Ik wil graag nadat mijn paardjes op de wei hebben gelopen de hogen plekken er nog laten uiteten door een ander dier. Welk dier zal daar het meest geschikt voor zijn? De wei is gewoon omheind met schrikdraad wel ook al tot laag want er staat een Shetlander bij die van ontsnappen houd
.Maar nu wil ik dus graag weten kan je dan beter een schaap of geit nemen om het na te laten grazen? Welke zal minder snel ontsnappen want weet dat geiten nog wel eens moeilijk kunnen zijn, maar een schaap met wol voelt het stroom misschien ook niet meer?
Of is er misschien een ander geschikt dier? (wat niet te veel aan onderhoud kost) het gaat dus ook niet om gezelschap voor de pony's maar echt erbij en zal er ook 2 nemen zodat ze altijd elkaar hebben en ze komen niet in dezelfde wei als de pony's maar ik laat ze erachteraan grazen.
Ik hoop dat iemand nog goede tips heeft waar ik over na kan denken! Alvast bedankt!

Er zijn vast uitzonderingen, maar geiten zijn over het algemeen uitstekende uitbrekers.
maar de ouessant schaapjes blijven die achter het draad? Die zijn wel vrij klein namelijk, vind ze wel heel leuk!