een uur aan het werk te zetten.
Ik heb het over alle verschillende dingen wat je er nu al mee doet => paard uit de kudde, eerste maal trailerladen, eerste maal trailerreis, nieuwe stal, nieuwe kudde => deze dingen kon je uiteraard niet anders.
Het uit de kudde halen en manen en verzorging doen, en eens aan de hand een rondje stappen zijn ook dingen die beter zijn om dagelijks even te doen.
Maar om daarbovenop in de eerste drie dagen ook al te gaan longeren en een hoofdstel in te doen, is misschien al een beetje veel van het goede. Onderschat zeker de indrukken van het vervoer, nieuw huis en nieuwe mensen al niet voor een dergelijk jong paard.
Zoals ik zei, de mijne is twee druppels water op het eerste zicht, zowel van uiterlijk als van bravigheid (als jaarling opgehaald, direct mee op de trailer, etc). Is ogenschijnlijk van niks onder de indruk en superbraaf, maar nu ze meer aan het werk gaat blijkt dat ze eigenlijk wél behoorlijk onder de indruk is van alles, maar het gewoon niet toont naar de buitenwereld, waardoor ze, als het plot net iets te veel is, wel eens op een heel onverwachte manier kan reageren.
Ik moet er zelf héél erg op letten om niet teveel verschillende (nieuwe) dingen in een keer te gaan willen vragen en goede de rust in mezelf en bij haar te gaan bewaren.
En het hoofdstel net zo; hoofdstel in, rondje lopen, hoofdstel uit, braaf paard, beloning, wel weer in.
Maar ga wel mee met Duhelo, Spaanse paarden hebben een gigantische will to please naar zijn ook gigantische binnenvetters. En als dat na een tijdje ontploft omdat het ze toch te snel ging ben je heel veel verder van huis dan dat je het nu rustig aan doet.