Nou vanmiddag heb ik weer manege les, sinds ik moest stoppen met m'n verzorgpaard (4maanden al) rij ik nog maar 1x per week. Maar ik ben wel op zoek naar een nieuw verzorgpaard , maar ik kan niks vinden.
Dus dacht ik laat ik maar zo veel mogelijk proberen te leren in de manege lessen, hoe meer ervaring, hoe eerder je aan een verzorgpaard komt toch?
Nou heb ik laatst een privé les gehad op een goede dressuur stal, waar ik veel tips heb gehad, zal ze ff hier onder schrijven:
1. Je handen stil houden in draf en galop, ik hou m'n handen niet helemaal stil
2. Rug is te hol meer ontspannen zitten, maar ik heb het gevoel dat ik anders als een zak aardappelen zit, en niet mooi rechtop
3. Drijven alleen met je voet/kuit niet je hele lichaam gebruiken, ik drijf namelijk met heel m'n lichaam.
4. Tijdens de galop stil blijven zitten, niet het paard in de galop duwen(weet niet of jullie snappen wat ik bedoel)
5.Deels met buiten teugel sturen.
6.meer met benen het paard sturen.
En hebben jullie tips hoe ik hiermee kan oefenen en dit beter onder de knie krijg, als ik deze 6 punten onder de knie heb, ga ik waarschijnlijk weer zo'n privé les van haar nemen zodat ik weer nieuwe tips krijg
heb namelijk nog verjaardags geld, was 12 mei jarig, nu eindelijk echt 14
Maar hebben jullie tips hoe ik hiermee kan oefenen?
. Maar zoek gewoon wat tips op van internet, kijk naar andere ruiters, kijk bij wedstrijden, en les gewoon door met de privé les zou ik zeggen. ( Áls het kan natuurlijk
)