Mode in de paardenwereld!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:14

Ik had geen geld voor dure chaps, maar wilde wel heel graag die met franje. Mijn moeder had een naaimachine... Dus bij de stoffenwinkel een lap kunstleer gehaald en zelf chaps gemaakt. Die hebben het toch zo'n 2 jaar vol gehouden (2x per week op de manege).

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:14

Oh ja, Kyra k was idd erg hip toen, toen was er nog geen Anky. En het jaarlijks Hyporama tentenkamp was echt het uitje van het jaar.
Tegenwoordig zie je idd iedereen met oornetjes rijden, die zag je vroeger nooit. En laarzen hadden geen ritsen, je gebruikte plastic zakjes in je laarzen om ze goed aan te kunnen trekken.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:16

Suzanne F. schreef:
Oh ja, Kyra k was idd erg hip toen, toen was er nog geen Anky. En het jaarlijks Hyporama tentenkamp was echt het uitje van het jaar.
Tegenwoordig zie je idd iedereen met oornetjes rijden, die zag je vroeger nooit. En laarzen hadden geen ritsen, je gebruikte plastic zakjes in je laarzen om ze goed aan te kunnen trekken.


Ohjaaa.. Vreselijk was dat... Hoevaak k wel geen zwemmerseczeem heb gehad door rijden met pedaalemmerzakken in mn Petries.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:29

Ik vond die harde kachelpijpen met zakjes echt ellende... ik heb er de benen ook echt niet voor :')

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:50

Dit zal ongeveer 10 jaar geleden zijn denk ik. De verstelbare casco cap, rubberen rijlaarzen en een mountain horse knal rode rijbroek. Vergeet idd het dekje met naam niet

Weet niet hoe ik de foto nu moet plaatsen van me telefoon

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:08

Weten jullie ook nog de waxjassen?
Zo begin jaren ‘90?
Super waterdicht, maar zwaar en ze geur ging er nooit meer uit.
Donkergroen met geruite voering, later kwam er ook donkerblauw en bruine variant.
En er volgde allerlei accessoires, zoals hoeden.
Je moest ze regelmatig behandelen met wax maar dat deed volgens mij niemand in die tijd

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:12

Festeropre schreef:
Weten jullie ook nog de waxjassen?
Zo begin jaren ‘90?
Super waterdicht, maar zwaar en ze geur ging er nooit meer uit.
Donkergroen met geruite voering, later kwam er ook donkerblauw en bruine variant.
En er volgde allerlei accessoires, zoals hoeden.
Je moest ze regelmatig behandelen met wax maar dat deed volgens mij niemand in die tijd


Ja nou en of, we hebben ze nog steeds en het flatteert niet maar met weer en wind blijven we warm en droog. Ze zijn pas 1x opnieuw gewaxt en nog steeds droog. We hebben de bruine variant en ze waren vreselijk duur. Zelfs met de uit verkoop korting. Maar nooit spijt van gehad.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:23

pien_2010 schreef:
Festeropre schreef:
Weten jullie ook nog de waxjassen?
Zo begin jaren ‘90?
Super waterdicht, maar zwaar en ze geur ging er nooit meer uit.
Donkergroen met geruite voering, later kwam er ook donkerblauw en bruine variant.
En er volgde allerlei accessoires, zoals hoeden.
Je moest ze regelmatig behandelen met wax maar dat deed volgens mij niemand in die tijd


Ja nou en of, we hebben ze nog steeds en het flatteert niet maar met weer en wind blijven we warm en droog. Ze zijn pas 1x opnieuw gewaxt en nog steeds droog. We hebben de bruine variant en ze waren vreselijk duur. Zelfs met de uit verkoop korting. Maar nooit spijt van gehad.


Ja ze waren voor die tijd al heel duur!
Maar idd bestendig voor het leven!
Eigenlijk is het best een tijdloos ontwerp, een ware klassieker.
Vind dat ze bv. in Frankrijk en Engeland ook altijd dat klassieke weten te bewaren en juist dat vind ik zo stijlvol, die eenvoud.

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:25

pien_2010 schreef:
Weten jullie ook nog de waxjassen?
Zo begin jaren ‘90?
Super waterdicht, maar zwaar en ze geur ging er nooit meer uit.
Donkergroen met geruite voering, later kwam er ook donkerblauw en bruine variant.
En er volgde allerlei accessoires, zoals hoeden.
Je moest ze regelmatig behandelen met wax maar dat deed volgens mij niemand in die tijd



Mijn moeder heeft ooit geprobeerd om een waxjas te wassen, slecht idee :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:35

IwanLuver schreef:
pien_2010 schreef:
Weten jullie ook nog de waxjassen?
Zo begin jaren ‘90?
Super waterdicht, maar zwaar en ze geur ging er nooit meer uit.
Donkergroen met geruite voering, later kwam er ook donkerblauw en bruine variant.
En er volgde allerlei accessoires, zoals hoeden.
Je moest ze regelmatig behandelen met wax maar dat deed volgens mij niemand in die tijd



Mijn moeder heeft ooit geprobeerd om een waxjas te wassen, slecht idee :+

Oh nee, toch niet de wasmachine naar de klote :oo?

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:50

Hahahaha geen goed idee. Zonde zeg. ..

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:43

Suzanne F. schreef:
Vroeger had je ook die hele zware canvas dekens. Ze hadden een wollen binnenkant. Die dingen wogen echt enorm veel, ze waren niet kapot te krijgen behalve op de sluitingen. Dat waren nog gewone gespen met gaatjes.

Die heeft nog bijna 20 jaar in de kast gelegen totdat er -eindelijk- een sloper kwam die de strijd er wel mee aan wilde gaan. Deken staat nog met 10-0 voor.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:33

Pipodipo schreef:
Suzanne F. schreef:
Vroeger had je ook die hele zware canvas dekens. Ze hadden een wollen binnenkant. Die dingen wogen echt enorm veel, ze waren niet kapot te krijgen behalve op de sluitingen. Dat waren nog gewone gespen met gaatjes.

Die heeft nog bijna 20 jaar in de kast gelegen totdat er -eindelijk- een sloper kwam die de strijd er wel mee aan wilde gaan. Deken staat nog met 10-0 voor.


_O- _O- _O-

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:43

pien_2010 schreef:
Festeropre schreef:
Weten jullie ook nog de waxjassen?
Zo begin jaren ‘90?
Super waterdicht, maar zwaar en ze geur ging er nooit meer uit.
Donkergroen met geruite voering, later kwam er ook donkerblauw en bruine variant.
En er volgde allerlei accessoires, zoals hoeden.
Je moest ze regelmatig behandelen met wax maar dat deed volgens mij niemand in die tijd


Ja nou en of, we hebben ze nog steeds en het flatteert niet maar met weer en wind blijven we warm en droog. Ze zijn pas 1x opnieuw gewaxt en nog steeds droog. We hebben de bruine variant en ze waren vreselijk duur. Zelfs met de uit verkoop korting. Maar nooit spijt van gehad.


Ik heb (nog steeds) een lange jas. Toen Hfl. 400,-- voor betaald. Maar nog nooit zo'n goede jas gehad. Hij wordt nog steeds gebruikt. En ja, af en toe waxen. En ja, dat is PIEP werkt. :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:42

Festeropre schreef:
Dat er nog geen ritsen zaten in lederen laarzen en iedereen een “knecht” in de gang had staan..
En dat Divoza zo’n beetje de enige grote ruiterzaak was en dat je 1x per jaar een catalogus kreeg die je koesterde en waar je de spulletjes omcirkelde die je voor je verjaardag wilde


oh ja, die catalogus, heerlijk :)

Dat was in de tijd van de Wehkamp catalogus, kun je je nu ook niet meer voorstellen

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:21

Knakker schreef:
Festeropre schreef:
Dat er nog geen ritsen zaten in lederen laarzen en iedereen een “knecht” in de gang had staan..
En dat Divoza zo’n beetje de enige grote ruiterzaak was en dat je 1x per jaar een catalogus kreeg die je koesterde en waar je de spulletjes omcirkelde die je voor je verjaardag wilde


oh ja, die catalogus, heerlijk :)

Dat was in de tijd van de Wehkamp catalogus, kun je je nu ook niet meer voorstellen


Haha nee toch had t wel wat!

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:15

Toch nog een oude foto gevonden met veel genoemde dingen van ongeveer 10 jaar geleden Afbeelding

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:02

zijn de rubberen springteugels in Benneton kleuren al genoemd?

Anoniem

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:28

Nee inderdaad haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:54

Knakker schreef:
zijn de rubberen springteugels in Benneton kleuren al genoemd?

oh vreselijk vond ik die :')

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:58

Iets gemoderniseerd maar clubtenue doen wij nog aan:Afbeelding
Ik kan me nog herinneren toen ik van de blauwe bodywarmer naar het zwarte jasje ging.. zoooo trots. Bij ons werd daar onderscheid gemaakt in bij de eigen pony's of de clubpony's.

Parade hebben we vorig jaar ook nog gereden, dan wel in onze eigen bak bij een open dag.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:54

toch heeft dat wel wat hoor, allemaal hetzelfde aan zodat de vereniging herkenbaar is!

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:22

Knakker schreef:
zijn de rubberen springteugels in Benneton kleuren al genoemd?


Oh ja hahaha matchend bij die stoffen handschoentjes.
Ik had een paarse ribcord rijbroek, zat heel lekker warm en een spijkerrijbroek met echt leren bruine zit. Heel hip toen. Paard had een wit onderlegd hoofdstel met bitringen. Bandages waren elastisch en sloten met touwtjes waar je een knoopje in moest leggen.
En er was natuurlijk het KN dressuurzadel met de rode klipjes, die was het helemaal toen. Superfijn zadel trouwens. Later volgden de ruitjesrijbroeken met hoge brede tailleband en bandplooi. Er waren haarclips met netjes eraan waar je het haar zo in kon proppen. Als je ging doorzitten ging dat hevig op en neer in je nek. Ook had je samengestelde wedstrijden waar je ook een cross en een wegparcours moest doen naast springen en dressuur.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:50

thuis met gewone sneakers rijden is ook een tijd in de mode geweest, lekker met de allstars rijden en hopen dat je niet in de beugels blijft zitten

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:01

Mijn over overgrootmoeder liep altijd in haar rijtenue rond. Tot grote ergernis van de familie :) In mijn profiel staan nog foto's van haar (in tenue). Dat was wel ff anders dan nu, toen droegen de dames ook te paard nog steeds een jurk. Al was dit dan wel een comfortabele jurk