Eerste ontmoeting in september en meteen kusjes geven

2de ontmoeting, oeps had in eerste instantie de verkeerde voor me
Maar tja zeg nou zelf, ze lijken zo veel op elkaar.
Liberty kwam net voor Sinterklaas op zijn nieuwe stekkie te staan. Hij werd meteen dikke maatjes met de tinkers en na enkele dagen was aanhalen geen probleem. Hij heeft een zeer open karakter en is gek op aandacht.

Ik heb serieus nog nooit zoveel selfies gemaakt

Helaas kreeg hij in februari koliek en hij was er goed ziek van. Aangezien we zelf niet veel faciliteiten hebben ging hij noodgedwongen uit logeren.

Na een paar dagen aansterken kwam hij weer naar huis en kon hij weer lekker gek doen.
Helaas was het na een maand (weer) goed mis, ik had al een *PIEP* vakantieweek en kwam compleet uitgeput thuis. Eerst lekker naar de paardjes geweest en alles was top.

Lekker vroeg mn bedje in en om 23 uur werd ik gebeld, je moet NU komen. Liberty ligt op zn rug en heeft zijn benen in de lucht.
Na zn koliek had ik iets gevoeld op zn buik wat verdacht veel op een navelbreuk leek. Ik wilde dit nog laten bevestigen door de DA, maar dat was niet meer nodig.
We hebben Liberty meteen in de trailer gezet en zijn linea recta naar de kliniek gereden. Was niet echt goed nieuws wat ik kreeg, zijn dunne darm was erg geïrriteerd en we moesten hem daar achterlaten. Als ik die nacht gebeld zou worden zou dat het einde van mn knuffel betekenen en konden ze niets meer voor hem doen.
Ik was compleet leeg en mn katten hebben de hele nacht op en tegen me aangelegen terwijl ik alleen maar kon janken.
De volgende ochtend ben ik naar de kliniek gegaan en hij was de nacht heel goed doorgekomen en zou na het weekend naar huis mogen. Ja leuk maar die navelbreuk dan? Wat garandeert mij dat ik niet weer over 2 weken hier sta?
Oke maandag repareren we de navelbreuk
Prima zei ik en als je dan toch in die regio bent, er hangt inmiddels wat onder, die mogen ook weg.
Zo gezegd zo gedaan, maandag ging Liberty onder het mes en weer een fijne stressdag voor het vrouwtje

Dinsdag mocht hij weer naar zijn tijdelijke logeeradres, waar hij minstens 4 weken opgesloten moest staan.
Nog in de kliniek vlak voor hij opgehaald werd.

Inmiddels in week 3, haargroei op de kale plekken

Na enkele dagen op stal te hebben gestaan om aan te sterken, hij had een flinke jas (letterlijk en figuurlijk) uitgedaan. Ging hij lekker naar een buitenpaddock, na een zeer brave week hebben we de paddock vergroot en aan het eind van de 2de week hebben we hem langzaam opbouwend losgelaten in de gewone paddock. (zijn paddock was gebouwd in een bestaande grote paddock)
Na exact 4 weken kwam hij thuis
Inmiddels waren mijn andere mannen ook naar Liberty zijn wei verhuisd en die voelden zich inmiddels heerlijk thuis in al dat gras.
Spannend moment want hoe zouden ze reageren op die kleine en gaat die kleine geen terugslag krijgen? #stress
Ja die van mij waren behoorlijke eikels naar Kruimel (zoals we Liberty hier noemen) maar na enkele dagen ging alles prima en na een week:

En gisteren (4 mei)

En vandaag is het feest want mijn lieve, kleine Kruimel is 1 jaar!!!

Meestal ben ik niet zo van het 'vieren' van een paard zn verjaardag, maar voor Kruimel maak ik echt een uitzondering