wat moet ik doen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessywessy

wat moet ik doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:35

Heyhehy

Ik ben een 15 jarige beginnende ruiter. Mijn droom is om een eigen pony te krijgen en ik begrijp dat ik daar nu absoluut nog niet klaar voor ben. Ik heb heftige sociale angsten en voel me daardoor niet veilig in het openbaar (kuchkuch maneges)
Ik wil het liefst alles wat er maar te leren valt leren over paarden maar ik durf dus niet naar een manege te gaan. Bovendien zit ik waarschijnlijk met allemaal 7jarige in een groepje als ik nu op les zou gaan.
Ja, ik heb echt geprobeerd om naar de maneges gegaan; ik ben naar elke manege in mijn omgeving geweest en heb daar een proefles gereden. Ik weet nu niet hoe ik aan de nodige informatie moet komen om mijn droom waar te maken. Ik hoef echt geen pro ruiter te zijn. Ik weet de basics van rijden doordat ik veel in de vakanties rijd en door de proeflessen, ik weet iets minder van verzorging.
Is er een manier om gewoon dagelijkse verzorging te leren en om het niveau qua rijden te bereiken dat ik gewoon af en toe een simpel buitenritje kan maken ZONDER naar een manege te gaan? Graag hulp!

groetjes!

billionache

Re: wat moet ik doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:37

Een verzorgpony zoeken? :)

Of als je graag begeleiding wilt, zijn er ook vaak stallen die met lespaarden privé les geven. Dus geen echte maneges. Ik rijd op zo'n stal, en wanneer ik ga lessen is er vaak niemand anders op stal behalve mijn instructrice. Ik heb geen sociale angsten maar hou ook niet zo van drukte, dus voor mij is dit ideaal.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 06:54

Zijn er idd geen kleinschalige maneges?(met een paard of 20 in de buurt) of mensen die lesgeven op hun eigen paard?(oproepje op de boktmarkt?)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:57

Kijk inderdaad naar een verzorgpaardje! Daar kan je zowel de verzorging leren als het rijden, zonder de drukte.

Zet een advertentie op marktplaats en bokt markt, met je ‘probleem’, en er zal vast wel iemand zijn die je wil/kan helpen! +:)+ kan je alles op je eigen tempo doen.