Mode in de paardenwereld!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:45

Dezelfde vraag heb ik ook... Is ze dat?

Mmmm ze had toch geen kinderen?

Britta31

Berichten: 13193
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:56

Dat zou wel super gaaf zijn zo'n voorouder.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:00

Nou echt, wat een wereldvrouwen waren dat. Wat een bizarre reizen hebben zij gemaakt in die tijd. Echt heel bijzonder!

Maar goed, we wijken wat af geloof ik.

Britta31

Berichten: 13193
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:28

Ja,niet ontopic maar zou het wel graag willen weten of ze de voorouder is van Abacab.Nu weer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:20

Ik ben ook wel erg benieuwd Abacab :o

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:57

De foto's zijn idd van Alexandrine Tinne. Maar Alexandrine was haar hele leven ongetrouwd (mejuffrouw) en in die tijd lijkt me niet dat daar een (on)wettig kind kwam in die tijd. Wellicht wel familie maar dat oud oud etc tante? Wel een fascinerende vrouw.

Ontopic: hihi de ruitjesbroek! Ik heb meegedaan van ribbroek tot de 100.000 gekleurde pads. Liefst eurostar stripe. Heeft me wat geld gekost haha. Wel gaaf. Nu al even paardloos maar zou het zo weer doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41911
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:11

Salsa schreef:
De foto's zijn idd van Alexandrine Tinne. Maar Alexandrine was haar hele leven ongetrouwd (mejuffrouw) en in die tijd lijkt me niet dat daar een (on)wettig kind kwam in die tijd. Wellicht wel familie maar dat oud oud etc tante? Wel een fascinerende vrouw.

Ontopic: hihi de ruitjesbroek! Ik heb meegedaan van ribbroek tot de 100.000 gekleurde pads. Liefst eurostar stripe. Heeft me wat geld gekost haha. Wel gaaf. Nu al even paardloos maar zou het zo weer doen.

Misschien had ze een zus die wel kinderen heeft gekregen? Dan klopt t oud oud tante wel.

Edit: ze had halfbroers. Wel extreem sneu hoe ze aan haar eind kwam, bah.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:19

Daar had ze zelf wel een mooie quote over; liever zo aan het einde komen en alles meemaken dan een saai leven. Is het niet exact, maar vind het wel een mooi idee. Ik verbaas ne nog steeds dat ze de reizen maakten met een hele inboedel.

Britta31

Berichten: 13193
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:51

Weer offtopic.Maar voor bokkers die nieuwsgierig naar haar zijn.Kijk eens de 2 afleveringen Haagsche dames in Afrika van de serie O'Hanlons helden eens terug.Bij uitzending gemist kan je het terug kijken.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:03

Het gaat nu wel erg off-topic. Maar even heel in het kort, Alexine had wel degelijk een kind. Omdat ze niet getrouwd was, was dit een schande. Dit kind werd grootgebracht in haar aanwezigheid als inwonende dochter van één van haar bedienden. Later werd ze opgenomen door John, de halbroer van Alexine Voor meer details mag je me een pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:55

Huh gekleurde dekjes niet meer in? Hoe zit het dan met bijvoorbeeld equestrian Stockholm/le mieux/Anky/BR, die kunnen dan toch allemaal wel ophouden? Of is dat anders? Ik durf niks meer te kopen straks is het uit haha

Knikmops57
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:29

Ik zal maar niet zeggen uit welk bouwjaar ik ben....Maar wij reden in ieder geval met dubbele teugels, met een africhtingsneusriem. En met zo'n blokjes frontriem, en een witte koordsingel. Onder het zadel een dekje van dik vilt, met op de plaats van de singel een lederen stukje. Naar de wedstrijd gingen we gezamenlijk met een gehuurde vrachtwagen...En rijbroeken hadden maar een kleur...beige.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:32

Nou Knikmops.... erg herkenbaar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:50

SusanH schreef:
Ik heb gewoon nog een ruitjesbroek liggen boven :') krijgertje van iemand die hem nog had liggen :))


Volgens mij heeft Spooks nu weer twee modellen met (subtiele) ruitjes in de nieuwe collectie... Ik vind ze wel mooi. Die grote ruit van vroeger hoeft dan weer niet van mij, maar de nieuwe variant vind ik wel prima eigenlijk.

https://www.spooks.de/kleidung/reitbekl ... ithosen-86

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:29

Ik zag ook ruitjes in de ruitersportzaak van de week. Komt dus gewoon weer in. Sommige dingen worden weer hip als je maar lang genoeg wacht.

Oehlala
Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:41

SusanH schreef:
Ik zag ook ruitjes in de ruitersportzaak van de week. Komt dus gewoon weer in. Sommige dingen worden weer hip als je maar lang genoeg wacht.



ben ik blij dat ik ze bewaard heb.... :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:45

NenaC schreef:
SusanH schreef:
Ik zag ook ruitjes in de ruitersportzaak van de week. Komt dus gewoon weer in. Sommige dingen worden weer hip als je maar lang genoeg wacht.



ben ik blij dat ik ze bewaard heb.... :') :')


Hahahaha, zien!
Ik heb ze weggegooid, had er anders ook niet meer ingepast. |( . Niet dat ik ze nog aan gedaan had trouwens... :D

Oehlala
Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:59

ik vind ze echt geweldig. heb ook ruitjes dekjes, zweetdekens, halster.... volgens mij heb ik een fetisj :P

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:25

Oh en ik weet nog wel als kind had je van die gekleurde zweepjes (waren wel springzweepjes meen ik?) en dan was het uiteinde een vormpje van een hartje, of een paardenhoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:31

NenaC schreef:
ik vind ze echt geweldig. heb ook ruitjes dekjes, zweetdekens, halster.... volgens mij heb ik een fetisj :P


Ik vind de nieuwe van Spooks ook echt mooi!

Ps. Bedenk me net dat ik een blauwe ruit zweetdeken van Felix Bühler heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:34

Gwenvd schreef:
Leo schreef:
Stapje voor de ruitjesbroek: de ribbroek <<)


Jaaaa in het donkerblauw groen of paars


Die mis ik!
Idd donkergroen en bordeaux <3

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:50

suze_ schreef:
Stapje voor de ruitjesbroek: de ribbroek <<)


Jaaaa in het donkerblauw groen of paars[/quote]

Die mis ik!
Idd donkergroen en bordeaux <3[/quote]


en zelfs de ribbroek komt terug....nu hopelijk wel met een beetje rek erin, die gruwelijk strakke niet rekbare ribbroekkies van toen waren soms een crime als je met je 1.55 op een paard van 1.70 wilde klimmen

Anoniem

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:51

Hahaha, het ruitje kan ik nog volgen maar de rib echt niet. Die komt er bij mij niet meer in. Denk ik... :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:21

Die wilde ik vroeger wel. Maar nu, nee :')

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:13

Misschien wel leuk om te zien hoe het ook was in (ik denk) eind jaren 50. Laatst vond ik foto's van mijn opa die rijles volgde, helemaal compleet met jasje en stropdas :D

Afbeelding