Ik heb 11jr voor het laatst wedstrijd gereden, Z2 met mijn toen zelf opgeleide paard (was wel bereden maar niet op cc uitgebracht en ik had flink wat te sleutelen aan dat paard).
Helaas was dat paard geblesseerd en heb ik dit paard als jaarling gekocht als opvolger.
Na jaren niet rijden, en verdriet van het inslapen van mijn vorige paard heb ik dit paard met ruim 4,5jr zadelmak gemaakt en daarna gecastreerd.
Met 5jr echt begonnen met rijden, helaas met grote tussenpozen waardoor hij nu als 9 jarige pas echt opgepakt wordt.
We hebben 2x een staakperiode gehad, doordat ik te lief en afwachtend was en het paard heeft absoluut leiding nodig.
Gelukkig heb ik een vriendin die mij er fantastisch doorheen heeft geholpen!
De laatste staakperiode heeft zo'n 2mnd geduurd, waarbij ik zelfs aan de longeerlijn niet durfde te rijden.
Vriendin 1x geweest, een ruime maand geleden en nu rijden we dus weer los, alle gangen en in de buitenbak.
Ik ben zo ongelooflijk trots op ons!
Het paard is voor het mooie net wat te klein voor mij, op de foto's valt het meer op dan irl.
Maar hij is zo braaf, knap en gezond dat ik hem echt niet wil verkopen om die enkele centimeters.
Ik wil nog een paar kilo kwijt, dan is het beeld ook alweer anders.
Daarnaast mag ik mijn teugels wat korter nemen, en mijn hand lager en meer naar voren plaatsen.
Het paard komt nog in meer of mindere mate achter de loodlijn, ook hiervoor moet ik mijn hand meer naar voren plaatsen.
In draf mag ik trotser gaan zitten, en in galop moet ik meer gaan zitten en me meer mee laten nemen.
Dit is de 1e keer weer los in de buitenbak.
Lang verhaal, respect als je het allemaal gelezen hebt!
Nu dan maar de foto's:

Echt te diep en teveel achter de loodlijn, maar zet hem er toch tussen. Over de benen vind ik hem prima gaan