Inspiratie en ideeën!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paard21

Inspiratie en ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 18:15

Hoi!

Ten eerste weet ik niet of hier al een topic voor is maar ik kon het niet vinden.

Misschien is het een leuk idee om in dit topic ideeën, oefeningen of activiteiten te delen voor tijdens het rijden (of dingen om te doen naast je paard) zodat we inspiratie van elkaar kunnen opdoen.

Ik zal beginnen: Ik heb een verzorg haflinger. Het rijden is erg leuk. We rijden recreatief, soms dressuurmatig en soms maken we een sprongetje. Ik ben ook van plan om wat meer grondwerk te doen, maar ik weet niet zo goed welke oefeningen het beste zijn om mee te beginnen. Ook hebben we af en toe les en zo heb ik wat meer punten om op te focussen en om dat te oefenen. :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:19

Oh altijd leuk zo'n topic!

Wij halen veel plezier aan het onder het zadel en aan de hand oefenen van de trail :D

Dit soort figuren kan je dan neerleggen (is een proef van 1,5 week geleden), ik doe altijd maar een paar figuren per keer :)

Afbeelding

Wat wij ook heel erg leuk vinden is zonder hoofdstel afsluiten, dan ben je eerst lekker aan het rijden en als t fijn genoeg voelt gooi je je hoofdstel af :D (ik overleg wel altijd even mocht er iemand anders in de bak bij zijn ;) )

paard21

Re: Inspiratie en ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 18:37

Dat is heel erg leuk inderdaad! Ik ga zeker een paar oefeningen proberen. Zonder hoofdstel weet ik nog niet want dat lijkt me best spannend haha! Vandaag wel voor het eerst bitloos gereden, dat ging heel goed en merkte eigenlijk geen verschil.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:43

Leukk!!! :D Na het NK wil ik ook eens een clinicje gaan even op m'n eigen stal, want er vragen steeds meer engelse ruiters of ze mee mogen doen haha :P

Ik vond het vroeger ook heel erg spannend hoor! Maar in de western rijden we natuurlijk flink op onze zit en sturen we door de teugels tegen de hals te doen. Dat maakt dat t hoofdstel in het sturen en veranderen van gangen niet zoveel toevoeging heeft :)

paard21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:22

Heel erg leuk! Ik heb ook ooit een western les gehad. Ging niet zo soepel hahaha :') Maar het lijkt me echt gaaf om nog meer lessen te nemen.

paard21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:27

Hoi,
Ik heb met mijn verzorgpony meegedaan aan een springwedstrijd afgelopen weekend, en we zijn 4e geworden! Het was gewoon een onderlinge wedstrijd voor de lol op stal, maar vond het toch erg leuk om mee te doen. Daarom ben ik ook van plan om vaker te gaan springen met m'n verzorgpony en om eventueel springles te nemen. Ik heb dinsdag ook een dressuurles gehad na een tijdje. Dat was echt heel erg leuk en heb veel dingen geleerd en veel oefeningen om te doen voor als ik zelf ga rijden. Dus ik heb weer wat nieuwe inspiratie haha!