Als eerste was Brave aan de beurt. Brave is een 1e premie goedgekeurde BMP/NMPRS hengst van 98cm, die 1/4 Welsh B gefokt is. Hij is echt mijn once in a lifetime horse..nog nooit heb ik zo'n goudeerlijke hengst gezien waar ik zonder enige problemen een kind van 6 volledig los mee kan laten rijden. Hij is dus beleerd onder zadel, maar ook voor de wagen is hij enkelspan, tandem en dubbelspan beleerd. Helaas staat hij sinds vorig jaar op pensioen, ondanks hij nog maar 10 jaar is..
Een ongeluk zit in een klein hoekje en dat bleek echt te zijn.. vorig jaar vond ik hem plots op 3 benen. Na dagen lang onderzoeken kregen we het verdict: zijn checkligament hing er nog maar met 2mm aan en het ging een héle lange revalidatie worden. Inmiddels zijn we een jaar verder en is hij geheeld, maar ik vind het niet meer verantwoord om nog echt intensief te mennen met hem..zijn been been zit namelijk compleet vol littekenweefsel, artrose, verklevingen en uiteraard een ligament die steeds een gevoelig plekje blijft.

En begin deze maand op show:

Als 2e mocht Toet aan de beurt. Toet is een 6 jaarse NMPRS/BMP hengst van 104,5cm, die half Welsh gefokt. Toet is 2 maand geleden aangeschaft met de bedoeling mijn dromen alsnog te kunnen waarmaken: de mensport. We zijn inmiddels bezig met het beleren en als alles volgens plan verloopt zal hij begin juli voor de wagen komen te staan. De bedoeling is dat hij in 2019 voor de BMP en NMPRS hengstenkeuring komt.
In de 2 maanden dat hij hier is heeft al een grote verandering gemaakt: van een onbespierde slungel, naar eentje die spieren begint te krijgen.
Dag na aankomst

En dan gisteren

Begin deze maand op show: